• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Isabellekaramell

Dag 1 - igen.

Idag börjar jag igen efter förra veckans sjukdom. Anisktet är inte helt läkt än men jag känner mig redo att ta tag i kuren igen. Har under tiden jag varit sjuk haft mycket tid att fundera på min vikt och vad jag ska göra åt det så nu känns det som att jag har en inre vision om hur allt ska gå till.

Det känns så himla bra att veta att man inte är ensam. Ni är GULD-värda!

• Mi och Nez

Hej alla duktiga kämpar!

Har läst lite i er tråd här de senaste dagarna och tänkta nu glida in och vara lite mer aktiv och själv skriva några rader

Pulverbantar (med Xtravaganzas påsar) sedan 9 dagar, på helfart. Dvs bara soppor/shaker. Går bra precis som för alla i början men jag tror att det är bra att ha några likasinnade att prata av sig med...
    Detta är min andra sväng med XV. Gjorde en runda i höstas och gick då från 79 till 69. Så jag vet att det fungerar men är mest nervös och osäker för jämviktsfasen. För även om jag inte gick upp allt jag förlorat så gick jag ju upp efter första viktminksningen!!
    Men nu är det nya tag och denna gången ska det banne mig hålla.

Startvikt: 74,6 (längd 160)
    Efter 1 vecka: minus 3,6
    Målvikt: 60-63
    Delmål: 65 innan den 1 april

• Emmox

JAG BEHÖVER HJÄLP av erfarna ck-kurare!

Skulle fylla på mitt ck-förråd idag och så hade de stängt! Jag är ny och hade helt missat att de inte har öppet på tisdagar. Jag har enbart varma soppor kvar i skafferiet, men jag vet inte om jag klarar av att dricka en varm soppa till frukost... någon som vet/har ett förslag om vad man bör göra?

Jag funderar på om man kan dricka vatten, ta 1 dl fil och några kalkonskinksskivor istället. Jag vill helst slippa, för jag är rädd att det pajar allt! Har gått på ck en vecka nu precis...

Tacksam för svar!

• Tokstolla
    Emmox skrev 2009-03-03 15:37:09 följande:
    JAG BEHÖVER HJÄLP av erfarna ck-kurare!Skulle fylla på mitt ck-förråd idag och så hade de stängt! Jag är ny och hade helt missat att de inte har öppet på tisdagar. Jag har enbart varma soppor kvar i skafferiet, men jag vet inte om jag klarar av att dricka en varm soppa till frukost... någon som vet/har ett förslag om vad man bör göra? Jag funderar på om man kan dricka vatten, ta 1 dl fil och några kalkonskinksskivor istället. Jag vill helst slippa, för jag är rädd att det pajar allt! Har gått på ck en vecka nu precis...Tacksam för svar!
    Gå till närmsta butik och köp nutrilett. (Tänk att du ska då äta 5 soppor/dag) Det är helt OK att göra så i ett par dagar om man måste. Iaf, så är det så enligt min konsulent.
  • Cbk09

Tokstolla

Har varit o flummat lite i tråden men inte orkat skriva....
    Men kändes så skönt när du i morse "efterlyste" mig.
    Tänkte skriva häromdan men jag var inte kvar som medlem så har fått registrera mig idag på nytt(?).
    Så mycket tradit som hänt på sistone, känns som att jag håller på att drunkna emellanåt....
    Har inte orkat hålla ren kur och har i stort sett bara ätit skit sen jag skrev här inne sist, säkert lagt 1500kr bara på bakelser :(
    Har väl ingen större motivation egentligen men måste göra ett försök!
    Så nu har jag börjat om med ren kur igen, är inne på min tredje dag.
    Huvudvärk och allmänt off, precis som väntat.

Hur går det för dig? går det fortfarande sakta neråt eller det har börjat "skynda på"?

Ser att här är många nya sen jag va inne och skrev senast, måste bara hälsa er välkomna hit!!

Ni e alla verkligen superduktiga!!

• Tokstolla
    Cbk09 skrev 2009-03-03 16:21:17 följande:
    TokstollaHar varit o flummat lite i tråden men inte orkat skriva....Men kändes så skönt när du i morse "efterlyste" mig.Tänkte skriva häromdan men jag var inte kvar som medlem så har fått registrera mig idag på nytt(?).Så mycket tradit som hänt på sistone, känns som att jag håller på att drunkna emellanåt....Har inte orkat hålla ren kur och har i stort sett bara ätit skit sen jag skrev här inne sist, säkert lagt 1500kr bara på bakelser :(Har väl ingen större motivation egentligen men måste göra ett försök!Så nu har jag börjat om med ren kur igen, är inne på min tredje dag.Huvudvärk och allmänt off, precis som väntat.Hur går det för dig? går det fortfarande sakta neråt eller det har börjat "skynda på"?Ser att här är många nya sen jag va inne och skrev senast, måste bara hälsa er välkomna hit!!Ni e alla verkligen superduktiga!!
    Skönt att se att du åtminstone försöker!

1500 på bakelser!? Då hoppas jag det var goda!!! Tja, jag åt lite kombinerat under 2veckor- sökte till operahögskola osv... sedan har jag typ känt mig gravid så jag har inte vågat äta under 1400kcal/dag i komb-kur. Mensen som förväntades till idag har ännu inte kommit så jag avvaktar åtminstone i 24 timmar i taget tills jag gör ett test om ett par dar'. Idag väger jag 74,6 och är jätteglad för det! Om jag inte ska producera bebis så kommer jag in i ren kur med detsamma. Jag vågar verkligen inte att ketoner i kroppen om jag nu skulle vara gravid. (Jag tror inte att jag är det men symptomen finns). Stackars min kille- usch vad jag skällt, skrattat och gråtit på honom vid samma tillfälle- nej, tillfällen! Förutom illamående och trötthet osv... Jaja, jag får hålla er uppdaterade om det nu då

Blir bra med hur det än slutar.

Synd att du haft så mycket om dig, försök bara inte tappa modet och gå inte tillbaks till dina gamla vanor. hur ska du annars komma vidare. Ibland orkar man verkligen inte men små, små förändringar i vårt ätbeteendemönster gör mycket i längden. JAG LOVAR! KRAM!
  • Cbk09

Tokstolla

Tack för dina uppmuntrande ord!
    Jo, jag vet att det blivit alldeles för mycket skit jag stoppat i mig men släppte verkligen ALLT!! Tyvärr.... men nu ska jag försöka på nytt!
    Kanske gravid? du måste skriva och berätta så fort du vet nåt!!
    Och att du ätit kombinerat inför operahögskolan har du gjort helt rätt i!! Du är verkligen superduktig!!
    Hur går det för din m2b? håller han fortfarande på med ren kur?

KRAM tebax!!

• Tokstolla
    Cbk09 skrev 2009-03-03 17:39:24 följande:
    Hur går det för din m2b? håller han fortfarande på med ren kur?KRAM tebax!!
    Tja, han tappade den helt rena kuren runt 7e veckan (är vi på 9 nu?) Han kör någon stil av påsar, bars och beef jerky (som han gör själv- skulle bara veta hur det luktar! USCH! Stinker just nu då man typ torkar köttet med öppen ugnslucka). Dock har han tappat 23 kilo under tiden och jag ska allt se till att det blir 23 till innan han ger upp den här omgången
  • knyjoy

Aaaarrrgh!! Jag är så sötsugen just nu att jag håller på att krevera! Åt min middag för typ en timme sen tillsammans med två kalkonpåläggsskivor. Men jag kan inte sluta tänka på allt jag inte får äta!
    Snacka om en svag stund!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!