• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • GiJa

Pentan,
    din viktresa är ju helt fantastisk även om jag läste det du skrev igår om baksidan med övervikt kontra att landa in i din nya kropp för det kan jag mycket väl tänka mig både tar tid och tankar att hantera...

• knyjoy

nu har du hållt på lika länge som jag gjorde förra gången :)
    Grattis! 21,4 kg är ju fantastiskt :)

Pentan skrev 2009-03-04 09:34:17 följande:
    Dag 63-21.4 kg77,6 kg
  • Pentan

Tack snälla! Ja det är inte bara en spikrak resa nedåt utan några gupp, utan det kommer alla möjliga grjer fram ur skuggorna. Men jag mår bra i dag och känner och hoppas att det vänder nu och det är inte långt kvar!

GiJa skrev 2009-03-04 09:36:56 följande:
    Pentan,din viktresa är ju helt fantastisk även om jag läste det du skrev igår om baksidan med övervikt kontra att landa in i din nya kropp för det kan jag mycket väl tänka mig både tar tid och tankar att hantera...
  • Pentan

Ha ha ja gud vad fort tiden har gått! Hur känner du det när du tänker tillbaka på din resa du gjorde på 9 veckor?

knyjoy skrev 2009-03-04 10:02:23 följande:
    nu har du hållt på lika länge som jag gjorde förra gången :)Grattis! 21,4 kg är ju fantastiskt :)
  • knyjoy

Oj jag känner bara "guuud vad enkelt det var, och snabbt gick det"

Just nu ligger jag på soffan och känner "men gud var tredje dagen verkligen SÅHÄR tung?!" hehe men det går över.

En kopp johannesörtte gör att man känner sig lite modigare ;)

Pentan skrev 2009-03-04 11:26:17 följande:
    Ha ha ja gud vad fort tiden har gått! Hur känner du det när du tänker tillbaka på din resa du gjorde på 9 veckor?
  • Heloise

Hej igen!
    Nu har jag inget val längre och har shoppat upp mig på CK påsar den här ggr istf Nutrilett som gjorde att ajg mådde ganska dåligt. Jag fyllde 30 för en dryg vecka sen( tragiskt i sig känns det som) och jag vill inte vara både fet och gammal
    Så jag satsar på tio veckor och börjar idag, om ni kan så kan väl jag som dessutom har tiden flåsande i nacken(5 månader kvar). Om 10 veckor får jag besök av kompisar från Australien i 10 dagar så jag har tänkt gått över till kombikur under den tiden och sedan ta ytterligare 3 veckor ren kur innan bröllopet.
    Jag har 85 kg som mål tills slutet av maj( då jag verkligen måste beställa en klänning och be en bön till gudarna att rushorder fungerar som det ska)men så länge jag ligger under 90 så är jag glad.
    Jag är trött på att vara fet framför allt trött på att känna mig fet och ful!!!

• knyjoy

alla lyckönskningar till dig, det här är en bra start!! :)

Heloise skrev 2009-03-04 12:09:57 följande:
    Hej igen!Nu har jag inget val längre och har shoppat upp mig på CK påsar den här ggr istf Nutrilett som gjorde att ajg mådde ganska dåligt. Jag fyllde 30 för en dryg vecka sen( tragiskt i sig känns det som) och jag vill inte vara både fet och gammal Så jag satsar på tio veckor och börjar idag, om ni kan så kan väl jag som dessutom har tiden flåsande i nacken(5 månader kvar). Om 10 veckor får jag besök av kompisar från Australien i 10 dagar så jag har tänkt gått över till kombikur under den tiden och sedan ta ytterligare 3 veckor ren kur innan bröllopet.Jag har 85 kg som mål tills slutet av maj( då jag verkligen måste beställa en klänning och be en bön till gudarna att rushorder fungerar som det ska)men så länge jag ligger under 90 så är jag glad.Jag är trött på att vara fet framför allt trött på att känna mig fet och ful!!!
  • 090414

Dag 3 o det känns helt ok..lite trött i huvudet, kanske kan bero på att jag druckit på tok för lite än så länge idag. Har varit på ett möte o glömde ta med vattenflaskan eller rättare sagt flaskan låg tom i väskan.

Ska försöka mig på ett spinningpass ikväll.

Har nu provat banan, ja det var ju som att dricka skumbanan :)

Hur är det med te, kan man dricka alla sorter (frukt te)?

• Ninni och P3

LÄNGD:172
    ÅLDER:26
    MAX VIKT:?ja du det var nog reda vid 80kilo
    VIKT START C.K:när jag starta var jag på 100.6 eligt konsulentens våg plus att jag fick min dårliga vecka dan efter så jag hade väl svullnat lite.
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:jag vill klara av sammanlagt 8veckor eller tills jag väger runt 70
    SLUTMÅL:mitt mål är under 76kg helst
    DELMÅL:76
    BELÖNINGAR:köpa nya underkläder,skor eller olika behandlingar
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:jag börjar med att tillsätta en kyckling file eller något annat i protein väg och efter en vecka byter jag ut middagen mot mat plus att jag börjar träna mer.
    MOTION:just nu får jag ingen motion eftersom jag har haft dårliga dagar då jag har tuppat av men imöra ska jag till badhuset å simma lite lätt så det får väl bli simmning 2dagar i veckan.

Som sagt igår mådde jag inte bra tupade av och mådde illa vartannat...så en halv pizza och 2(äckliga)kexchoklad senare så var jag nästan en ny människa igen synn bara att detta förstör min rena kur lite.

Imorgon är det vägning igen får se va hon säger.

Lycka till alla nya å gamla/Ninni

• knyjoy

Ja te är bara att surpla :) Men tänk på att om du dricker mycket koffein så måste du dricka mer vatten. Så du kan inte dricka te istället för vatten dessvärre :/ Eftersom det är vätskedrivande :)

090414 skrev 2009-03-04 12:45:55 följande:
    Dag 3 o det känns helt ok..lite trött i huvudet, kanske kan bero på att jag druckit på tok för lite än så länge idag. Har varit på ett möte o glömde ta med vattenflaskan eller rättare sagt flaskan låg tom i väskan.Ska försöka mig på ett spinningpass ikväll.Har nu provat banan, ja det var ju som att dricka skumbanan :)Hur är det med te, kan man dricka alla sorter (frukt te)?
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!