Inlägg från: Tidsmaskin |Visa alla inlägg
  • Tidsmaskin

Juni 2009 Nr 3

Nu har även jag hittat hit! råkade först lägga svaret på egen tråd dock!fniss!

Klart är:

ringar
    kyrka
    präst
    sång/musik
    transport
    festlokal
    gästlistan
    toastmastrar tillfrågade
    dj
    brudklänning
    hår
    smink

håller på med för närvarande:

inbjudningskort
    hotell bröllopsnatten
    brudgummens kläder
    bröllopsresa

• Tidsmaskin

Emmas syster och älskarlivet:

Ett lyxigt hotellrum är en av de få saker som fästmannen verkligen bryr sig om, där har jag fått ge mig! Bra tips med sen utcheckning. Funderar på att ha presentöppning typ kl 18 dagen efter för bara våra familjer. Våra mammor kan komma före hem till oss och värma pajer och göra sallad typ. Vad tror ni om det?

Hur har ni andra tänkt göra med presentöppning?

• Tidsmaskin

6 juni är ju även vårt datum!
    Vi håller på att fixa inbjudningskort just nu. Skickar ut dem i mitten på februari. Jag tänker ju förr desto bättre, vi vill ju att alla ska komma!

Miss Moneypenny skrev 2009-01-26 08:55:24 följande:

Vi gifter oss också 6/6! När skickar ni ut inbjudningskorten? Är februari för tidigt? Vi har precis äntligen börjat fila på dem. har haft så dåligt med inspiration men tyckte ändå att det var kul och personligt att göra dem själva.
  • Tidsmaskin

Grattis!
    Å, det där med skumpa och snacks ser jag också fram emot. Fast jag ska inga tärnor ha, men jag tänkte fråga de närmaste tjejerna om de vill vara med. Alla kanske inte kan, men några vet jag redan som vill. Pirr, pirr!

fredag den 13e skrev 2009-01-27 19:58:28 följande:

Idag har jag äntligen bokat frisör! Hade sån tur att just den dagen var ena frisören borta så det blir bara jag och tärnorna där.Lite skumpa och snacks så blir det ju hur trevligt som helst! Nu börjar det bli rejält pirrigt..
  • Tidsmaskin

Det låter också himla mysigt!!!
    Att få vakna hemma och bara ta det lugnt...

älskarlivet skrev 2009-01-28 16:47:27 följande:
    Vi kommer inte öppna presenterna på festen i alla fall. Kanske vi samlar våra föräldrar dagen efter, eller så gör vi det bara i vår stillhet.Vi kommer köpa hem lyxig frukost och min m2b kommer göra snyggt och fint hemma, till bröllopsnatten.
  • Tidsmaskin

Å, då är inbjudningarna framme nu? Har ni fått någon reaktion? Nån som hört av sig?

nni skrev 2009-01-28 12:05:15 följande:
    Hej alla! Så nu har vi träffat fotografen o har bokat honom! Känns så himla bra! Skickar inbjudningarna så de e framme på måndag(det e verkligen tidskrävande o pyssla ihop 31 såna kort). En fråga, ni som bor i skåne. Vet ni någon bra make-up artist????
  • Tidsmaskin

Vilket fynd!!!!
    Hur ser den ut? Har du bild?

first lady skrev 2009-01-30 10:31:52 följande:

Fyndade härom dagen en näbbklänning på Lindex, har tidigare varit inne och klämt men haft beslutsångets. Så när jag slog till så hade dom rea till det otoliga priset 49,50 från 300kr.Då kunde man ju inte låta bli.
  • Tidsmaskin

Finns det inga syskon till gäster som ni skulle kunna fråga? Typ studenter som kan få en slant för jobbet?

MissDoe skrev 2009-02-01 14:10:54 följande:
    Här är en till som gifter sig i juni! 19/6 för att vara exakt. Hur går det för er andra som gifter sig på midsommarafton? Här känns det mest kaotiskt.. Håller på att försöka hitta nån som kan hålla i trådarna i köket under festen och alla verkar upptagna.. Visst det är 4 månader kvar och vi ska ha buffé så det kommer nog att ordna sig, men just nu vill jag bara skrika.. Ja, det här var ju en trevlig presentation av mig själv.. Behöver bara prata av mig lite, min m2b är på mässa i gtbg så jag har ingen att avreagera mig på..
  • Tidsmaskin

Vad roligt! Jag längtar tills vi kan skicka våra! Fick hem varuprov på inbjudningskort igår och de var fina, så nu ska vi beställa. Vi hinner inte göra egna. Känns lite pirrigt faktiskt att de ska ut nu, då är det liksom ännu mer oåterkalleligt, börjar bli lite, lite nervös.

längelevekärleken skrev 2009-02-03 11:24:54 följande:
    Vi har också börjat skicka/dela ut våra och vi har fått positiva reaktioner, tom tårfyllda ögon. Vi gjorde en inbjudan på cd...
  • Tidsmaskin

Roligt att höra om reaktioner!
    Vi ska bara fråga min syster om hon kan vara den som tar emot osa:andet. Schysst att fråga innan kanske! : ) Sen kan vi beställa korten, så nästa vecka kanske vi kan skicka dem.

nni skrev 2009-02-03 11:22:46 följande:
    Ja det känns mycket mer verkligt nu men inte helt. Haha.Ja vi har fått positivt bemötande från några.Men väntar med spänning på att fler ska höra av sig!Sambons föräldrar anade att det var gifemål vi planerade men vi avslöjade inget så hoppas de hör av sig!Har fått beröm om inbjudningara Hur går det för dig??
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3