Juni 2009 Nr 3
Det lät urmysigt. Delfinsimning! Wow!
Det lät urmysigt. Delfinsimning! Wow!
Mulle Nuh: vilken röta du har som har hittat någon som har heder! Hoppas det blir bra nu då!
Vi har äntligen bokat hotellnatt, och vi har fått hem inbjudningskorten nu så det är dags att skriva adresser.
Annars sitter vi mest och kollar resor. Det är så svårt! Det får inte kosta för mycket samtidigt som det ska vara en resa som är speciell, vill att denna resa ska skilja sig från alla andra vi gjort. Men vi hittar nog något till slut!
Apropå klänning och vikt så kämpar även jag på den fronten. 3 kg har jag lyckats gå ner sedan 1 jan, men vill få bort 3 till innan jag är nöjd. Upplägg (om någon är intresserad, annars behöver ni inte läsa): tränar 2-3 ggr/vecka och äter INGET onyttigt som godis, bullar, kakor, glass, chips, alkohol. Är tufft men jag har bestämt mig. Dessutom äter jag otroligt nyttigt, utefter en "handflatemodell". Enkelt: 1. protein = som sin egen handflata i storlek och tjocklek 2. frukt och grönsaker = som tre av sin knutna näve. Detta till frukost lunch mellanmål och middag. Och mycket vatten. Kolhydrater är de jag får i mig från grönsaker och bönor och frukt.
Jag har inbokade "äta-vad-jag-vill-dagar". Den först var efter fyra veckor, nästa till alla hjärtans dag, nu är det två veckor till nästa goda tillfälle.
Det här funkar verkligen, vilket det aldrig tidigare har gjort för mig, främst för att jag aldrig satsat helhjärtat måste jag erkänna...
Sorry om det blev ett tråkigt inlägg...
Ooooooooooooo, nu har även vi postat våra inbjudningar! *pirr*
Undrar om vi får några reaktioner redan imorgon kväll....
Försöker hitta en nagelteknolog som ska få äran att göra fransk manikyr åt mig. Någon som har erfarenhet från någon sådan i Solna/Sundbyberg? Det finns flera stycken men det känns så läskigt att välja. Tänk om den jag väljer är dålig????
Så var det för mig också. Den första klänningen jag provade är den jag sedan köpte... Samma med ring... Är också impulsiv så det var svårt att våga slå till och köpa, men jag har inte ångrat mig.
Prova klänningen igen, och prova några fler så du blir säker, kan ju kännas bra att göra så även om du troligtvis köper den här första klänningen till slut i alla fall. Kul att det var så lätt att hitta för dig också!
Vi ska också skippa transportkostnaden, känner likadant att det var bra att spara in på något i alla fall. Vi skulle ha åkt häst & vagn, skulle ha kostat 5000-6000kr. Nu blir det min blivandes pappa som kör i deras A-ford från 1928, så det blir nog fint i alla fall. Han skulle i alla fall vara nykter för han har en biltävling dagen därpå då han ska köra. Blev en bra lösning.
Vi letar bröllopsresa, och jag har panik!
Vi hittar inget!
Vad härligt det ser ut!
Äntligen har vi bokat resa! Vi åker till napolitanska rivieran! Känns alldeles underbart!
Vi skickar in hindersprövning och namnändringsblanketterna idag! Känns pirrigt!
Ska boka naglar, plockning av ögonbryn och pedikyr idag är tanken.
Vad har ni önskat er i bröllopspresent? Vi har skrivit en liten lista men behöver komma på lite fler saker. Inspiration, tack!