Inlägg från: Tidsmaskin |Visa alla inlägg
  • Tidsmaskin

Juni 2009 Nr 3

Det låter jätteskönt att få bli sminkad hemma!

nni skrev 2009-03-12 13:02:08 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-03-12 12:56:54 följande:
    Nej, jag får försöka hitta en makeup artist som e frilansare!? För så slipper man åka runt till olika ställen o man kanske kan ha frilansaren hemma hos sig eller hos en kompis. Och byta om där också till klänning. Det som jag hört är att om man bokar Makeup-store så måste man åka dit o sminka sig!? O Makeup-store finns inte ens här där jag bor... Har frågat en bekant som e makeup artist, väntar på svar från henne nu...Tack
  • Tidsmaskin

Apropå bröllopspresenter så har vi också önskat oss bidrag till resan. Men vi har en del annat också på listan. Folk brukar gillar att ge saker vet jag av erfarenhet. : )

• Tidsmaskin

Vi önskar oss uppläggningsfat av servisen "Picknick". Den är från 50-talet och hittas hos antikvitetshandlare typ. Dyra delar. Kastruller som vi sett ut och specificerat. Bestick. Sedan har vi tänkt se ut några tavlor på olika gallerier och skriver då ut var de finns. Sen har vi skrivit upplevelser inom området mat och dryck. Det är typ det, och så bidrag till resan förstås.
    Hade varit bra att komma på några fler saker också. Men vi vill ju bara skriva sådant vi verkligen vill ha.

Miss Moneypenny skrev 2009-03-13 15:55:01 följande:

Vilken typ av saker? Typ glas och sånt? Det är så svårt det där och det känns så dumt om det är gyra saker. Vi funderar ändå på att lägga till några saker eftersom många inte gillar det här med bidrag till resan.
  • Tidsmaskin

Å, vilken fin klänning!
    Jag har också en blomma på min!

nni skrev 2009-03-16 10:50:02 följande:
    Oh oh! Jag ska nog beställa en helt ljuvlig klänning. Känns helt perfekt för mig!www.edenbridals.com/popup_image_test3.phpHoppas jag nu inte får kalla fötter. Nä men ska NOG beställa.
  • Tidsmaskin

Hur lång tid tog det att få svar på hindersprövningen?
    Känns som det var längesen (men det 'r nog bara en vecka).

090619 skrev 2009-03-17 11:38:57 följande:
    Nu rör det på sig igen.. hinderprövningen har kommit och på torsdag ska vi träffa cateringfirman som ska stå för maten.Hur går det för er brudar?
  • Tidsmaskin

För mig med!

090619 skrev 2009-03-17 11:56:57 följande:
    Visst är klänningen viktig och du gör rätt i att kika runt lite först även om den du hittat är jättevacker. För mig blev det den första jag provade :)
  • Tidsmaskin

Grattis! Vad blev det för nån? (nyfiken)

Villesmamma skrev 2009-03-18 20:34:46 följande:
    Vi har äntligen hittat en fotograf! Jag är såååå glad:)
  • Tidsmaskin

Jag ska ha rosa ranunkler! (6 juni)Floristen kollade m holländske leverantören när jag var i butiken, och han sa att de finns men är dyrare. En kompis till mig ska sedan binda ihop buketten med andra rosa blommor så den ser lite gammaldags "hemgjord" ut. Jag är inte så förtjust i standardbrudbuketter, de ser så städade och "sterila" ut, det är inte min smak som gärna plockar sommarblommor och är lantlig i smaken. Hon kommer nog komplettera med blommor från sin egen trädgård, stjärnflocka, luktärt, aklejor och grönt.

• Tidsmaskin

Och nu har vi också fått svar! Men de hade inte fått in namnändringsblanketten stod det.. Blev förvirrad, måste ringa och checka!

MulleNuh skrev 2009-03-18 21:26:04 följande:
    För oss tog det ca 1,5-2 veckor tror jag..
  • Tidsmaskin

Dukningen står restaurangen för, så jag hoppas de gör något fint...
    Lät fint med tre olika sorters ljus, kan inte bli för många! Visst är det ljust i juni men det kan ju vara mulet(hoppas inte) och när det blir kväll så blir det ju mörkt!

Flisa80 skrev 2009-03-22 20:01:55 följande:
    Nu är jag mitt uppe i att tänka på ljusen till borden. Vi kommer förmodligen ha långbord där det får plats 6 personer vid varje bord. Hur mycket ljus ska man ha?! Det är ju i juni som sagt så man får ju inte riktigt effekten, men det är ju fint. Helst vill jag ha både antikljus, blockljus och värmeljus... Hur ska ni göra??
  • Tidsmaskin

Min m2b vill veta vad jag önskar mig i morgongåva. Smycken är ju aldrig fel tycker jag...

Vad önskar ni er i morgongåva?

• Tidsmaskin

Ja, boka någon som du får kontakt med. Allt för att slippa ora dig! Kanske går att boka av om du sedan får tag i din favvo.

xmarsan skrev 2009-03-23 14:04:08 följande:
    Åhh - har en ångestpost! Frisör och smink. Min frisör som jag gått till de senaste åren har slutat jobba som frisör på salong och jobbar numera uteslutande som stylist vid modevisningar och modefotograferingar o.dyl.Han har sagt att han ska fixa mitt hår till bröllopet - men han har inte svarat när jag ringer den senaste tiden och svarar inte heller på sms och mail. Vet att han är i Rom för tillfället och jobbar men man vill ju ändå känna sig säker på att det inte blir några problem på bröllopsdagen. Funderar på om jag ska hitta någon annan så här i "sista stund"? Vad tror ni??
  • Tidsmaskin

Jag har hittat skor! Det visade sig vara väldigt svårt att hitta brudskor i storlek 35, har funnits i alla år, men just i år är det flera leverantörer som säljer från 36. Men - jag har hittat ett par med en låg klack, precis som jag ville. Har lagt undan dem och ska köpa imorgon! Är så glad!

• Tidsmaskin

Vi tänker: vi gifter oss bara en gång och då är det brakfest för att fira kärleken!
    Miss Moneypenny skrev 2009-03-27 10:58:31 följande:

Vad roligt! Men lite "jobbigt" att ha ringen där i en låda och inte få ha på sig den :) Jag väntar också på att vigselringen ska bli klar. Dessutom har guldsmeden min förlovningsring också för att man ska matcha den med vigselringen..så jag har ingen ring alls just nu :(Just nu har jag lite ångest för att budgeten spricker. Vi har ju pengarna så det är egentligen inga problem utan mer en moralisk fråga som "är det galet att lägga så här mycket pengar?" Omgivningen verkar tycka det.. Hur resonerar ni andra för slippa ha ångest över hur mycket pengar som bränns? Typ att det är en investering i förhållandet och sånt eller?
  • Tidsmaskin

Har köpt skorna! Och gick förbi brällopsbutiken och kollade med färgen på klänningen som jag beställt. Det var på pricken exakt samma nyans! Blev skor med liten klack på 3-4 cm, och de är så bekväma att inte kommer få skavsår! Hade tänkt ha utan klack för nu under föräldraledigheten har jag skämt bort fötterna med gympaskor. Men dessa funkar och jag är så kort...155cm mot min m2b 178...

• Tidsmaskin

Hur gick det med klänningen?!!!

nni skrev 2009-03-27 11:18:07 följande:
    Jag ska prova klänning idag!!!! Håll tummarna att jag hittar min klänning! Så skönt om det blir så !Kram på er
  • Tidsmaskin

Å, hon tyckte nog det var besvärligt för nu kanske hon måste öva...

Lycka till!

Red Scarlet skrev 2009-04-21 10:31:59 följande:

Uuh så fick jag ju äntligen bekräftat av vår mystiska präst vilken kantor vi skulle ha, har inte kommit fram på kantorns telefon men dum som jag var skrev jag ut vigselprogrammen ändå. (Ville ju få allt klart!) Och så kom jag fram idag och då var det tydligen inte henne vi skulle ha, för hon hade semester. Så det är en annan dam... så nu står det fel i vigselprogrammen hah.. aja struntsamma. Lite irriterande bara för kantorn sa typ "Jaha... Pachebels Kanon i D? Den är ju inte så vanlig att ha på bröllop direkt.. men men.." Vadå är det bara en begravningslåt eller? Verkar vara många på BT som har den iaf.. uuh måste de alltid tycka till så mycket. Svenska kyrkan har den som en klar variant för in/utgångsmarsch till bröllop, då är det ju det.
  • Tidsmaskin

Å, den har jag precis hittat som förslag till ingångslåt till oss! Ronja Rövardotter alltså! Men vet inte ännu vad m2b tycker om det. Det är så fin melodi!

Som utgångsmarsch har vi valt Gärdebylåten som spelas av fem violinister. Morfar var fiolbyggare men gick bort för mpnga år sedan. Kommer kännas lite som om han ändå är med, han spelade den jämt!

Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:09:21 följande:

Haha vi ska ju ha ledmotivet till Ronja Rövardotter som utgångsmarsch, det gick tydligen jättebra enligt kantorn. Men för att vara säkra på att vi menade samma sång fick jag småsjunga den för henne i telefon (det är melodin som en manskör sjunger). Jag har ju hört skräckhistorien här på BT om att någon ville ha "Låten från Robin Hood" (antar Bryan Adams el nåt?) och fick "hoodiladii hoodiladi hoppsan vilken dag.." Hahah.. Jag vill INTE ha "Borka versus Mattis"-låten som utgångslåt. Men kantorn verkade förstå vilken låt jag menade ;)
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3