Inlägg från: Flisa80 |Visa alla inlägg
  • Flisa80

Juni 2009 Nr 3

Frida79Stefan77 skrev 2009-01-21 19:45:58 följande:
    Här är en! Som för tillfället är på dåligt humör då det verkar bli en stor hårkris eftersom ingen frisör i min lilla stad verkar ha tid för en brud den 13 juni!!! Hjälp!/Frida
    Har bokat frisör men upptäckte att den 13 juni var det studentbal i Karlstad så det var inte helt enkelt. Hoppas det löser sig!!
  • Flisa80

Idag har vi postat våra inbjudningar!!! Känns otroligt spännande att vänta på svar, som våra föräldrar kommer att ta emot. Nu när vi har gjort 50 egenhändigt ihopknåpade inbjudningar ser det plötligt tomt ut på vardagsrumsbordet... Vad ska vi ha för pysselprojekt nu då tro?!

• Flisa80

Villesmamma skrev 2009-02-05 20:03:44 följande:

Jag hämtade ringen i lördag. Så nöjd!!!! Bild i galleriet ( den från katalogen). Imorgon ska jag, m2b och bestman iväg och titta på kläder till dom.Tidigt kanske men i och med att bestman bor 30 mil från oss passar vi på nu.Jag ska köpa en underkjol till klänningen. Vad gör ni?
    Vad snygg ringen är, jättevacker!! Jag har inte ens börjat att titta på ringar...vet egentligen inte vad jag vill ha. Har ju "barndomsdrömmen" i tanken men är inte alls säker på att det kommer att bli en sån. Det blir nog nästa projekt tror jag, att titta på ringar...

Kläder till min blivande fixade vi samtidigt som min klänning och det var i december, så jag tycker du gott och väl kan titta nu, det är ju skönt att veta att det är klart!
  • Flisa80

Vad ska ni ha för typ av underkjol om ni ska ha det? En sån med ring(ar) eller utan? Undrar vad som vore bäst... För det finns väl utan?! Tänker att det kanske vore snyggast med bara tyll eller nåt sånt, så man inte får den där gungande rörelsen, det vill jag inte ha....

• Flisa80

Vi skickade också våra inbjudningar i tisdags (tror jag det var) och hittills vet vi att vi är 27 på vårt bröllop/av drygt 100 bjudna... Det är verkligen roligt att vänta på svaren. Synd bara att man vet att många osa:r sent, vi vill ju veta nu!!

• Flisa80
    Tidsmaskin skrev 2009-02-10 23:07:21 följande:
    Blir lite nyfiken! Vart ska ni som bokat resa åka? Vi har inte bokat ännu, men tänker oss till Italien...Idag har vi bokat hotell för bröllopsnatten i alla fall, alltid något! Har inte fått korrekturet för de beställda inbjudningarna ännu. Hoppas, hoppas att de kommer imorgon!
    Vi ska åka till Bali i 16 dagar. Längtar som galen. Har bara bokat flyg ännu...

Italien... Vi förlovade oss på Sardinien och jag kan verkligen rekommendera det. Det var fantastiskt vackert!!!!
  • Flisa80

Imorgon ska vi proväta tårtor!!! Bra att man fyller år så man får ytterligare en anledning. Har ni bokat sånt redan? Eller visst är det lite tidigt??

• Flisa80

Vilken tur för er, det blir ju billigare kan jag tro!

Om min svärmor skulle baka tårta, vilket hon säkerligen skulle kunna, så får hon frakta dem 5 timmar i bil innan de är framme, så det känns ju inte så aktuellt.

Fast smaka tårta kan man ju göra även om det är svärmor som gör den??!!!

• Flisa80
    laris skrev 2009-02-14 00:39:52 följande:
    Jo, det är klart! Vi kanske kan e henne om en provsmakningskväll!Du får gärna berätta om vad ni bestämde er för i tårtväg!
    Chokladkärlek: kladdkakebotten, vaniljpanacotta, ljus chokladmousse, täckt med vit choklad. (bild finns i mitt galleri)

Passionsgömma: kladdkakebotten, passions- och hallonmousse

Kommer inte ihåg vad den hette: kladdkakebotten, vit chokladmousse, vinbärsmousse, toppad med nån glansig smält choklad (lite geléaktig)...

Trodde stenhårt på chokladkärlek då choklad är min passion, men...det var vinbärstårtan som vann. Helt fantastisk! Fast vi har inte bestämt oss för den än, vi har bara valt bort de andra. Näta gång ska vi nog bara provsmaka lite mousser. Jag är sugen på björnbär eller nåt sånt kanske...

Gött var det i alla fall!!
  • Flisa80

Vi satte osa sista april och vi skickade ut för ett par veckor sedan, så då är du inte tidigare än oss i alla fall. Strunt samma om det är tidigt, ju tidigare desto fler som är obokade!!!

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3