Inlägg från: Flisa80 |Visa alla inlägg
  • Flisa80

Juni 2009 Nr 3

Hej brudar.

Vill bara tipsa om att Hallbergs guld har en 25% rabattkupong på valfri diamantring i Amelia brud och bröllop!! Jag hade tänkt att köpa i min favoritjuvelerar-butik, men med 25% på Hallbergs så kan jag inte. 2500kr i rabatt är lite för mycket att spela med för vår del...

Bara ett tips...

• Flisa80

Ja, eller hur??
    Sånt man blir lite glad av när man upptäcker.

• Flisa80

Miss Moneypenny skrev 2009-02-26 09:53:58 följande:

Ja, det här med festprogram. Vad skriver man i ett sånt? Presentationer av gästerna och typ snapsvisor eller?
    Min syster och hennes man är vårt värdpar, och de kommer att göra festprogrammet! Känns otroligt skönt att inte behöva göra det också. Vi kommer naturligtvis skriva presentationerna av alla gäster, men det andra tar de hand om.

Om 090619 har 113 dagar kvar så borde vi ha 107... Ihh....
  • Flisa80
    xmarsan skrev 2009-03-03 15:21:49 följande:
    Kanske måste speca vad jag gjort också...Praktiska detaljer- budget (upplagd och möjlig att uppnå)- kyrka (bokad)- festlokal (bokad)- mat och dryck (avsmakad)- hotell till bröllopsnatt (bokad)- inbjudningar utskickade- blommor (brudbukett, tärnbuketter och corsage) beställda- hindersprövningspapper (inskickad)- anmälan om efternamn (inskickad)Till bruden- vigselring (beställd och handpenning betald)- klänning (köpt - ska sys in och ev läggas upp)- underkjol (lånad)- slöja (lånad)- väska (second hand väska)- smycken (egna)Till brudgum- skor (egna)- manchettknappar (egna)Till brudfölje- tärnklänningar (beställda)- näbbklänning (beställd)Personer- bruddnäbb (dottern - så hon gör som vi vill - hoppas vi)- tärnor (tillfrågade och sagt ja)- best man/marskalk (tillfrågade och sagt ja)- toastmaster (tillfrågad och sagt ja)- präst (tillfrågad och sagt ja)- frisör (tillfrågad och sagt ja)- fotograf (tillfrågad och sagt ja)
    Himmel! Hade jag gjort allt det där så är det ju bara att lägga upp fötterna och vila. Du har ju gjort massor! Avundas dig lite.
  • Flisa80
    090619 skrev 2009-03-04 18:18:59 följande:
    Vigselring inhandlad :)
    Vad blev det??
  • Flisa80
    090619 skrev 2009-03-04 18:21:04 följande:
    En engelbert, se mitt galleri. Såå vacker..tycker ivarje fall vi :)
    Ditt galleri är inte synligt. Du måste göra det synligt om vi ska kunna se.
  • Flisa80
    090619 skrev 2009-03-04 21:21:48 följande:
    Ops.. missade den inställningen, fixat nu! :)
    Jättefin ring, den blir toppen!!! Tittade på en sån jag med innan jag bestämde mig för min.
  • Flisa80
    090619 skrev 2009-03-05 19:41:56 följande:
    Tack! Var inne och kikade på din som också är jätte vacker!Har nu betällt brudklänning och tärnklänning, så skönt!
    Åh vad skönt. Vad blev det för något?? Varifrån?
  • Flisa80

Åh..det där med hindersprövning... Hur lång tid tar sånt? Det enda jag vet är att man ska göra det högst tre månader innan, eftersom de gäller så länge...

• Flisa80

Hahaha. Jaha, inte ens DET visste jag med andra ord. (Tur att jag vet vem jag ska gifta mig med då...)

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3