Den Borgerliga Tråden 2
16 maj =P Tiden går så fort!!
16 maj =P Tiden går så fort!!
när ska ni alla ill? Är det nån som ska gifta sig snart?
hehe ja tiden behövs! Vi ska till 16maj, och har planerat i över ett år.
Ja det är ju inte långt! Jag börjar bli så himl anervös nu! Hur är det med er?
vi ska ha det såhär på ett ungefär..
Ingång till musik
VF läser ett par texter
En bekant spelar en låt
Vf Läser en text till
en vän läser en dikt
Löften
VF förklarar oss man och hustru
Utgång till musik
Mingel och skål
Fest
mrandmrsimpuls; Ja det är ju alldeles runt knuten! Hur ska ni vigas? Snabbt eller med egna inslag?
Det vi känner iaf, är att det är viktigt med egna löften. Och vi ska be VF läsa våra löften, så vi bara behöver säga "ja", för vi kommer nog bara böla hela löftet igenom annars
sen att man har nåt som förklarar lite om varför just vi vill ingå äktenskap, och vad vi betyder för varandra.
Det finns så vansinnigt mycket att välja på, så att det är lite svårt att hitta nåt konkret man vill ha med. men ska prata lite med vf och se vad han har för ideer också.
glimta; ja det kan vara bra att titta på lite bilder och komma med förslag till fotografen!
Jag har letat bilder på nätet jag gillar och ska visa de bilderna för våran, och en lista på de "motiv" vi vill ha.
ja jag har skrivit ett enkelt, där vi lovar att stötta varandra i både bra och dåliga tider, typ
Vi ska be vf läsa upp löftena, så vi bara behöver säga "ja".
vi ska bara putsa vra förlovningsringar och jag gör om en gammal släktring, så vi kommer att ha en vanlig ringväxling, typ den man har i kyrkan.
sen får vf säga nåt om att ringens betydelse, och han läser våra löften o.s.v