Den Borgerliga Tråden 2
ja jag tror vi tar fram våra ringar, löftena läses upp, vi byter ringar, och vf säger nåt om ringen och sen den obligatoriska; "tager du"
ja jag tror vi tar fram våra ringar, löftena läses upp, vi byter ringar, och vf säger nåt om ringen och sen den obligatoriska; "tager du"
åh separata löften, det måste kännas spännande! vi tog samma, på min m2b begäran.. han ville inte skriva ett eget,han tycker att han är dålig på att uttrycka sig i skrivt, så jag skrev ett till oss båda =P
lirremagic; tack =P
Himla jobbig sits!!! Måste kännas tugnt, hoppas det löser sig till det bästa!
ja hua vad det rusar.... bara 2 mån kvar! lite drygt ;)
Har massa kvar att göra känns det som! vi ska väl höra från VF i veckan om när vi ska ha "vigselsamtal", så vi ska bestämma exakt hur det blir.
välkommen alla nya =P
mcc; nä många tips kan du ju få av just VF, de har troligen varit med ett tag, och vet väl hur folk brukar göra. Men det kan ju vara bra att ha ett hum om vad man vill ha med, vad som är viktigt för just er att få fram under vigseln.
workoutgirl; Titta runt eran kommun, finns det några ruiner? Sjöar? Forminnes platser eller nån nationalpark som tillåter vigsel? Kanske en slott? Finns inga gränser!
våran vigselplats ligger ca 2 mil från festen, så det är nog ingen fara att leta sig en bit bort, utanför stan.
mrs4ever; ja dte beror ju på hur lång ceremoni man vill ha, om man bara vill ha den kortaste för att sedan bara ha fest eller middag eller bara dra iväg ensamma på nåt äventyr
Vi ska ha en ceremoni som kanske tar..20 min. då ska vi ha olika texter och dikter om kärlek, ringväxling, en vän som förhoppnngsvis ska spela en låt på gitarr, och egna löften.
ja det är en textrad som tar kanske 20 sek, och den korta som tar 5 sek =P
Och så lite ville inte vi ha, utan ha en mer traditionell vigsel, men utan religösa inslag.
efter vigseln blir det massa skålande av, och mingel, sen bär det av till festlokalen!
tx2; finns det el där..?
aha, har för mig att det inte fanns nån men det låter ju bra det!! Då kan man ju ha bättre anläggning för ljudet också! vi var helt beredda på att behöva ha en bergsprängare bara!
det beror lite på kommunen också, vissa har regler kring när och hur.. du får ringa och kolla!