• MalanMicke

Hur mycket är/var er budget?

Alla ni som har haft eller ska ha ett lite större bröllop med många gäster men en liten budget, hur mycket har ni tänkt lägga ut?

Vi kommer nog bli runt 60 personer,men är ju super svårt o veta hur mycket man ska lägga budgeten på. Vi vill ju såklart ha ett fint men billigt bröllop.

Några tips om hur man kan spara in pengar?Allt är välkommet!

• Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?
  • sandraochmichael

jag kommer att ha 100 gäster, och då när jag sparat in på alla områden så kommer slutnotan bli ungefär 50000

• lecaroline

Vi tror att det blir ca 80 gäster och har budget på 100 000kr men vi skulle bli lite glada om alla sparpengar inte går åt..

• MalanMicke

Okej men då kanske vi klarar oss med en budget på max 50000 vi med då, och ca 60 gäster. Hoppas vi håller det allafall. Är rätt mycket saker vi tänkt "fixa" själva så man spar in, samt ha tårtan istället för efterrätt. Hört att man inte brukar orka med tårtan annars ;) hehe..

• MalanMicke

haha ja det förstås =) Men vi väljer nog ändå att ta bort ev efterrätt och bara ha tårta så sparar man lite på det, blir ju liksom efterrätt ändå men då kan man lägga dem pengarna på nå annat kul =) Ni får jätte gärna kolla in min andra tråd ang vårt tema "sommar/romantik" vill ha MYCKET tips o ideer vad gäller ALLT =) håller på att samla våra ideer till nått bra!

• lecaroline

Vi skippar efterrätten och tar tårta lite senare, sedan blir det "nattamat" istället!

• sandraochmichael

om du har excel kan jag skicka över våran, så kan du få en överblick på vad jag har inräknat i 50000..

• MalanMicke

Ja absolut det får du jätte gärna göra!! Så himla svårt och veta hur mycket man ska lägga på saker och ting. Jätte snällt!!

• hhr

hallå sandraochmichael vore jätteglad om jag med fick se er budget. Vi kommer att ha ett 80tal gäster. Men det är "nyttigt" och se hur andra fixar o donar/ Tack på förhand
    jessica_tuna@hotmail.com

Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?