Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

Men vad ni har skrivit tjejer!!!!!!

Hinner inte med. Som vanligt.
    MEN har skummat och sett att Lappis sitter och har skitont. Även om det verkar bättre idag. Gumman FAN vad jag blir ledsen och aaaarg!!!!!!
    Så här skulle det ju inte vara!!!!
    Hoppas nu iallafall att det ska bli bättre och att de där jädrans cellerna ska lossna!

Och så Vickan, lilla du!
    KRAAAAMAR till dig tjejen!
    Shit vilken chock jag fick när jag läste här om ditt MF. Vill även be om ursäkt för jag tror min senaste kommentar i din blogg var j-gt okänslig nu när jag inser att du måste fått ditt MF redan då! Ledsen gumman.
    Hoppas nu att du kan prata med någon läkare och starta en utredning!

Och Nenne-skrutt!!
    Blev så ledsen att tanten hittat dig, men sedan blev jag glad att du kunde börja spruta ändå!
    Inseminera mera säger jag bara! Min lilla tjej är ju resultatet av en insemination så jag tror verkligen på det!!!!

Zozo,
    shit vad din dotter är tidig!!!!
    Haha vår lilla tjej har inte alls börjat "krypa" än. Hn har just fattat att man faktiskt KAN ligga på mage utan att bli så arg att man skriker trumhinnorna av folk.
    Och hon är ju 8 månader imorgon! SHIT!!!! vad tiden går fort! Himmel!
    Och du det där ang vaccination, JAG själv skulle absolut vaccinera. jag vet att många nu pratar om att det är farligt att vccinera för risken att barnet ska få autism och andra skador. MEN i mina , hem visserligen väldigt vetenskapliga ögon, så är denrisken så liiiiiiten (tror inte ens det finns rodentlig forskning kring det hela än) men däremot är risken att faktiskt bli allvarligt sjuk eller t o m dö av vissa sjukdomar man vaccinerar mot HÖG. Så i min värld är vaccination det jag skulle göra, OM fler och fler barn inte vaccineras kommer de som vuxna sedan att utgöra en jätterisk för att nästan utrotade epidemier kan starta igen. Som mässling, polio etc... Inte bra alls. För dödligheten i dessa sjukdomar (om man får dem som vuxen) är jättehög.

Muggles,
    varma kramar till dig också gumman!!! vet att det kan vara jobbigt när någon nära går bort även om man varit "förberedd". Men saknaden är ju ändå där den dagen personen inte finns längre.
    Sedan måste säga att jag också läst Bitterfittan men gillade den inte alls! Jag blev mest skitsur och förbannad på huvudpersonen i boken för jag tyckte hon var ett bortskämt ego som enbart gjorde sig själ till offer, Och det hatar jag! Jag kunde itne känna igen något alls i hennes sätt att resonera. Självklart är man två om att skaffa barn, men jag tycker det är lika stort ansvar att man som mamma faktiskt kommunicerar med barnets pappa istället för att bara tycka j-gt synd om sig själv. Äsch! Jag vet inte, men jag blev som sagt arg. Tycker att alldeles för många i feminismens namn bara gör kvinnor till offer, och det gillar jag inte alls!

FuLLan!
    Du det där med könet. Visst kan sådant sätta sig i skallen och bli en obsession. MEN jag ahr en vän som blev gryyymt besviken när hon fick veta att hon väntade en son. Hon tyckte verkligen det var hemskt och hade svårt att glädja sig åt barnet.
    Men idag kan jag bara säga att hon är helt förälskad i sin lille underbara son. SÅ även om man tror att de här känslorna är så starka att man itne kan tänka sig att de ska försvinna så GÖR de det.
    men jag tycker som de andra att det nog är bra för dig att få göra ett köns-UL. Om du nu inte är rädd för larmrapporten i DN-länken som jag såg här....
    Kram!!!

• sweetstreet

Eh det enda jag vet som verkligen HAR kunnat länkas till UL är att av de barn som har kollats med många UL under graviditeten har en större andel blivit vänsterhänta.
    Hm, kanske int något större handikapp i dagens samhälle????

Fast visst, till viss del håller jag med Telis. Varför göra UL så länge man inte tycker det är nödvändigt. Men jag tror det är FÅ som gör UL jätteofta faktiskt.
    Man kollar ju ofta om det är ngt man är osäker på. Som tillväxt eller annat som kanske oroar. Eller om man haft många MF och därmed är mer orolig, och då tycker jag att det är befogat.

Jag vet inte hur det är i Sverige, men här i USA om man vill göra dvd eller så så gör man oftast detta när man ändå ska göra det "stora" ULet. Många tar då med sig dvdskiva och så får de bilder eller film med sig hem. Och då gör man ju ändå UL. Alltså inget extra för att fixa bilder/film.

På tal om det har jag fortfarande inte hunnit leta upp bilder och skicat till dig Telisgumman. men det kommer.

• sweetstreet

Muggles,
    hm kanske....????
    Men jag tyckte nog hennes neggo instälning liksom "tog över" berättelsen.
    Men kanske var jag bara hormonell när jag läste den för jag läste den när jag var gravid, haha!

• sweetstreet

Hahaha!!!!!
    Tycker detta med Uggla som FB-vän var skitkul!!!

• sweetstreet

Mugglan-gumman!
    Det är okej att vara ledsen. Faktiskt. Så hoppas att du kanske kan gå lite tidigare från jobbetidag då. Och bli kramad av maken och Moa?!

• sweetstreet

Hahahahaaa! Javisst Mugglan! Jag kan se det framför mig.
    De skule genast leta efter manualen för att få stopp på tårdrippandet....
    Kanske hoppas hitta någon programmeringskod eller så???

• sweetstreet

Nä nu msåte jag fortsätta jobba.

Kram på er Goingar!!!!!!

• sweetstreet

Vaaa?????????!!!!!!!!!!!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Jag får tårar i ögonen!!!!!!

GRATTIS FREJIS!!!!!!!!!!!!!
    Så UUUUUUUNDERBART!!!!
    Jag blir så GLAD
    Underbart underbart vännen!!!!!

Hm, nu kan jag itne koncentrera mig på något!
    Ah!
    Sååååå glad!!!!!!!!

KRAAAAAAAAAm gumman!!!!!

• sweetstreet

Haha! Jag känner mig euforiks!!!!!

• sweetstreet

men nu måste jag dra på möte.

KRAM igen Frejis!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare