Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

O Grodan!
    Kom på att jag glömde säga att lilltjejen sover i egen säng MEN i samma sovrum som oss! Detta eftersom vi bara har ett sovrum...!

Och jo jag vyschar henne till sömns i famnen. Eller till att hon "nästan sover". Sdan lägger jag ner henne i sänge. Hur maken gör vet jag inte riktigt.
    Ibland somnar hon in ordentligt. Oftast faktsikt. Men ibland vaknar hon när vi lägger ner henne. Då får hon ligga o sprattla i sängen. Antingen somnar hon sjäv då eler så börjar hon skrika. Om hon verkar helvaken så tar vi helt enkelt bara upp henne igen. Då får hon vara uppe tills hon blir så trött att hon somnar. Brukar ofta handla om allt från 10-30 minuter efter att vi tagit upp henne.
    vet att man enligt många inte ska göra så utan låta barnet ligga och somna sjäkv i sin säng. Men detta har fungerat för oss så vi har helt enkelt fortsatt så. Oftast är det inte svårt att få henne att somna bara hon är trött.

• sweetstreet

Är såååå trött idag.
    ite för lite sömn inatt. LillSnorpan är sjuk oc då sover hon inte bra alls. Buhu!
    Sitter med min andra kopp starka kaffe här på jobbet. Men har ändå varit riktigt duktig nu på morgonen! Hunnit en hel del.
    Men måste gå tidigt för att komma hem till Snuttan. Maken och jag delar på sjukdagarna...
    Ville mest kommentera att jag sett AM´s inlägg om snittsamtalet! FY för den lede vilken KNÄPP läkare!!!!!!!!! Hallå eller?! Du var väl inte där för att prata om vaginal förlossning utan just om snitt!!!!!!!!
    Hoppas nu att det blir som du vill vännen!
    Kan du rpata med ngn annan läkare annars????

kram till er alla!!!

• sweetstreet

Iiih, hinner inte in här....
    Jaja. SKIIIIT med tanten Nenne!!!!!!! Blir så ledsen och arg!
    Kramar!!
    Och BS jag såg det om läkaren och Iris! FAN vad skitarg jag blev!!!!!!!! SÅ får man bara inte behandla andra vare sig det är fok man känner eller folk man arbetar med. patienter, kollegor, kunder eller någon vem som helst! Man ska verkligen inte behöva ta sådan skit!!!!!
    Kram till dig gumman!
    MEN jag tycker ändå det låter bra att ni ska kolla Iris ifall nu din make har diabetes i släkten för det är inte en sjukdom att leka med ändå. Alltid bättre att ha koll INNAN så att man kan försööka hinna förhindra det i tid ifall det skulle vara en ökad risk.
    Förresten kolade jag just galleriet och GUD VAD SÖT hon är IRIS!!!!!!
    En riktig liten goding!

Frejis hoppas du inte hinner bli mer nervös inför ULet nu. Men självklart förstår jag om du känner dig nervös. Men jag ska hålla tummarna för er!!

Shit nu måste jag fortsätta jobba.
    Sorry att jag inte hann kommentera mera.

kramar till er allalll!!!!!!!

Oj, jo x-tra till Mugglan och Koko också! Inte kul med begravningar. Men de kan ändå vara fina och något man ofta kan känna är bra ändå för ens eget sorgearbete och closure. Dessutom känner man att man inte är ensam eftersom man träffar andra i familjen(släkten samt vänner som stöttar just under begravningen.
    Kram till er iallafall!

• sweetstreet

Å Blivande FruL.
    Så tråkiga nyheter, MEN jag håller med de andra här: Det är ju på sätt och vis BRA att ni nu vet orsaken til varför det inte fungerat. OCH det är bra att det ju faktiskt finns en metod som ni nu kan prova för att bli gravida. Nu hoppas jag verkligen det ska fungera för er. Hur ska ni göra nu? Står ni i kö till IVF eller kör ni privat?
    Stor kram!

• sweetstreet

Oj! Nu ser jag att mitt inlägg kom lite sent!!! Jag började skriva för ett par timmar sedan, men så kom grejer emellan här på jobbet...

• sweetstreet

Haha! Ja de enoooooormt lååååånga kaaaaaaaaablarna.....

• sweetstreet

Och att det blir kungligt bröllop där ser man. Ajg såg det i mores (obs lokal tid) när jagkollade SvDs hemsida.
    Hm, tänkte, herreguuuud! Nu msåte alla svenska tidningar JUBLA! ÄNTLIGEN ngt mer än Melodifestivalen och ekonimiska krisen att skriva om....!

• sweetstreet

Fsat jag är inte så jätteintresserad av kungahuset faktiskt. Jag VET att de är sååå poppis hemma i Sverige, men jag msåte säga tt jag tycker det känns bara så himla gammaldags och förlegat på ngt vis. Hela grejen. Det fungerar så konstigt i ett modernt samhälle på ngt vis.
    Kungen har liksom ingen makt. Han kan itne göra ngt alls, mer än att hålla käften för han FÅR INTE söga ngt som kan bli politiskt stötande. Typ som när han råkade prata om säljakten i Norge och fick gå ut och göra en kunglig pudel för att sopa rent efter sig...
    Och att liksom "födas" till en position i samhället känns också lite konstigt idag? Tycekr jag iallafall.
    Men men vi får väl se hur det går....

• sweetstreet

Fast SEMLOR DEEEET är grejer det!!!

Och vi har ÄNTLIGEN hittat ett ställe här som säljer skitgoda semlor!!!
    MUMS!!!!
    AQ café vid Columbus Circle! JEEEEEHHHHOOOOOO!!!

Det blir nog ingen diag dock för jag orkar nog inte gå förbi där efter jobbet, men troligen blir det i helgen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare