Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

fast först innan ajg glömmer det så
    TINGA

du undrade om VAB här.
    Hm, jag måste erkänna att jag ahr ingen aning. jag bara GISSAR att vabande i inte finns här. Alltså att det inte fungerar på samma sätt rent ekonomiskt när man är hemma m sjukt barn. Jag vet att USA har sjukt dålig policy ad gäller barnedighet och sjukledighet och detta inkluderar nog VAB också.

Fast jag har å andra sidan jättedålig koll på hur det fungerar i Sverige med????
    Jag ahr aldrig jobbat på ett "riktigt" jobb ju så jag vet inte hur sådant fungerar där heller.....

Som doktorand och även postdoc har jag alidrg i hela mitt liv tagit ut ngn sjukdag. inte för att jag itne varit sjuk utan för att folk bara inte gör det. Man är hemma när man måste och så jobbar man ikapp sedan. Både bra och dåligt.

Men nu måste jag jobba här-

KRAM på er mina sötisar!!!

Och du Telis!!!!
    nästa gång kasnke det blir en ny städoutfit?????
    Jag väntar med spänning på att få höra vad det kan tänkas bli....
    Pjäxor med nätstrumpor kanske????
    Och en skurtrasa i högsta hugg för att svabba av diverse blöta saker.... moooaaahahahahahaaaaa!!!!

• sweetstreet

Oh! Ser att EA inte har fått tantbesök än! Hoppas!!!!!!
    Alltså inte på tant utan på plus såklart!!

Och Piggelin,
    grattis till såld lhg! gissar att det är rätt kenpigt i tider som dessa, så det var ju bra att ni fick den såld.

Liten,
    så mindre är magsjuk. Völkommen i klubben! Shit jag är TRÖÖÖÖÖÖTT på spyor och diarre nu!!!!!!!!!!! Puh!
    Måtte lill-yjejen bli bättre snart. Eller inte bättre utan BRA. FRISK. Fast avföring och ing apyor tack!

BS,
    på tal om spyor så var ju Iris bravad rätt speciell. Hoppas att maken din inte tyckte det var alltför hemslt. Fast jag förstår ifall han tyckte det, för det hade jag gjort....
    Hoppas iallaflal att Iris mår bra nu. Efter operationen och spyan och allt.

Vickan,
    trist med kommunikationsproblem. Jag ahr också det ibland med maken. Också oftast vid stress.... Men men, man försöker bättra sig men det är inte alltid man tänker på det när det upprepar sig.
    Hopppas allt är bra med er nu iallafall.

Antirynkkrämer förresten. Jag köper ibland men glömmer så ofta att använda.... Hm....
    Jaja, man får väl antagligen de rynkor man förtjänar, hahaha!!!!
    Så jag som varit ute såååå mycket i solen lär väl bli ett russin om ett par år.

Näe sorry folk men nu måste jag sova.
    Är tröööött!

kramar till er alla!

• sweetstreet

Men OJ vad spännande!!! EA det verkar sååå plusitivt!!!!!!
    Hoppas hoppas hoppas!!!!

Fast det där med tappen har jag heller itne fattat. Jag känner ignet. vadå?!?
    Näe, sådan överkurs.
    När man kan kissa sticka.

Haha AM jag tror du kmmer var fetfel ikväll när du kommer dressad för cocktailparty men bland alla som har champagnemottagningsklänningarna på sig! Himmel!
    Du kan ju iallafall skylla på graviditeten! Det är alltid något! Säg att det inte fanns några champagnemottagningklänningar för gravida!
    De kommer säkert tycka det är ok ändå.

Mumin förresten. Ska du även ha randigt förkläde som muminmamman eller ska du har gul lugg som mumintjejen?????

• sweetstreet

Fast om du är svart mumin kanske det är afro som gäller? Eller möjligen dreads???????
    Det beror ju lite på vilken svart-muminstil du vill köra på....

• sweetstreet

grattis Mrs B till lyckade intervjuer! Nu håler jag tummarna!

• sweetstreet

Och nu ska jag knoppa. Är såååååå j-a trött. Denna veckan har bara varit för mycket. Nu hoppas jag att jag ska slippa se en spya eller en diarreblöja till på lääääääääänge!
    Puh!

Sorry att jag inte orkar kommentera mer men hjärnan är som en såsig svamp. Om det nu kan finnas sådana...

• sweetstreet

Haha Nenne!

!Komma ut ur garderoben! fick plötsligt en hy innebörd....
    fast det såklart i ert fall var det kanske mer att komma i garderoben....??

• sweetstreet

EA
    FAN!!!! jag trodde också sååå mycket på plus för dig denna gången!
    Hur är det? Blir det fler undersökningar eller så? Jag är lite lost. Sorry!

• sweetstreet

Mugglans,
    skit att du är sjuk!
    Lappis likaså!
    Själv åkte jag ju på Lill-Skruttans magsjuka förra veckan. men nu är vi alla bra pust!
    Peppar peppar...
    Hon ska på preemie-follow-up kontroll idag men den får maken ta. Jag måste jobba nu!

Cicci,
    ang Dubai ska du självklart göra som du känner. om du iten känner dig stressad så tycker jag det varkar bra. Men visst, det bäesta är väl om du kan prata med maken om det så han åtminstone tycker det känns ok, även om han inte skulle valt det själv. Att ni har lite problem med kommunikationen ibland gör ju att jag kasnke tycker att det är ännu viktigare att åtminstone DU försöker att även lyssna och "repsektera" honom och hans åsikter. Annars kan det vara svårt att själv kräva detsamma tillbaks. nästa gång kanske det är han som vill göra ngt som du tycker känns helt fel????
    Bara en liten tanke....

Sedan skulle jag inte åkt med mitt abrn utan bilbarnsstol tror jag. men det är ju JAG.
    jag vet att det är svårt. Här i NYC har vanliga taxis inte alls några bilbarnstolar så man måste ringa specialtaxiföretag för att kunna få det. Lite krångligare men jag tycker definitvt det är värt det.
    haha, en av de barnmorskor jag träffade på sjukhuset efter att vi fått Lill-Skruttan sa det till mig att on inte riktigt förstod sig på hur så många gravida kvinnor var såååå nojiga med vad de ät och stoppade i sig under graviditeten för att undvika ALL riks att på ngt vis skada barnet. men sedan när barnet väl var fött så kunde de gladeligen hoppa in i en taxi med bebisen/barnet utan bilbarnstol. Enligt henne var risken att barnet skulle råka ut för ngn allvarlig skada när man sitter i en taxi i NYC-trafiken utan bilbarnstol SKYHÖGT mycket högre än om man råkade äta ngt som man "inte bör" under graviditeten....
    iallafall gav det MIG en liten tankeställare.
    Men som sagt.
    Jag vill absolut inte skriva någon på näsan. Jag säger bara att JAG skulle inte vilja åka med ett barn som är oskyddat där det är mycket trafik som dessutom är rätt "crazy"....

• sweetstreet

Jag ahr NOOOOOLLLLLLL nobbmotivation!!!!!
    Arrrrrgh!
    Detta är nog min sista vecka på jobbet och jag känner bara "blääää"!

Fast egentligen borde jag vara stressad. Och det ÄR jag också. men mest i huvudet.
    Över allt jag borde hinna få gjort nu.
    Men det har liksom blivit nästan lite overload så jag blir lite paralyserad istället. Hjärnan tänker "varför göra ngt alls när jag ändå inte an avsluta det hela...?!
    HELT FEEEEEL inställning.

jaja..... Suck

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare