Barnkarusellen snurrar vidare
Kanylballe
Kanylballe
Lappis, jo det stämmer att Ryanair flyger till Girona. Ypperlig utgångspunkt för att utforska norra kusten
Nenne, ja det är alldeles... alldeles underbart!!!
I Götet är det sol för en gångs skull!!!
BF-lista kanske vore ngt?
Am
Koko
Cicci
Frullan
Kängu 21/6 2009
Frejis
Lunchdax även för mig!!
Frejis, känner igen känslan av ambivalens från då jag blev gravid och insåg att jag inte skulle hinna börja jobba. Det släppte efter ett tag för mig men fortfarande kan jag bli avundsjuk på klassisar som går på intervjuer och som får sätta igång och börja jobba i juni.
Frejis- jo så försöker jag också tänka Plus att man inte behöver vara lika stressad att söka jobb utan kan göra det under tiden man är mammaledig.
Helt OT, men det råkar inte vara någon i tråden som är grym på statistik???? Sliter mitt hår över något som jag tror är skitenkelt att svara på (om man är lite kunnig) men jag kan inte hitta svaret någonstans...
Ok, kastar ut frågan till dig ändå:
Jag jämför före och efter resultat på ett slags test för ett antal olika deltagare, med hjälp av beroende t-test.(jämför dem alltså med sig själva). Kruxet är bara att när jag får ut signifikansnivåerna för skillnaden mellan de olika deltagarnas före och efter resultat så ser de inte "logiska" ut.
Exv. har en deltagare 0,5 poäng i skillnad mellan före och efter, och där är skillnaden inte signifikant. En annan deltagare har 0,21 poäng skillnad mellan före och efter och där är skillnaden signifikant.
Varför blir det såhär???
(fattade du något av min snurriga förklaring?)
Stackars dig EA, här terroriserar jag dig med statistikfrågor på en torsdagskväll! F'låt!
Tack EA för att du försökte, det skulle kunna varit det men t-värdet är inte så avvikande tyvärr.
Varför finns det ingen "statistik-jour" att ringa??