• Tinga

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore - TACK! Är lite dålig ibland på att vara stolt över mina insatser, men jobbar på det. Beröm är en bra push.

Sitter just nu med en gosig Puff i knät. Han har precis ätit 3/4 burk på mindre än en kvart. Han gapade fint hela tiden, även i slutet, så fortsätter det så här ska jag prova att ge honom ännu lite mer om några dagar.

Tack ni andra också som peppar, pushar och berömmer, när det gäller mat i den här familjen.

• Tinga

Lappis - trevligt med semesterhälsningar från Champagne! Fint rum ni har!

EA - tack för hälsningen från Mrs B; funderade imorse på hur det var med henne, för hon har ju inte setts till här på ett tag.

AM - ojdå; det kanske trots allt är så att din kropp kommer att vara redo på igångsättningsdagen, för det verkar ju hända mycket nu. Kanske lika bra att han kommer lite tidigare, även om jag förstår att han gärna kan vänta en vecka till om era barnvakter är upptagna just nu.

Snaily - tråkigt med din morfar! Kram!

• Tinga

Telis ? åh vad bra att donatorn levererat nu! Säg till när det blir dags för tumhållning; jag är redo.

Page ? vad trist att det blev ett dåligt samtal med chefen på AF. Jag tror att det ligger mycket i det Telis skrev, att det är lättare att hitta fel hos dig än att tala om problem med sina medarbetare. Trist att J blivit sjuk igen!

Cicci ? för vad du gör: ta det nu lugnt och lyssna på kroppen, för det är verkligen _inte_ kul att ligga på neo! Bebisen har det tusen gånger bättre i magen, så jag tycker att du ska ?offra dig? och ta det väldigt lugnt nu några veckor, så att det inte blir en alltför tidig förlossning.

Mrs B ? du verkar ha energi för minst tre, du! Ta inte ut dig helt bara; låter bra att du ska ?kräva? din man på en spavistelse sen. Vi ska till Torekov Hotell nästa helg, så jag kan rapportera sen om det är något att ha.

Sweet ? vad gött att nya jobbet börjar på måndag! Du kommer att känna det som att dygnet fått flera extra timmar, när du slipper pendla. Åtminstone till en början; så småningom vänjer man sig ju och räknar med dem. Såg en av filmerna på bloggen ? kul. Barn och djur är tacksamma teman.

BS ? tampong på tvären?!? Hur ser du ut egentligen? ;-? Du skriver så himla roligt, så jag sitter här och flinar för mig själv.

• Tinga

Idag har Puff slagit nytt matrekord - 3/4 burk på 10 minuter och han gapade exemplariskt hela tiden. Det var nästan så att jag grät glädjetårar när han var färdig; tänk att man kan känna sådan lycka över en måltid.

På lördag ska jag ha Piff & Puff-fri tid hela dagen, för då ska jag på möhippa. Det är min blivande svägerska som ska hippas, och eftersom hon är en sportig typ blir det en dag med full fart. Först ska vi testa capoeira (brasiliansk "kampsportsdans"), sen blir det 10-kamp med äventyrsinriktning och på kvällen ska vi prova på magdans. Spännande!

• Tinga

Tack för alla hurrarop och grattis ; det är kul att få dela framgången med er, likaväl som att kräka av sig om alla misslyckanden.

Koko - nä, det låter ju onekligen som att din kollega(s barn) inte har några större problem med maten; även om Conny inte är stor är han ju inte pytteliten heller, så kollegans barn kan inte vara så himla litet. I vårt fall har ju problemet varit tudelat; dels att de ätit så lite mängdmässigt och dels att det tagit lång tid och att de haft taskig teknik för skedätande, så det var skönt att få höra från dietisten att hon tyckte att Puff åt tillräckligt och att Piff kunde få välling för att förstärka de mål han åt dåligt. Nu äter ju iofs Piff inget annat än välling för tillfället, men så länge han äter det OK bekymrar jag mig inte så mycket, för där finns ju de näringsämnen han behöver.

• Tinga

Snaily - ja, du är nog lite konstig om du gillar att skriva jobbansökningar. Själv gillar jag inte att skriva ansökningar, men däremot att gå på intervjuer. Större egotripp får man leta efter!

• Tinga

Glömde ju beklaga att din man troligen blir av med jobbet - jättetrist, men det är ju tyvärr inget ovanligt i dessa kristider.

• Tinga

Tänkte också på Kängu innan idag; det är väl några dagar sen hon syntes till?

• Tinga

Hej i sjukstugan!

Muggles, Iris, Liten & Mindre - krya på er allihop! Magsjuka är ju bottenblä, att inte kunna öppna ögat förstår jag är jobbigt och evighetsförkylningar och feber är ju inget kul det heller.

Snaily - jag har fått diagnosen PCOS light och blev gravid när jag åt Pergotime.

MSW - coolt med bad!

Nenne - nu rullar snöbollen!

Telis - vi råkade ut för samma sak härom veckan med hus som försvann från Hemnet; jättetrist!

Har ni haft snö i Stockholm i helgen? Jag var ju på möhippa i lördags, och det var riktigt härligt väder här; ca 16 grader och solsken, så vi hade både picknicklunch och -fika. Jättemysigt! Bruden blev jättenöjd med dagen, så det var kul. Det blev en riktigt lång dag; stack hemifrån vid 8 på morgonen och var i säng 3.30 morgonen efter. Tror inte att jag lagt mig så sent på över ett år! Kul att komma ut och dansa och festa lite med, för det händer inte så ofta nuförtiden. Förra gången var nog senast det var möhippa.

Solen skiner här idag med, så i eftermiddag ska vi ta med oss en filt ut och äta gräs och smaka på tusenskönor.

• Tinga

Hej Piggelin! Ovant att se dig så i farten på morgonkvisten!

FruLlan - så det ska en förestående förlossning till för att få dig att kliva ur förhudsmockasinerna?

God morgon alla ni andra också!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare