Muggles & Koko - vad skönt att ni båda fick fina avslut på era respektive håll. Jag tror att en fin begravning är en viktig milstolpe i sorgearbetet.
Izzie - er helg låter precis som vår! Jag hade tänkt motionera lite själv också, men har känt mig väldigt yr de senaste dagarna, så det kändes inte som någon bra idé. Se nu till att verkligen njuta av den sista veckan som mammaledig! Ska din man vara hemma nu?
Lappis - åh, vad det låter härligt med era dagar i vårväder! Och så himla skönt att det verkligen verkar vara din mens som gjort sitt intåg nu, så att det äntligen kan bli ett slut på den här utdragna historien. Trist förstås med mens och ont när man är bortrest, men jag antar att du ändå på något sätt var "glad" åt det.
Nenne - är det något man verkligen lärt sig under åren här i tråden så är det att världen är orättvis! Jag håller helt med dig om att det känns surt att själv behöva betala en massa pengar för att få ett barn, när andra lyckas med bara en orgasm, som du säger, men samtidigt är det kanske ändå bättre att det iallafall finns en möjlighet att få barn? Jag har många gånger tänkt på hur orättvist jag tycker att det är att Piff & Puff skulle födas 13 veckor för tidigt, när typ 99% av alla barn föds i fullgången tid (efter 37 graviditetsveckor). Nu är det större risk att de drabbas av diverse sjukdomar och de har betydligt sämre lungkapacitet än andra barn, men så är det. Jag vet att man inte kan jämföra en sorg med en annan och jag "unnar" absolut dig att vara ledsen över er barnlöshet, så det är inte så jag menar. Stor kram till dig!
Apropå Lappis sköna dagar i vårsolen så har vi nu äntligen kommit till skott och bokat en resa. Vi har ju funderat på alla möjliga resmål nu i mars-april, men det slutade med en tur till Barcelona den 1-6 april. Ska bli så härligt att komma iväg några dagar och väderstatistiken säger ca 18 grader och 6 soltimmar per dag, så det är bara att hoppas att det slår in. När vi väl åker kommer det att vara exakt ett år sen vi reste senast (kom hem från Paris den 1:e april ifjol), och det känns som ett långt uppehåll för resegalningar som vi. Å andra sidan finns det ju en naturlig förklaring till uppehållet, och den vill jag ju förstås inte vara utan.