Telis - otroligt kloka ord till FruLlan! Jag blir jämt så imponerad av ditt sätt att formulera dig och träffa huvudet på spiken. Jag kan sitta där med mina egna flummiga tankar, så läser jag ett inlägg från dig och vips tänker jag att det är ju så jag också menar. Var får man den förmågan ifrån?
Lapinette - så härligt att höra att du känner dig pigg och energisk igen! Kroppen brukar ju inte luras (alltför mycket), så det är säkert bättre om du känner dig bättre.
AM - det är inte alls nödvändigtvis så att man är överviktig och har kraftig behåring för att man har PCOS. Jag har fått diagnosen PCOS men 57 kg till 1.66 m ser jag inte som övervikt och nog för att jag har lite ludna ben, men värre än de flesta andra kvinnors ben är det inte.
Muggles & September - får jag också vara med i "Vi utan tålamod"-klubben? Jag är verkligen imponerad av mig själv hur jag lyckas stå ut med allt möjligt krångel med Piff & Puff, utan att tuppa av av ilska, för att det tar så lång tid och är så knöligt.
När det gäller mat kan jag ju direkt säga att det här med att inte truga hade jag aldrig klarat av. Nu är ju Piff & Puff små klena räkor och det känns som att varje liten droppe eller smular extra de kan få i sig är guld värd. Vi har naturligtvis haft dagar där vi sagt att de inte får mat förrän de själva säger till, men då kan det lätt gå 8h utan att de äter, och så var det även på den tiden de bara åt bröstmjölk/ersättning.
Angående syskonvagn så är min rekommendation Urban Jungle. Vi har ju en sådan vagn, för tvillingvagnen och syskonvagnen är desamma; man justerar "inredningen" efter behov. Det är den absolut smalaste vagnen som finns för två barn i bredd, och man känner sig ändå bred nog när man är inne i affärer t ex, så mitt hetaste tips är att välja en så smal vagn som möjligt. Vikten är inte heller oväsentlig, om man vill kunna lasta in vagnen i bilen när man är ensam. Jag klarar vår med liggdelar på och då väger den 21 kg, men ungefär där går nog gränsen, eftersom den är bred att nå över (trots att det är den smalaste tvillingvagnen vi kunde hitta när vi skulle köpa). Nackdelen är priset, men vi köpte en begagnad i nyskick som kostade ungefär hälften av en ny.