Ore - Anna-Carin Olofsson-Zidek är ju ett strålande exempel på att det går bra att träna och tävla hårt fast man är gravid. Därför tror jag inte att du behöver oroa dig det minsta, så länge det känns bra i kroppen.
Muggles - beklagar sorgen. "Tur i oturen" att det var en ingift morbror.
September - om ni båda är sugna på syskonförsök är det väl bara att köra på? Jag menar, har du ÄL så har du och då kan det bli barn; varför är det nödvändigt att ha koll på exakt när den infaller? Det kanske snarare kan vara skönt att inte vara helt fokuserad på vilka datum som gäller, utan ta det som det kommer istället?
Vickan - lycka till med de fortsatta försöken! Det heter ju tredje gången gillt, så jag håller tummarna för det.
EA - vi har ju sett andra exempel här i tråden på cykler som blivit knas efter intag av Pergotime, så jag tycker att det är bra att du tar det lugnt - det är säkert inget fel på din kropp. Man blir ju inte friskare av ett VUL och har det sett bra ut innan är det säkert ingen fara den här gången heller, eftersom du inte har ont någonstans. Sen blir man så klart så less på sin kropp när den inte samarbetar och det är ju konstigt att tanten var så här fördröjd, men jag har också råkat ut för samma sak. Kanske var det helt enkelt så att du hade ÄL mycket senare än du trodde, eller så har cykeln bara spårat ur. Förstår också att du blev ledsen när din kompis berättade om sin graviditet, men eftersom hon inte visste att ni försöker kunde hon ju inte gärna vara "försynt" i sitt sätt att berätta det, men det är klart att det gör ont i dig när du inget hellre vill än bli gravid och hon "bara blev det". Stor kram!