Barnkarusellen snurrar vidare
Cicci: jag hoppas det tinar upp mellan er två. Sorgligt att det gick så långt att ringarna åkte av.
Cicci: jag hoppas det tinar upp mellan er två. Sorgligt att det gick så långt att ringarna åkte av.
JIHAAAAA!!!!!!!!!!
Vi har tagit del av er felanmälan efter servicebesök.
Jag har frågat vår montör om bucklan på fronten och han känner inte sig skyldig till den.
Så ord står mot ord och vi vill inte dryfta detta problem i all oändlighet.
Jag har följande alternativa förslag:
Vi ersätter er med ett presentkort på ?kr
Vi byter fronten
Det lönade sig att stå på sig! Tack Izzie och andra för råd. Jag är bara så stolt över mig själv (apropå telefonångest var det inga lätta tel.samtal att ta).
EA: jag kommer väldigt sällan till det stadiet att jag vattnar för mkt men om jag ser att jorden är väldigt fuktig så kan man kontrollkänna och är den blöt så låter jag bli att vattna.
Och så går det bättre med kollegan... men det är en liten kamp fortfarande. Det slog mig plötsligt att det är en av de klassiska härskarteknikerna - nämligen osynliggörande! Sedan är frågan bara vad man gör åt det.
Apropå mormor igen så kände jag mig lite deppig och eftertänksam igår (märkte att jag blev tankspridd) men nu tycker jag att det är så skönt att hon fått gå vidare. Jag hoppas hon vandrar på gröna gräsmattor och mår SÅ bra! Hon hade blodproppar i benen så att benen var alldeles blålila och väldiga smärtor på slutet. Personalen ville inte ge mer morfin för det skulle inte hennes hjärta klara sa de. Min morbror skällde ut dem efter noter och då fick hon mer morfin så att hennes sista stund var rofylld och utan smärtor. Jag förstår samtidigt personalen - de får ju inte medverka till "dödshjälp" utan har säkert sina direktiv. Men för min morbror måste det varit hemskt att se stackars mormor ligga och vrida sig i smärtor, helt i onödan kan tyckas (eftersom hon ändå inte kunde överleva detta). Så nu ska jag på begravning i Finland nästa lördag. Blir extra spännande eftersom Finnairs piloter tydligen har strejkvarsel...
Piggelin: skäms på dig som inte mejlat bilderna på tapeterna till mig! Nu jädrar när räntan gått ner så kommer ni få en hiskelig massa pengar för er lgh!
Nr 3 stämmer också: Att utestänga någon eller marginalisera dennes roll genom att undanhålla den väsentlig information. Exempel: Du förstår att dina kollegor haft ett möte där du borde ha varit med. Beslut som skulle fattas på ett möte har redan fattats tidigare i informella sammanhang, där inte alla berörda haft tillträde.
Ngn som har råkat ut för detta och kan ge råd om hur jag bör agera? Izzie - du som är i ledarroll? (Obs, ngn skrev här för ett tag sedan att jag var chef, det stämmer inte. Jag är bara produktchef och har inget personalansvar. Men jag har ansvar för de här produkterna tekniskt och försäljningsmässigt så jag borde bli inblandad därför.)
Telis: aha, då lät det ju inte så illa ändå. Det var väl det jag trodde, fick det intrycket av honom. Jag ville absolut inte kritisera honom, blev bara lite förvånad över det du skrev. Jag skulle vilja ha städfirma till lite mer grundstädning - typ ta alla golvlister en gång, ugnen ngn gång, dra ut TM och svabba av bakom. Ta allt kakel i badrummet, översidan av garderoberna. Ta ur vitrinskåpet och dammtorka det, röja ur kylskåpet och torka rent. Vardagsstädningen sköter vi själva men sådant där mer oregelbundet blir sällan gjort. Vi får väl se om vi får råd ngn gång... Nu när räntan gått ner kanske?
Var FAAN är min sushi? Väntar på kollegas leverans...
Izzie: jag tror inte babysimmet förvärrar förkylningen. Nr 3 syftade på att det finns 5 härskartekniker definierade av en (kvinnlig) professor och osynliggörande ligger nr 3 på listan. Jag googlade snabbt "härskarteknik" och fick upp listan.
När det gäller härskartekniker så tror jag att har man aldrig råkat ut för det så tror man att de inte finns Men när man råkar ut för det så känns det definitivt inte bra i magen och då kan man börja analysera vad som är fel.
Japp det är män jag jobbar med men jag håller inte med om att kvinnor snackar mer skit. För mig som jobbar med män är det tydligt att de snackar precis lika mkt skit men de kanske uttrycker sig annorlunda. Jag tycker det är väldigt personbundet (dvs inte könsbundet) hur konflikträdd man är - är man konflikträdd så snackar man ofta mkt skit för man får inte ur sig frustrationen på rätt person.
Feministen har talat...
AM: usch vad hemskt att båda är borta. Jag förstår precis vad du menar med att sörja att de inte längre är en del av ens liv.