• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

AM: blir alla förbenade i sina fogar el har du särskilda problem? Tänker på att jag ju också har en "hög" ålder... Men å andra sidan hade du ju problem redan med din första son?

Har Lappis stuckit redan?

Lite vår hade varit så gött - här i Götet har vi lite snö och ganska kallt och uschligt.

• muggles

Idag ska vi på föräldramöte på dagiset. Det blir sång, musik och fika. Undrar vem som ska sjunga - föräldrarna eller? Och all info man får med månadsbrev mm är det små söta figurer på, nästan så man blir smått allergisk Verkligen en helt annan värld än den jag jobbar i!

• muggles

Vad skönt ändå med UL (VUL?) Frejis! Hoppas det blir en Tick'n! (det nicket har vi inte förbrukat va?) Men det tror jag när du mår så illa och allt. Vilken vecka är du i nu - 9-10?

• muggles

Det känns ändå rätt skönt att det blir ett avslut så det är inte alltför synd om mig. Hoppas nu bara att Finnairs piloter sköter sig och inte börjar strejka så jag blir strandad

Föräldramötet igår var jättebra - vi blir bara mer och mer nöjda med dagiset! Det är ju en nystartad avdelning och personalen känns ambitiös och engagerad, verkar som om de tycker det är roligt att bygga ngt nytt. De har en massa förbättringsplaner, medvetna om hygien och minimalt med socker i maten, genusperspektiv mm. De gör saker; tex tar kort på barnens aktiviteter och sätter upp så vi föräldrar kan se. De gör utflykter när det går (när det är få barn där), de har planer för hur födelsedagar ska firas etc (de har målat en liten stol med guldfärg och satt på "diamanter" som ska bli en liten födelsedagstron. De har bra pli på barnen och lär de saker, en bra verksamhetsplan med konkreta mål. Näe, vi är så NÖJDA!

Frejis: aha, var det v7, jag som tyckte det var längre sedan

• muggles

MrsB: ingen rolig dag. Låter som en bra idé att åka och tända ett ljus för den lille pojken. Kram på dig!

• muggles

koko: kram tillbaka, jag instämmer - nyttigt för själen. För min del känns det jättebra nu, min mormor fick en jättefin begravning. Min kusin som är operasångare sjöng en klassisk sång av Bach och sedan spelade hennes man (som är klassisk violinist) Bachs Air - en av mina absoluta favoriter. Det var klass! På kvällen efter begravningen var vi ett gäng ur släkten hemma hos min morbror, drack öl och drog upp gamla minnen som kretsade kring mormor. Det blev spontansång och pianospelande (många i min släkt är musikaliska) och vi skrattade mkt åt olika historier kring mormor. Min mormors testamente lästes upp och vi skrattade igen. "min guldring till X, min landskapsdräkt till Y, mitt guldarmband till Z, resten av skräpet kan ni fördela som ni tycker". Krutgumman...

Nenne: men va faen, har du fått tant igen. Är det inte lite tidigt tom???

Men vad avis jag blev på din och Telis åkning!!!

Vänner: japp det blir härligt med gourmetmiddag! Ska bli jättekul att ses igen!

• muggles

Ore: Dell är ett jättebra märke, alla våra jobbdatorer (och vi är ju ett mjukvaruföretag ) är Dell. Anledningen till att din gamla dator är seg kan vara att den är just gammal. När man haft datorerna ett tag så har man ofta installerat en massa program som tar plats på hårddisken och lagt dit filer och tagit bort (blir sk fragmentering). Man behöver eg göra en upprensning ibland, avinstallera sådant man inte längre behöver och sedan köra en defragmentering (el flera). Jag förstår om du inte orkar fixa i ordning din gamla dator men välj inte bort märket Dell pga det De flesta moderna datorer har mkt internminne (RAM), mkt hårddisk och en bra skärm. Speciellt bärbara (jag förutsätter att du vill ha en bärbar?) - där flimrar skärmarna mindre. En sak som kan vara värd att tänka på är att om du vill ha en snabb dator ska du välja dual-core/quad core. Det betyder att det finns mer än en processor i och då blir den snabb. Å andra sidan är jag inte säker på att du behöver extra snabbhet dator med tanke på att du mest ska surfa. När man surfar är det inte datorns snabbhet utan uppkopplingen som avgör. Ska du bearbeta bilder så är det väl bra med mkt minne och hårddisk (som Liten skrev).
    Om du hittar en dator som du är sugen på så länka el skriv upp de viktigaste uppgifterna här så kan vi ge dig go/no go.

Cicci: jag vill absolut luncha 4/3!!! Vi åker till Åre med jobbet den dagen men först på kvällen så en långlunch är väl en bra uppladdning

Piggelin: det blir 28+ som ingen av oss varit på, blir spännande. Jag har redan sagt det men lycka till med lgh! Jag tror det blir budgivning och över 2 mille...

Nenne: pisstant!

EA: hoppas det inte är tanten!

Frejis: jag förstår att du är nervös, det har vi alla varit. Men jag tror det går bra!

• muggles

frullan: jag vill också att folk festar av mig när jag dött, jag tycker det är en skön tanke. Begravningen fick mig att tänka på min egna begravning och jag vill att folk ska få god mat och gott vin (och bubbel till dem som vill!). Sedan kan de gärna få hålla lite tal om hur underbar jag var!

• muggles

Piggelin: är det ngn kompis jag känner? Ngn av dem som är mammalediga nu el?

Lappis: glöm inte mig - jag/vi vill också luncha, engelska är väl inget problem. Fast vad heter ÄL på engelska?! Haricot kan jag iaf...

Cicci: det är nog ingen rusning vid den tiden, så som Piggis säger ca 15-20 min till V.Frölunda från stan. Kanske ska ta en lunch här runt mitt jobb, är ju halva vägen mellan dina destinationer. Höll på att skriva att jag kan ha bilen den dagen man det kan jag ju inte för jag ska ju till Åre. Hmmm, nåja det ordnar sig. Jag kan ta mig dit där du är, bara det är någorlunda centralt så jag kan åka kollektivt.

• muggles

Jag har antecknat dejt både lör och sön Gbgvarvshelgen fö. Om det passar tar jag med virvelvinden Moa, annars kommer jag ensam. Sist valde vi ju ställe efter att hon skulle vara med, sedan somnade hon för sent på eftm så hon var inte med iaf. Hade lite dåligt samvete för det sist, så denna gång får ngn annan styra! Är det gött väder kanske man kan ha en picknick i Slottskogen?

Vickan gifter sig väl knappast 2010 utan i år om hon förlovar sig nu, kungliga förlovningar är väl typ 3mån av tradition har jag förstått. Konstigt eg när de behöver få ihop halva Europas kungligheters kalendrar, kan tänka mig att många får avboka annat när det kommer så tätt inpå Jag menar, kungligheter har väl inbokade kalendrar ett år i förväg typ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare