• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Tinga: jag håller helt med dig ang UL och ÄL och BF och allt det där. Jag har precis samma teori. Jag menar, en läkare/BM kan väl knappast ha mer rätt än en själv när man hade sex, och ÄL vet man ju oftast också. Iaf med ganska stor säkerhet. UL-vetenskapen är ju mkt mer pricksäker nu än för 30 år sedan (när vår generation föddes) men det finns nog mer att forska om.

• muggles

Lappis: ja det undrar jag med! Usch och fy!

Tinga: nej vi kan ses på sön!

• muggles

BS: vad bra att du har fått en bra bvc-tant (gubbe?)! Fö - har du gått med i IPM-klubben??? Jag och Piggis är ju med där sedan länge...

• muggles

Blivande Frugan: skönt med besked även om det var lite tråkiga besked. Bra att ni vet vad som förmodligen orsakat felet så behöver inte din man känna sig "oduglig" heller. Kan tänka mig att det är jobbigt för den manliga självkänslan att inte ha duktiga simmare.

Ore: jag skulle ha gått på den dyrare med dual core men mest för att den har 1 GB mer internminne och större HD. Man fyller lätt upp en HD nu för tiden...

koko: aha har ni haft problem med Dell, det har inte vi.

AM: jag kan rekommendera spinning om man vill tappa kilon snabbt! Vilken förbränning!!! Och så kan man ju reglera intensiteten själv. Du kanske kan gå på Litens pass?!

• muggles

Ore:
    Lenovo 3000 N200 0769-EGG - är antagligen modellen
    1,86GHz = processorns hastighet. Ca 2GHz är bra.
    DC = dual core?
    2GB = Internminne (RAM) el det sk arbetsminnet. Har du för litet RAM så kan datorn bli seg (den måste skyffla data mellan RAM och hårddisk och det tar tid).
    250GB = hårddisk, dvs utrymme att spara filer, bilder och annan data på
    DVD±RW = DVD spelare (read/write)
    15" = skärmstorlek, räknas i tum. 15 tum är väl helt ok, jag tror jag har 17 på min bärbara och 19 på min externa skärm på jobbet.

Sammanfattningsvis en ganska ok dator
    Ta hellre större RAM än hårddisk, speciellt som du anv extern HD. HD kan du ju alltid köpa en större men internminnet är svårare att bygga ut på bärbara.

• muggles

Och kör ALLTID en back-up på dina bilder! Antingen bränn dem till DVD (jobbigt...) el köp en HD till. En krasch får man alltid om man inte har kört en back-up (enl lagen om alltings jävlighet).

• muggles

Jaha, de SKA gifta sig 2010??? Jaja där ser man... Inte fullständigt utbildad i kungligheters seder tydligen

• muggles

Åh, jag blir alldeles prillig av kungens taffliga tal. Usch, han är så pinsam!

• muggles

AM: Daniel gjorde rätt så bra ifrån sig - verkar säker i en inte alltför lätt situation. Mkt säkrare än kungen som har haft 30 år på sig att öva! Tja, det är nog svårt att prata perfekt när man lär sig ett språk i vuxen ålder. Själv har jag läst 40p tyska och bott i landet i 7 mån men inte pratar jag perfekt tyska för det...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare