• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

Tillbaka från gyn. Pyret var ung 8+6, mätte 22mm och hjärtat slog, så det var frid och fröjd, men sedan frågade jag doktorn om mina myom. Det verkar vara så att pyret "vilar" på ett myom som är drygt 2 cm stort och så finns det ett annat myom på motsatta sidan av det som är drygt 6 cm. Den dumma saken eller rättare sagt båda myom har vuxit så nu har vi fortsatt risk för missfall både nu och senare. Ska tillbaka till gyn om två veckor för fortsatt kontroll. Det känns sådär lagom kul, men det är bra att kolla även om man inte kan göra så mycket.
    Jag misstänker att det blir riktigt "spännande" längre fram när pyret växer och hamnar mellan myomen, förutsatt att vi kommer så långt. Nåja, så var läget idag iaf.
    Hopp och all träning med mer intensiva rörelser etc. förbjuden och det visar sig återigen att maken hade rätt som inte tyckte att jag skulle träna. Tur att jag åtminstone ibland kan lyssna på folk och faktiskt tom ta in vad som sägs

• Frejis

Nenne - en extra stor kram till dig som du verkar behöva. Ivf är så klart ingen garanti, men det kan också fungera, det värsta är att man inte vet hur det kommer att gå och kan inte se i framtiden. Jobbigt som fan och väldigt orättvist. Jag hoppas (kanske dumt nog) på en så enkel sak som bättre väder och de utlovade tio grader, av den enkla anledningen att man mår lite bättre av det.

Koko - känner tyvärr igen den totala förstoppningen, blä det "bästa" med tillståndet är gaser som kommer från bägge håll *förlåt för de saftiga detaljerna* fast pizza är ibland så gott att man inte kan hålla sig ifrån den.

Härligt förresten att både Nenne och Koko ev ska bli med katt Så mysigt!

• Frejis

Cicci - det verkar knepigt. Jag skulle nog hoppa över resan eftersom detta krånglande från IF innan du ens har åkt tyder på hur mycket de skulle krångla ifall någonting hände i Dubai. Trist att maken inte kan följa med men ni kan kanske åka på något härligt spa i skärgården i stället.

Jag tänkte också i det tysta ta en vecka semester i juni, men jag tror nog att min make skulle reagera på samma sätt som Ciccis. Ska hitta på någonting odrägligt dyrt och underbart lyxigt i Sverige i stället

Myom är helt enkelt muskelknutor i livmodern, antingen inne eller utanför. De kan växa i samband med graviditet eftersom blodtillförseln ökar. Jag googlade självfallet på det efter läkarbesöket och hann bygga en historia om att moderkakan lossnar, kvinnan riskerar att förblöda, det blir ett akut snitt... och det kan självfallet hända, men det behöver inte hända. Maken som var med lyckades lugna mig rätt bra så nu tar vi en sak i taget igen!

Hoppas att allt är bra med EA och att du inte är alltför deppig.

Vickan - trist att läkarbesöket inte var mer givande. Om du lyckas komma till vecka 8... hm, gyn skulle ju kunna skriva ut något piller rent preventivt, med tanke på den oro och ångest som man känner i sådana lägen när man blir gravid. Även ren placeboeffekt är inte helt fel då, kan jag tycka, bara man får må bättre rent psykologiskt. Fast det är bra att livmodern och annat ser bra ut.
    Skickar en extra kram till dig!

• Frejis

A M - mina myom verkar växa och det är därför doktorn ville kolla lite extra för att se hur mycket de växer och på vilket sätt de påverkar graviditeten. Det går inte att operera under en pågående graviditet, har dock en väninna som också hade myom som togs bort under kejsarsnitt.

Nu är det dags för middag som min snälla mamma har lagat. Det luktar gott i hela våningen!

Trevlig kväll till alla!

• Frejis

Vi såg "Onkel Vanja" på Dramaten för ett par veckor sedan och det var en "kulturen har sitt pris" upplevelse. Den befriande sömnen var nära

Har förresten inte vågat boka Wagner på Operan trots att det gått ett tag. Förslaget känns olycksbådande Telis, hur ska du som en god svärdotter komma ur det nu?
    *såg förresten att Wagner ersattes av Dramatenbesöket, nu är jag med *

Såg nyligen förresten en av de bästa föreställningarna på Konserthuset. Det var sju killar från Wien som spelade och sjöng, och var så otroligt duktiga och dessutom hade de enormt mycket humör. Publiken jublade

Skickar en stor kram till Tinga, det lät jobbigt!

• Frejis

Hm, varför mår jag illa när jag ska sitta hemma och jobba, men jag kände knappt av det igår när jag satt framför datorn på jobbet? Mysko... tror nog att det måste vara uppgiften som framkallar illamåendet.

• Frejis

Lappis - när såg du "Svansjön"? Jag såg nämligen också den och det var i början av mars, riktigt trevligt.

Vi såg ju "Nötknäpparen" på Metropolitan i New York och den var helt underbar på alla sätt. Tom maken som inte gillar balett tyckte om den.

• Frejis

Metropolitan är onekligen bättre än Operan i Stockholm, men "Svansjön" är alltid "Svansjön" Såg en annons om en uppsättning från Moldavien som kommer till Stockholm nu, men den kan jag inte gå på. Det känns lite trist

Liten, hur visste du det?

• Frejis

Liten -

A M - de där fiskarna har nog sett det mesta *minns mitt eget besök på Aquaria med en väninnas småttingar, det var minst sagt intensivt*

Lappis - jag tror att det var någon från Gbg, men minns inte vem.

• Frejis

Kan bekräfta att quinoagröt inte är helt fel även om jag inte äter gröt i vanliga fall. Får skylla på tillståndet som har fått mig att göra andra konstigheter...

Koko, såg att du hade en bakmaskin, är det något som är bra att ha? Funderar att det kanske kan vara något för maken som gärna vill baka bröd och annat gott.

Nenne - nu kommer det ju att börja hända saker! Ett ivf-samtal om sådär tio dagar, håller tummarna att de bokar in er till nästa menscykel och att du får starta direkt.

Lappis - skogsté... mmm vet inte om det låter så gott, men hoppas att det gör susen i musen och på andra ställen. Era frukostar med ägg och bacon låter såå gott, det är något som jag älskar fast inte orkar fixa på morgonen.

Ore - Postafen är nog min bästa vän för tillfället, tar tom två tabletter om dagen och mår betydligt bättre än jag nog skulle göra annars. Avskyr slem och illamående och inte kunna borsta tänderna före frukost på morgonen och... *listan kan bli lång *

Fredag även för mig så fort jag lämnat in ett par uppgifter!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare