• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

Oms - tack för tips.
    Plötsligt, plötsligt, plötsligt försvann illamåendet efter att jag hade ätit! Gissa om jag är lycklig efter att ha mått illa konstant i ett par veckor *för en person som aldrig varit åk- el sjösjuk känns detta som ett straff *

Brudsommar - har för mig att avtalet som man tecknar med Facebook ger dem rättigheter till alla bilder och informationen som man lagt ut på nätet.

Jag har en sida där, men den är rejält eftersatt. Av någon märklig anledning tycker jag inte att FB är så kul.

Kram till Frullan!. Det kan kanske vara bra att kolla könet ändå? Jag tänker bara på den tänkbara situationen (typ på förlossningen) då du hinner förlika dig med att det är en kille i magen och så visar det sig att det är en tjej

Nu ska jag göra lite nytta. KRAM till alla!

• Frejis

Hej!
    Har varit hos doktorn och fick se ett litet flimrande hjärta. Allt såg bra ut, Tick*n låg på rätt plats i livmodern fast var för liten med några dagar. 6+2 mättes h*n till.
    Fick en ny tid om två veckor för att se att allting står rätt till. Hörde att maken talade om Gynakuten på Danderyd under tiden jag klädde på mig
    Supergullig doktor (som tom tittade efter uvi och svamp, det sistnämnda har jag utan att veta om det och barnmorska. Fick rådet att röra på mig mer för att avhjälpa illamåendet, vilket stämmer så här långt.

Ska iväg för en lunch med en väninna nu, men tittar in här på eftermiddag.

• Frejis

Liten - att försöka svälja mald vitpeppar, vilken bedrift! Du har säkert förebyggt andra sjukdomar iaf i halsen Det påminner mig om hur jag en morgon satte mald peppar på ett fat och försökte bära ut det till den sängen som min far låg i och snarkade med öppen mun... Tyvärr drabbades jag av skrattanfall när jag föreställde mig hur han skulle se ut efter att ha dragit in det och fick all peppar på mig plus i luftvägarna... Det var mindre roligt, kan jag säga

BS - håller tummarna att det går bra på BVC idag och att de är konstruktiva.

EA - tycker som andra att du borde överväga att testa tidigare än söndag. Onekligen spännande med din icke mens, jag tror också att du kan ha testat för tidigt.

Nenne - för högt järnvärde har aldrig hört talas om det fast det å andra sidan är bra att det har upptäckts. Stor kram till dig!

Lappis - jag tror att jag förstår hur du känner när det gäller att få sin "vanliga" kropp och hälsan tillbaka vs biobarn. Kroppen och hälsan är ju en sådan sak som man har svårare att uppskatta när man är frisk och utgår ifrån att det alltid kommer att vara så här och det ska vara så här. Jag är dock övertygad om att ni kommer att lyckas och det snart kommer att fungera för er!

Mrs_B - spännande med två intervjuer, hoppas att det ger en fin utdelning.

Oms - grattis till det nya jobbet!

Skickar en extra stor kram till alla med sjuka barn och alla som behöver det

Ego - börjar först nu känna att illamående börjar klinga av och så klart dyker den bedrägliga tanken upp att det kanske är tecken på missfall. Nåja, oavsett vilket, så är det otroligt skönt att börja känna mig någorlunda i form. Gillar inte alls det här tillståndet med ständigt ätande, viktuppgång och illamående och har så klart tänkt att om det inte blir något den här gången kommer jag att adoptera i stället. Och nu tänker jag låta bli att radera den här meningen heller

Annars är det dags för inskrivningen idag, konstigt känns det iaf. Jag har nog inte tagit till mig det här med graviditeten överhuvudtaget och det lär nog BM upptäcka på två sekunder och fördjupa sig i varför Men några slagfärdiga svar hittar jag nog på så att det klarar sig.

• Frejis

Frullan - stor kram
    Tycker att du ska släppa alla funderingar om framtiden som kommer om sådär 20-30 år. Man kan ha en superbra relation till sin svärdotter, har sett flera sådana i mitt jobb. Man kan också komma superbra överens med sin dotter eller så är man som katt och hund. Det där är så svårt att sia om och det beror ibland på fler faktorer än på oss själva. Tänkt om Borrens sambo eller fru vill att du följer med henne till MVC i stället?

• Frejis

*vinkar tillbaka till Lappis*
    Jag har ju tänkt tanken att jag skulle kunna tänka mig att adoptera barn nr 2 IFALL det går bra nu.

Mmm, borde kanske själva använda mig av de goda råd som jag nyss gett till Frullan, dvs sluta grubbla... fast jag grubblar inte, jag har bara en allmänt negativ inställning

• Frejis

EA - jag tror att det bara är gyn som gör ultraljud alt någon specialbarnmorska. Vi har ju en tid nästa vecka för att kolla att pyret har växt och pga psykologiska skäl.

Håller nu tummarna EA!

Lappis - en av mina klasskompisar har en son som fyller 17 eller 18
    Vi står inte i kö, men jag skulle kunna tänka mig att adoptera ett barn som är äldre och för närvarande är det ingen kö för äldre barn.
    Jag har nog alltid vetat att det kommer att bli svårt för mig att få egna barn och kände ingen längtan för barn alls förutom de sista åren. Den längtan är nog lite förenad med fruktan, ingen entydig känsla mao Känner mig inte heller lyrisk nu heller, men blir kanske det om jag börjar må någorlunda bra. Det går bra att nypa mig då och visa det jag skrivit nu om jag blir alltför blödig

• Frejis

He he Liten, jag tror nog det. Märkte på informationssamtalet på MVC att maken och jag är nog rätt så insatta i det hela och kan ibland uppfattas som besvärliga Maken höll sig dock från att fråga för mycket och jag lät bli att kommentera förutom när någon ställde frågan till BM om vad som händer om man inte får plats på förlossningen när man ska föda. Mm, svarade jag, då får man åka till nästa sjukhus, finns det ingen plats där så blir det Uppsala och sedan får man ta flyget över till Finland Typ...

• Frejis

EA - när ska du testa? Håller tummarna tills de blir blå.

Frullan - jag tror som Cicci mer på Rom än skärgården mellanskillnaden blir inte så stor om man har några datum att leka med, men det har ni kanske inte.

Liten - stackars Mindre! Hoppas att hon blir bättre snart.

BS - hur gick det förresten hos kirurgen? *förutom händelsen i hissen då*

Mobiltelefoner - har också en Sony Ericsson, gillade Nokia förut, men nu har det förändrats. Maken har någon tuff variant (typ minidator) via jobbet och jag kände mig lite avis längre, men det har faktiskt avtagit *tänker efter om det verkligen stämmer*

Cicci - en halv liter glass, ja du, det skulle jag ha svårt med men jag kan däremot äta hamburgare och pizza. Har däremot fått avsmak för kyckling - blä!

Det gick bra igår på inskrivningen och vi fick tom göra ett snabbt ultraljud för att se att allting står rätt till. Pyret har vuxit och enl mätningen är jag i 7+6 (plus ev ett par extra dagar). Har bokat tid för CUB/NUPP i början på april.

Inatt vaknade jag och började tänka på frukost och fick plötsligt en kramp i magen som innebar: nu kräks jag. Blä, hann knappt till toaletten. Det var nog lite a la Iris i hissen, otäckt att det kan bli så oförutsägbart.

• Frejis

Lappis - näst intill oskuld Ska vi bilda en grupp? Mitt intresse för sådana aktiviteter är tom under noll så att jag passar nog rätt bra in...

Mrs_B - håller tummarna och hoppas att du får båda jobben så att du kan välja och vraka!

Koko - grattis till ett lyckat CUB-resultat.

Japp, jag har svårt att ta till mig det hela, men det kommer förr eller senare. Är nog överhuvudtaget ingen gulleblivandemammatyp, misstänker jag *kliar mig i pannan* Fast min egen mor var likadan och jag överlevde så vi kan säga att det här är ärftligt.

Telis - trevlig resa! *liite avundsjuk är jag trots allt*

• Frejis

Nenne - Nu väntar glassburk, hm... jag läste nog lite perverst fel och tänkte, shit har de övergått till modell större

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare