Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen snurrar vidare

Kram igen till Tinga. Du verkar ha energi nog att göra upp en plan och bara det är början till något bättre tror jag!

Angående att klökas lätt så är min lilla tjej sådan också. Vi testade inte rån förrän hon var drygt åtta månader och det tog ett bra tag innan hon svalde något utan att det gick fel. En dag gick det plötsligt bättre! Inte vet jag om det är samma hos er men kanske är det värt att låta dem fortsätta. Att be smör på rånen kanske kan vara något - kanske gillar Piff & Puff att slicka i sig smöret?

Det har ju kommit majskrokar smaksatta med vanilj nu, egentligen känns det konstigt tycker jag, men kanske kan det vara spännande.

• start september

AM,

som den kloka kvinna och googleguru du är så vet man mår bättre av att läsa Vårdguiden än FL, men ändock gör man det sistnämnda. Däremot måste man efter detta frossande i halvsanningar försöka slå det hela ifrån sig, annars blir lätt det elände man läst om självuppfyllande. Jag håller därför tumamrna för att ni ska slippa se ut som pizzor allihop men tanke på vilket iver du torkar Livia med. Med lite tur är det borta ganska snart, annars kanske en penicillinkur innan lillebror kommer kan vara vettigt?

• start september

Har just genomlevt en dag med den konstigaste magsjukan någonsin. Rejält illamående en hel dag, men inget mer än så. Hade jag inte haft tant och bara haft skyddat sex hade jag nästan börjat fundera...

Ja ja, det verkar lätta nu och jag är såklart tacksam att det inte blev värre än så här.

• start september

God morgon!

Som vanligt intressanta och relevanta diskussioner. Det är lätt att komma ihop sig om prioriteringar - mitt bästa tips är att innan man får barn prata ihop sig om hur det ska funka för den som jobbar under föräldraledigheten. Vi hade inte gjort det och det är inte jättekul jämt när man är den som är hemma.

Dagis ja. Det närmar sig med stormsteg känns det som - efter sommaren är det ju dags. Det blir nog ganska långa dagar för oss, ett par dagar i veckan ska vi ha hjälp med hämtning
    typ 15.30, men två av dagarna blir nog från 8-17. Vi får se hur det går, funkar det inte får vi göra på annat sätt. Två heltidsjobb samt lite pendling är svårt, det är bara att inse, men nog f-n ska det gå.

• start september

Tack för det du skrev om "långa" dagisdagar AM. Vår tjej är än så länge väldigt social och nyfiken och nyfiken på äldre barn så förhoppningsvis kan dagis vara kul.

Är det så många som tänker jobba deltid? Kanske är man naiv som tror att det går med två heltider?

Just nu är hon mammig så att det står härliga till. Är det som det står i böckerna att det lättar efter ngn månad? Har varit så någon vecka minst och hon är snart tio månader.

• start september

Koko, vi har fått Ventoline som är luftrörsvidgande för att få bukt med hosta som ledde till andnöd. Fick höra att det var det enda som funkade för barn under ett år, och helst bara upp till två år. Det borde ju innebära att det finns mer saker aatt ta till om det kniper mellan ett och två år?

• start september

Låter som ni löst det bra Muggles. Vi kommer saxa så att jag som är morgonpiggast börjar supertidigt (försöker vara på plats strax efter sju eller så de flesta dagar) och maken lämnar lite senare. Sedan delar vi på tre hämtningar i veckan beroende hur våra jobb ser ut vecka för vecka och får hjälp med två lite tidigare hämtningar. Båda är inställda på att jobba 1-2 timmar per vardagskväll efter läggning vid behov. Problemet jag ser är vem som ska vara general för att allt som ska planeras och fixas. Maken har inte ens 20% av min simultankapacitet och vet det själv. Han vill nog helst ha aupair som kan hjälpa till med det praktiska kring hem och barn om vi har fler barn, vilket jag känner mig tveksam till. Det löser sig säkert med tiden.

• start september

Suck, en liten mage som pajat här också. Ok en dag efter magsjuka - nästa dag lös igen? Fattar ingenting, men hon vill inte ha mat vilket jag kan förstå. Majssvälling, morot och blåbär står på menyn här. Och amning också, just nu är det skänt att jag inte slutat.

• start september

BS,

visst hade Iris UVI förra året? Var det inte minskad matlust som satte er på spåren till det? Funderar på att kolla.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare