Barnkarusellen snurrar vidare
Tror också på utedagis stenhårt, men vi har inte hittat något i närheten tyvärr. Verkar vara vanligast för barn och tre år?
Tror också på utedagis stenhårt, men vi har inte hittat något i närheten tyvärr. Verkar vara vanligast för barn och tre år?
Mrs B - grattis till intervjuer. Två på en gång! Superkul!
Barn ÖVER tre år menade jag.
Jättebra initiativ A.M!
A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
Liten: Mindre - januari 2008
September: Lilla tjejen - juni 2008
Tack för kloka matråd. Vi testade äta gröt själv tidigare idag -jag önskar nästan att jag bodde i den där IKEA-reklamen som goick för ett par år sedan (en kille som efter barnens måltid tar fram, vattenslangen och spolar av hela plastinredningen).
Jag läser ju också gärna Anna Wahlgren och plockar det bästa, men just denna del hade jag hoppats slippa annama.
Hon prickar ibland munnen - men särskilt effektivt är det inte.
Lunchen blir med egen sked och bröd att plocka med.
Tänk att jag matade samma barn (OK, med IKEA- i vagnen på stan förra veckan...
Nu tryckte någon iväg det hela för snabbt:
Tänk att jag matade samma barn (OK, med IKEA-förkläde på) i vagnen på stan förra veckan utan kladd...
Ska försöka undvika truga - men det är svårt!
Rapport från lunch:
Trots egen sked smakade det bara totalt så mycket som ryms på en niomånaders tumme på purén. Några små brödbitar och mängder med vatten gick ner. När jag dukar undan blev hon arg, men ville ändå inte ha när jag erbjöd på nytt. Jag fick inte dit den #%&-sugproppen under tallriken och det enda hon ville göra med tallriken förutom att kladda lite var att vända upp och ner. Suck. A-D-dropparna gav jubel och ett gap - men annars ingenting.
Nu har vi tvättat oss och bytt kläder (typ allt utom trosor och BH på mig) rubbet på henne och sanerat hennes stol.
Det är fortfarande bara drygt dryga timmar sedan 1/3 portion gröt så inte svälter hon än. Jag ger det någon timma, sen provar jag med något igen. Jag kämpar ju fortfarande med vällingen, men nu känns det kontraproduktivt att slänga in den.
Usch, vilket dåligt tålamod jag har! Det krävdes mycket godis för att jag skulle bli tillräckligt stabil för att ens skriva detta.
I-landsproblem jag vet - men vad urusel som förälder man känner sig.
Det låter ju jättebra Lapinette! Jag förstår din känsla - hälsa betyder så mycket. Hur mycket förstår man inte förrän man har mått rejält dåligt.
Muggles,
nej tålamod är inte alls min grej just nu. Kvalar absolut in i klubben. Vet för länge sen att jag skrev att du verkade ha tålamod och att du gapskrattade åt det. Ibland verkar man säkrare i skrift än IRL
BS,
du undrade hur man hittar barnflicka/barnvakt. Mitt tips är grannar.se - vet flera som hittat där och är jättenöjda.