Sweet,
fy för magsjuka. Vi hade det alla tre för ett tag sen. BLÄ.
Vi ger gröt fm och kväll, lunchpuré med grönsaker och kött/fisk och fruktpuré till efterrätt. Till 99% färdigköpt mat. Fisk fixar jag själv, har inte hittat någon burk hon gillar. På eftermiddagen macka (vitt bröd med leverpastej) samt ibland yoghurt med fruktpuré. Hon har börjat smaka små bitar av vår mat - hon tycker det är jättekul att få från våra tallrikar.
Hon brukar äta med god aptit, men det har gått långsamt att få till den grövre konsistensen. Jag ammar morgon och kväll (sällan mycket på kvällen) samt tyvärr just nu på nätterna (efter sjukorna har vi inte tagit i tu med det, för mycket separationsfas just nu så hon sover mestadels hos mig från tvårycket och då äter hon sig till sömns). Vi vill kunna ge välling när jag slutar amma, men det har gått trögt.
Så det låter ganska likt hur ni har det!
Hon låg i början flera kurvor över hur det är nu, men det verkar ha stabiliserats. Vi hade tur och hon klarade magsjukan jättebra, var tillbaka matmässigt redan efter ett par dagar, men förkylning och tänder har minskat aptiten.
Efter att inledningen på dagen var kass bättrade det sig sedan. Nu får hon äta rån samtidigt som jag matar - hela portionen gröt gick ner.
Överhuvudtaget känns det som hon testar sin egen vilja mycket mer nu.