Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen snurrar vidare

Oj, vad det händer på några dagar.

Cicci - stor kram till dig. Jag hoppas att ni kommer iväg och får någon att prata med snart.

Lapinette - hoppas så det går neråt nu. ÄL när man har X? Borde vara omöjligt, men kanske är det gott tecken ändå.

Tinga - vad synd att det blev så dyrt. Jättefint var det, men ni verkar kloka som inte betalar för mycket och sätter er i en för tuff sits framöver.

Liten - DN skrev om akassa och f-ledighet i förra veckan men det har du säkert sätt. Det är nog få som vet om det där.

Frejis - tankar styr man inte över, men den här gången är det err tur. Ångrar du dig bör det gå att få ett tidigt VUL om man tjatar, jag var hos farbröderna i Gamla Stan i vecka 6+4 och såg hjärtat (fick tiden eftersom jag haft X). Du har ju varit hos dem tidigare vill jag minnas så kanske kan det vara en väg?

MrsB - sätt emot. Om han jobbar så mycket att ni inte kan dela lika så får han betala sig bort från den del han inte hinner med tycker jag. Städhjälp är jätteskönt, tänkte som du först men det är verkligen guld. Man vardagsstädar ändå när man har småbarn så att få det blir grundstädat med jämna mellanrum är mycket värt.

Grattis till Iris!

• start september

Hej FruLlan!

Förstår att det är tufft att börja jobba, men vilken fantastisk hjälp att kunna ha föräldrarna där!

Vi hoppas verkligen att Lapinette slipper skrapning och cellgift, det skulle i så fall vara för att få stopp på X:et. Jag fick ju båda delar, det var nog därför vi började diskutera, men med lite tur klarar Lapinette det nu ändå (hoppas, hoppas).

• start september

Kram till Muggles för mormor, sorg tar sig olika uttryck och känns på olika sätt. Ibland dröjer det til begravningen innan det sjunker in, andra gånger tar det ännu längre tid. Eller också blir hon bara snabbt ett fint minne utan att den där djupa sorgen behöver komma.

Kram till Cicci för en eländesnatt, låter som att ni kunde samarbeta då ialla fall.

Kram till A.M, gjort är gjort nu. Förhoppningvis gick det bra. Vi har nog alla ätit sådant i något läge, jag mådde jättedåligt förra året när jag läste det som Koko länkade till eftersom jag nog inte riktigt tagit risken på allvar innan dess så jag vet hur det känns. Risken att det ska ha hänt något är så yttepytteliten, men det är ju lättare för oss att säga än för dig att hantera.

• start september

Och kram till Tinga, magsjuka med ett barn var inte kul, med två vill jag inte ens drömma om.

Och fredagskram till alla andra också såklart!

• start september

Lapinette, var tvungen att kolla FL i X-tråden när du sade att du blivit skälld på. Jag hängde ju där för två år sedan och den tjejen som skällde då hängde där redan då. Hon var inte trevlig på den tiden heller, men hon verkar ha det jättekämpigt.

Det varierar ju vad det är för folk där såklart, men jag fick mycket hjälp själv.

• start september

Stackars Koko - inte kul. Vi åker också på något smittade av dottern och det tog ett bra tag innan mat verkligen var gott igen. Stanna hemma och ta hand om dig och pyret!

Muggles - kul att det är dags att plocka ut den! Håller tummarna för att det blir ett Moa-syskon.

• start september

Liten och Muggles,

jag har ju samma problem som jag tror ni har haft med framför allt grövre mat till lilla tejejn. Enbart Hipp sexmånaders funkar. Sempers fem-sexmånaders funkar absolut inte. BVC säger att jag ska försöka med grövre varje dag så att hon vänjer sig, men jag tycker så synd om henne när hon kväljs/klöks. Jag är rädd att maten blir något obehagligt och nu äter hon äntligen ganska bra. Hur gjorde ni för att få in grövre? Smörgårsrån funkar men jag är rädd för att testa vitt bröd. Hon gillar ju att äta själv så smörgås hade varit super tror jag men inte om hon sätter i halsen. Hon är drygt åtta månader nu och behöver verkligen all energi och kan få eftersom hon är fysiskt aktiv varje vaken minut....

• start september

Tack för bra svar om maten!

Liten, vi har inte fått till vällingen än så kvällarna känns viktiga att hon verkligen äter. Just nu är det gröt, men funderar på att byta bort ett tidigare mål (femtiden) mot mat med bitar för att träna, så når vi kanske samma effekt.

Muggles, jag ska minsann prova macka redan idag. Leverpastej hoppas jag ska kunna passa. Kiwi har jag inte testat alls, ska också bli.

Funderar mycket just nu på hur länge jag ska amma, känns som att det vore lättare att få igenom vällingen utan amning men eftersom det funkar och både hon och jag tycker det är mysigt får det vara ett tag till.

Hur mycket märkte ni av separationsfasen förresten? Hon är inte rädd för nya människor men sömnen stökar igen. Kan ju vara följder av infektioner och tänder, men hon känns rädd snarare än arg när hon vaknar upp och inte kan somna om. Svårt att vara konsekvent med sömnen då.

• start september

Måste bara säga att jag fortfarande går runt och ler efter en sällsynt trevlig kväll med maken i söndags Istället för göra alla praktiska grejor eller bara landa i soffan när dottern somnat ägnade vi hela kvällen åt sex. Det har varit alldeles för lite sånt på sista tiden, nån har hela tiden varit sjuk den sista månaden och därför inte varit så sugen. Det var precis vad som behövdes här - explosion helt enkelt.

Mer sånt åt alla!

Och det silikonbaserade glidmedlet Klick - mycket bättre än vanligt (tror någon har skrivit det förut).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare