• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Hej AM, vad blev det för färg i trappen? Hittade ni några fina lampor? Blev det den storblommiga tapeten till hallen?

Jag kan tänka mig att dyka upp på söndag även om det inte är särskilt lämpligt för min diet som redan går rätt dåligt. 11.30 fungerar jättebra för mig men Vickan kanske inte kan tidigare eftersom hon föreslog 13? Nu lär vi väl få vänta till imorgon innan vi får svar på det då, förmodligen till imorgon kväll?

• BrudSommar2006

Vi funderar på att skaffa liten roddbåt med snurra till Öland till i sommar, det är ju rätt billigt med båtar just nu. Man verkar kunna få en för typ 10 000 kr men vi kan inte bestämma oss för om det är värt det.

• fru AM

Hej BS! Vilken otur med Iris icke-Junibackenbesök!

Trappuppgången får en varm ganska mörk sandfärg och lampor hittade vi på Karlskrona Lampfabrik. Hallen blir rosa! Budoir-rosa (åt det mättat gammelrosa hållet, gansk mörk om jag får bestämma) - har precis målat upp den sista provrutan i tamburen och ska nu locka dit maken för att kolla ...

Alla brunchare: Funkar 11.30 på söndag???? Vickan?

• fru AM

Och ja BS det blev den storblommig tapeten! Tror det kommer bli galet bra! De börjar fixa i hallen på onsdag!!!

• fru AM

Äsch - nu kollade maken på mina färgrutor i hallen - givetvis vill människan ha den ljusa mesiga rosa färgen istället för den maffiga köttiga som jag förälskat mig i ... VARFÖR kan vi inte tycka lika! Det är ju jag som har rätt!!!!!

• Liten med Mindre

Frejis - massor med kramar! Hoppas att du hittar saker att sysselsätta dig med så att dagarna går fort, och du sover som en stock om nätterna! Förstår att oron finns där.

Cicci - stora kramar till dig med! Vet inte riktigt vad jag kan säga som kan pigga upp tillvaron. Min familj har sina sidor med, men jag lovar att gå hem och uppskatta dem för allt vad de är.

Lappis - vi bodde på First hotell G när vi var i Götet. Sov gott och det var märkligt tyst för att ligga uppepå stationen. Fräscht o fint. Frukosten på lördagen var bra, lugn och stillsam, smaskig. Frukosten på söndagen var kaotisk, rörig och med brist på mat (de fick springa till hemköp och handla bröd o ägg...). Invasionen av helg-Svenssons som ville goffa hotell frukost överraskade visst...

MrsB - skrutt med Maltes mage. Är det mer bananer o kokta morötter som gäller för att få stopp eller? Blåbärssoppa? Mer fett kan du säkert alltid ha i. Tänk på alla som äter LCHF-kost och stoppar i sig mängder med fett och mår rätt ok ändå.
    Du vet ju vilken sovmetod vi använt, och jag tänkte bara tipsa om en tråd som visar lite hur det kan vara att kura en 1-åring. Det tycks inte bli lättare med tiden, men det kanske kan inspirera till något som passar er? www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php&postdays=0&postorder=asc&start=0

Lappis - hoppas på god hjälp idag då! Nu får det vara nog med X! (Och om din gyn bara visste hur många som är beredda att hoppa på honom när han vågar sig hem, så skulle han nog gömma sig i jungeln och inte komma hit alls... )

Synd att missa brunchen. Får hoppas att casa-svärmor bjuder något gott istället. 25 cm snö ryktas det i alla fall.

Ansiktsbehandlingen var gudomligt skön. Fick fransarna färgade och det var inte lika skönt. Men det blev mycket mörkare än när jag gjort det själv, så nu står jag mascara-lös och blinkar med mina mörka fransar.

• Liten med Mindre

BS - roddbåt låter väl supermysigt. Då kan ni ta en lite tur och meta också när Iris börjar tycka sånt är kul. Fiska middag!

Hur har det gått med rygg/bäckenträningen? Hjälper sjukgymnastiken?

• Frejis

*ännu en brunchare hör av sig* AM, den föreslagna tiden fungerar alldeles utmärkt för mig.

Skickar med en megastor kram till Cicci med förhoppningar om att det hela ordnar sig. Var faktiskt på väg att skriva att du som är så duktig och stark förjänar någonting bättre eller i alla fall inte bli behandlad så här *nu har jag skrivit det ändå * Stor kram!

Lappis - vad bra att du har fått prata med en doktor som kan tänkas remittera dig vidare. Håller tummarna att det går bra idag!

Vickan - mm, vårdapparaten är trevlig och den ger mig ångest bara jag tänker på alla möten med den i framtiden. Men det är bara att forcera den med all kraft

Får nöja mig med mitt inbokade VUL i början av mars då jag får träffa den trevlige gyn i Södertälje.

Måste rusa. Kram

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare