• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Izzie - snart, mycket snart!!! Har faktiskt inte exakt koll men mitten av februari.

AM - började bli lite orolig och undrade om det hade hänt något (när du inte kikade in här).

• kängu

Cicci- kramar till dig!! Hoppas att det löser sig på det bästa sätt det kan. Tänker på dig.

Piggis- Hm.. var inte i trakterna av Universeum igår så det var nog inte jag. Ser du nån blond tjej som är ute med två hundar, en liten brun och en liten vit någon gång så är det jag!

• kängu

Frejis- förstår din oro då jag var panikslagen de första 5 veckorna, ända tills jag fick UL i v. 9. Då släppte min oro nästan helt. Försök boka in tid för tidigare VUL är mitt tips.

• viktualia

Cicci - fy vad tungt det där lät!!! *kramar om jättelänge*

Brunchen - hm.. alla verkar lagom tyngda av jobb, depp, sjukdom och krångel i livet - nån som ändå har förslag på brunchställe och som vill boka?!? Jag föreslår kl 13 på lämpligt centralt ställe!

Ego - huset maken och jag köpte är gammalt. Nästan allt är renoverat under årens lopp.. men inte elen. Idag har maken varit hemma och haft en elektriker som dragit ny el. De hittade MÅNGA hemskheter på temat "det är bara tur att det inte börjat brinna". Vi väntade oss nog sånt, frågan är väl hur dyrt det är att reda ut. Hur som, maken ringde nyss och meddelade hur lite ström som är påslagen. Just nu går det inte att se på TV, spela musik, surfa eller tex tända lampan på dass. Alltså sitter jag fortfarande på jobbet och snabbsurfar igenom alla viktigheter....

Många kramar till alla som behöver sådana - och det var ju ett helt gäng av er!!!

• viktualia

Frejis - förstår din oro.... det finns inte mycket annat att göra än att låta tiden passera och sysselsätta sig med annat. Själv har jag försökt få tag i vårdapparaten... ATTANS att det ska vara en så svårgenomtränglig djungel.... *suckar*

• Ore

vickan: ja, att boka tid någonstans i vården är inte lätt... Är jourcentralen/akuten inte ett alternativ så är det huuuuur svårt som helst...

• fru AM

Hallå alla brunchätare - på Elverket finns det bara brunchtid kl 11.30 på söndag (enligt hemsidan). Är detta ok? Eller har någon annan ett annat förslag?

• Lapinette

Jag är öppen för alla förslag gällande brunch. Behöver dock vara hemma vid 16-tiden för att hämta träningsväskan.

Ego - en ny läkare på CvL ringde precis när jag skulle dra från jobbet. Ska dit imorgon och han pratade om att beroende på vad han ser/inte kan se så blir det sedan ev. en remiss till ett sjukhus. Han verkade väldigt förnuftig.

Så i all hast släpade jag med mig datorn hem så jag kan jobbar hemifrån imorgon tills det är dags att åka.

• BrudSommar2006

Halloj, har vabbat med Iris idag så jag har inte haft en chans att slå på datorn. Hon är pigg men det varar lite ur ena ögat vilket visst smittar, hon hostar en hel del när hon ligger ner vilket jag gissar skulle störa ordentligt vid eftermiddagssömnen på dagis, lite snuva och så har hon 37,5. Jag vet att det inte räknas som feber men eftersom hon brukar ha runt 36,8 så vet jag att det inte är helt som det ska heller. Hon får vara hemma imorgon också och förmodligen längre än så men i morgon är det inte jag som är hemma.

Nenne, lycka till på onsdag!

Lapinette, lycka till i morgon! Vilket slit att åka fram och tillbaka, jag tycker att du gör helt rätt som tänker skjuta din läkare, då kommer han ju inte iväg på fler semestrar i alla fall.

Cicci, vilket skräp att maken inte verkar inse att han behöver ordna upp sin tillvaro, hur var det, bokade ni rådgivning för länge sedan men hade superlång väntetid eller bokade ni aldrig? Är han inte ens ångerfull dagen efter? Blä, bra att bli påmind att man ska vara glad att man är nöjd med sin make trots att han har sina sidor så tack för påminnelsen! Är nog lite dålig på det. Hoppas att ni äntligen är friska nu i alla fall? Stackars Victor har ju varit sjuk så mycket så immunförsvaret måste väl ha fått sig en törn?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare