• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Grodan12

Grattis på födelsedagen EA!

Grattis till fint resultat Nenne, nu jädrar ska det fungera!

Tråkigt med budgivningen Tinga, det var ju ett jättefint hus! Instämmer dock med övriga om att det är klokt att inte ryckas med fullständigt i budgivning. Det är ju roligt att ha råd med annat än att bo.

Det som lät så förhoppningsfullt Ore

Hoppas CvL återkommer snart med något vettigt att säga Lappis!

Till alla under deppmanteln: ni kan låna lillgrodan en stund, han är en humörhöjare av rang!

• muggles

Liten: tack för råd, du är gullig som engagerar dig! Det är ni allihop förresten. Ville mest bara ösa ur mig, har inte riktigt funderat ut en bra strategi än. Svårt att välja strategi när man inte förstår vad det beror på. Vi har inte haft ngn konflikt, känner inte varandra speciellt bra. Han vet dock mkt väl vem som är produktchef för de grejerna så det skulle bli jättekonstigt om jag presenterade mig igen. Men jag tror att hans projektledare (som liksom jag har jobbat här sedan kontoret startade) kommer att hänvisa honom till mig så småningom (proj.led har nämligen ganska stor respekt för mig vet jag) så det ska bli jätteintressant att se hur han gör då. Jag förstår bara inte vad problemet är?? Ett exempel: killen står och pratar med en annan kollega i köket. Jag kommer in för att ta en kopp kaffe och lägger en allmän kommentar. Då går han bara, utan reaktion. Man brukar ändå skoja tillbaka lite. Jag blev ganska paff...

• Liten med Mindre

Nä, vissa människor förstår man sig inte på. Säkert tycker någon likadant om mig.

I teorin skulle jag vilja kunna vara överdrivet artig, trevlig och korrekt mot såna människor som "ignorerar". Men i praktiken lyckas jag mest vara tjurig tonåring, eller nåt.

Mötesdags!

• Lapinette

Kommer till Göteborg i augusti! Jag lyckades med att få biljetter till Madonna!!!

• Grodan12

Låter lite märkligt med kollegan, det verkar ju som om han blir jättenervös i din närvaro.

• Lapinette

mugglas - om han inte känner sig hotad av dig varför skulle han då betee sig så konstigt? Kan han vara förtjust i dig? Vissa människor blir ju helknasiga och istället för att ta kontakt undviker? Nu spånar jag bara på ... har ingen aning om hans ålder eller något.

• muggles

Lappis: han är förlovad och ska gifta sig i sommar. Så nej inte förtjust. Snarare känns det som att han har ngn antipati mot mig. Vi ska oxå på Madonna!!!

• Lapinette

Ahhh... hur fick ni biljetterna! Jag åkte ur flera gånger imorse från kön på ticnets hemsid. Gick in där innan 09.00. Nu har vi iallafall biljetter men på sektion Ö ... måste vara i himlen?!

• Lapinette

mugglan - det tycker jag och gärna tips på ett bra hotell, ganska så centralt. Tror nog vi drar ned på fredagen (makens födelsedag) och stannar till måndag.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare