• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

När jag var där för drygt två veckor sedan och de konstaterade utomkveds så frågade jag hur lång tid det kunde ta. 2 veckor resonerade jag var ok men 1 månad kändes olidligt. Han kunde självfallet inte svara på frågan.

• Ore

Så jäkla tråkigt att det inte är över än, lappis...

MrsB: Skönt med en hyfsad natt... Är maken hemma inatt och avlastar dig litet?

BS: Missade att kommentera ditt inlägg förut, tråkigt att Iris blev dålig. Litet snopet när man bara kommer dit och får vända också...

Nenne: Hur gör man fetagratinerad kyckling, det lät jättegott... Har ingen aning om vad det blir här, men något med köttfärs i alla fall. Synd att vi åt biffar med fetaost nyligen, tror inte maken uppskattar att få det igen (han är inte så förtjust i fetaost än, men jag har precis vant honom vid avocado så fetaost är nästa grej...)

• Lapinette

kängu - det där med söndagsbastu låter jättehärligt. Nej, nu ska jag ut och göra en sallad till makens kyckling.

• viktualia

Brunch - AM har inte varit inne på evigheter (sett till BT-världen) och hon har väl varit spindeln i brunchnäten tidigare?!?! Nån annan lokalboende som vill ta den pucken?

Själv kommer jag i alla fall att vara i storstan på söndag och lämnar stan gör jag vid 17-snåret.

ÅÅÅÅÅ vad skönt det ska bli att lämna kokongen i hålan en sväng.. fast maken verkar lite butter över att han blir lämnad hemma. Men jag känner ett behov av att tjata lite strunt med div tjejkompisar jöööööö

• viktualia

Ore - fetagratinerad kyckling a la Vickan:

Stek kycklingfiléerna så att de får fin yta. Lägg på ugnsfast fat.
    Mosa en förpackning med fetaost och blanda med nån matsked creme fraiche. Smaksätt med nån örtkrydda och ev lite hackade oliver.

Lägg röran ovanpå kycklingen och kör den i 200 grader i ugnen i 15 min (eller tills kycklingen är färdig).

Servera med bandspagetti och nån fräsch sallad!

• Izzie

Lappis - Men det var då helvete rent ut sagt. Hur segt kan detta bli??? Förstår att du tappar sugen. Tycker absolut att du ska höra av dig till CvL igen. Någon i detta avlånga land måste väl ändå veta nåt om utomkvedes och vad man kan förvänta sig, behandla osv. Kan inte de, så får de väl ta reda på det. Du är deras patient och har betalt en massa pengar för att få hjälp på bästa sätt. X-et är såklart inte deras fel, men de måste ju hjälpa dig att bli bra igen. Usch, så tröttsamt allt är. Skickar en stor kram! (Du om någon, är verkligen värd ett plusitivt resultat efter detta elände)

BS - Trist med utflykten! Alltid surt när man gjort planer och tvingas ändra på dem. Tur att det åtminstone inte verkar vara magsjuka...

Tinga - Jag är oxå nyfiken på huset...

Ore - Spänningen håller i sig! Hoppas hoppas hoppas!
    Ang eluttagen så råder jag dig att ta i. Det behövs alltid eluttag tycker jag. Förlängningssladdar är ju bara så fula...

Nenne - Hoppas på inseminering! Men ni får väl köra au natuel om inte annat. Eller får man inte det i samband med insemination?

Vickan - Kycklingreceptet lät gott!

Själv har jag spenderat dagen hemma hos mamma o pappa. Mormor var på besök (93 år gammal), känns som det gäller att passa på att umgås med henne så länge det går. Hon har bröstcancer och framtiden ser oviss ut.

Men hon tycker verkligen att det är SÅ kul med Matilda. Roligt att se hur hon lyser upp när M är i närheten.

Nähä, nu väntar en film och lite mys i soffan med maken.

Ha en mysig söndagkväll!

• viktualia

Måste grubbla vidare på brunchen - vilka är det sagt att ni ska komma?!?!

Min gissning fritt ur minnet: Lappis, Frejis, AM, koko, Liten, Telis, Nenne, Vickan - glömt nån? Hur är det med övriga Sthlmare... Cicci och FruLlis tex? Och Omsan?

Och vad siktar vi på för tid?
    Och plats....?

Själv kommer jag att sova i grannstaden men jag är anpassningsbar med tid och plats.

• viktualia

nu ska jag för övrigt sova... är helt slut i kropp och knopp efter slalomåkning och mängder av frisk luft!

*vinkar till alla*

• sweetstreet

Å Lappis!
    Har inte hunnit läsa men ser att det fortfarande inte är bra med dig vännen.
    Vad ska hända nu? och ahr du fortfarande ont? Blöder du fortfarande? Vad säger läkarna??

Nenne
    jag ska hålla tummarna för inseminering och för att det ska ta denna gången!

KRAAAM till er!!!

Annars har jag itne hunnit läsa ikapp.
    Här ahr varit fullt upp.
    Lillsruttan är sjuk! Hon har feber och idag kräktes hon. Över hela mig!
    Stackars liten. Hon är verkligen inte sig själv när hon är sjuk....
    Dessutom är jag sjukt omotiverad att jobba såhär i slutveckorna innan jobbytet. Blääää. Men försöker ta mig samman så att vissa saker ska hinna avslutas.

Jaja, dagens i-landsproblem antar jag...

Nu ska jag sanrt sova. Det blev inte mycket sömn inatt för att lilltjejen var sjuk...
    Kram till alla som behöver en!

• Liten med Mindre

Fortsätter med kramar till alla krassliga stora och små.

Min förkylning är väl på tillbakagång, och Mindres blommade upp för fullt i helgen när vi bodde borta. Givetvis. Så hon sov inte särskilt bra lill-skruttan, främmande rum med en massa snor och guck i kroppen. Ingen annan sov längre än 1 timme i taget heller första natten... Just då ligger man o svär rätt bra över att vi inte var hemma och sov istället.

Nåja, barnvakterna klarade väl dagen rätt så bra, och jag hade lite "egentid" med 1300 andra anställlda på gymmet. Provade barnträning och Bollywood-dans. Attans vad sexiga vi kände oss när vi vickade loss händer fötter o rumpa till skramliga indiska toner. Och jag tror sällan jag haft så kul på en gympaklass som på barnträningen. Så grymt bra instruktörer - fick alla att släppa loss som små barn - plocka stjärnor, cykla på picknick, jaga lejon, åka skidor och rocka rockring.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare