• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Grodan12

Inte idag igen Lappis Nu kunde det väl ändå räcka! Hur långdraget kan det egentligen bli?

• Grodan12

Hoppas verkligen det blir minus snart för att sedan bli plus riktigt länge!

• Tinga

Muggles & Kängu - ni är inboxade!

Lappis - åh, fy bubblan vad tråkigt att x:et inte ger med sig. Det är ju illa nog att det sitter kvar i magen och bråkar, men att du utöver det ska behöva ha ont är ju riktigt trist. Kram!

Jag besparade mig själv att se Melodifestivalen igår kväll; jag fattar inte varför de ska köra femtioelva omgångar?!? Det finns knappt ens tio bra låtar som räcker till en omgång, så varför dra ut på lidandet? Finalen kan jag tänka mig att se, men resten struntar jag i.

Idag har vi ställt in en säng till i Piff & Puffs rum, så nu ska de inte dela säng mer. Får väl se om det påverkar nattsömnen något, men jag tror inte det. De har hittills legat skavfötters, men eftersom Puff oftast ligger på sniskan så har de ändå inte haft särskilt mycket kroppskontakt och därför tror jag inte att skillnaden blir så stor när de nu ska sova i egen säng. Sängarna står dessutom i vinkel i ett hörn av rummet, så de kommer ju lätt att kunna "prata" med varandra ändå.

• Lapinette

Tinga - vi hade den på då vi satt vid matsalsbordet och åt. Fick ju lite musik under tiden. Annars kommer jag absolut inte att följa det här spektaklet.

• muggles

Tinga: åååhhh, vilket drömhus!!! Fast man hade kunnat möblera det snyggare och verkligen utnyttja husets potential. Men allt sådant kan ju ni ändra på

Lappis: jäkla skitplus till att vara segt! Din stackare.

• kängu

Jag instämmer med muggles- superfint hus Tinga!!!

Lappis- fy fasen att detta aldrig vill ge sig??? Styrkekramar till dig och maken!

• BrudSommar2006

Lapinette, men vad är meningen med det här, ska man gå och testa plus i flera år med förhoppningen att det förr eller senare ger sig, är det de enda råd man får???

Själva skulle vi till Junibacken imorse, jag och mamma, med Iris men när vi lastat ur oss ur bilen och satt henne i vagnen så kräktes hon så det var bara att åka hem igen, suck. Fast hon är inte magsjuk, hon har hosta och slem i halsen.

• Tinga

Muggles & Kängu - kul att ni gillar huset! Jag håller med dig, Muggles, att man kan möblera det bättre och blir det vårt kommer vi definitivt att ändra på en del. T ex plocka bort barbordet som vi inte alls gillar och sätta matbordet i 90 graders vinkel i förhållande till hur det står nu, närmare köksdelen. Som tur är gillar vi inredningsvalen de gjort när det gäller kök och badrum, eftersom det är så dyrt och bevärligt att ändra på. Att måla om väggarna är ju en enkel match i jämförelse.

BS - vad trist att Iris blev dålig nu när ni gett er iväg på utflykt. Jag har märkt med Piff & Puff också att de har lättare för att kräka när de har slem i halsen och hosta. Hellre det än magsjuka iallafall, tycker jag.

• Lapinette

BS - jag tänker ringa CvL imorgon och be dem göra något. Jag kan inte gå omkring så här i typ ett halvår. Läste precis om en tjej på FL som hade 36 i hcg i ett par veckor där de tog bort ena äggstocken samt skrapade henne. Inte det ultimata men just nu känns det alternativet mer lockande än att ha ont i magen, skvätta lite blod dag ut och dag in.

Trist med Iris och Junibacken. Själva vet vi inte alls vad vi ska göra idag. Jag har mest legat och gråtit och känner mig inte direkt peppad för något. Bio var ett bra alternativ med SF's hemsida är ju helt knäpp. Säkert tänker alla att bio är bra idag då det är så hemskt väder.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare