• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Grodan12

Om du orkar Tinga tittar gärna jag också på huset, älskar att titta på hus!

Hoppas CvL kan hjälpa dig imorgon Lappis, det kan inte vara meningen att du ska behöva ha det så här.

Skönt att det inte var magsjuka Iris hade, men tråkigt på tflykten i alla fall.

Melodifestivalen är inget för mig heller, dessutom är det ju sjukt utdraget nu. Zappade över ett par gånger och tyckte väl inte om någon låt jag hörde.

• kängu

Lappis, ja nu får dem allt ta och göra något åt detta!!

Vi har en slö söndag här hemma, surfar inredning och tv-apparater och massa annat. Ska bli såå skönt att köpa lite nytt. Annars ska jag snart iväg och träffa en kompis, bra så jag kommer ut en liten sväng

• Ore

Meeen, nu måste de ju göra något Lappis! Som sagt så kan du ju inte hålla på och småskvätta och testa "falska" plus i all evinnerlighet heller... Fast jag hoppas verkligen att du inte behöver operera bort en äggstock...

muggles: Tack för input, jag har slängt in litet fler uttag. Och det kommer bli extra många där jag vill ha TV:n (och eftersom jag inte valt vilken sida av rummet den ska stå så blir det extra många uttag på bägge tänkbara sidorna

Nu ska jag nog åka och sätta dit de där kryssen...

• _koko_

SKIIIIIIIIITTTTTTTT FAAAAAANNNN!!! Lappis -

Nu får de faktiskt göra något åt det på cvl, det här har ju blivt värsta farsen med dig som ytterst oskyldigt offer!!

muggles - Allt annat är ju annorlunda den här graviditeten, så säkert kan magen ha med det att göra också. När jag var gravid med conny blev jag inte ens hård av järntabletterna... Föredrar dock krossade linfrön framför loppfrön, men tack för påminnelsen!

frejis - Glömde svara förut. Vi har dörrar från Inaria och är jättenöjda! Såg idag att de har kampanj på dem i "vår" butik (Blå Huset, en coloramabutik i Sollentuna) igen, tom nästa söndag. 30% rabatt.

• MSW

Lappis: Jäkla skit! Hoppas dom har något förslags på vad som kan göras nu!
    Well, när det väl fäster på rätt ställe, lär det juh inte komma ut "I förtid" så bra som det verkar sitta! (men då får juh X'et komma ut först....)

Tinga: vill gärna också titta på huset...

Liten: Förstod inte heller riktigt..? Har tanten kommit?

Har haft besök av en kompis här idag, trevligt!! Annars är sonen sjuk (förkyld, förmodligen därför han varit gnällig på kvällarna ett tag..) och jag känner mig också lite lagom på gång att bli frkyld.. Igen.. HAlvtjock i halsen och lite småsnorig.. Se hur det känns imorn.. Vill juh gärna på gympan.. Men vi får väl se!

Hmm.. well vet inte mer vad det var jag tänkt kommentera..

Kör repris:
    Liten: 8/2, tror inte det blivit någon 'minst' den här månaden, men man ska aldrig säga aldrig eller när man 'minst' anar det!

Ore 10/2 Som har känslan av att det kanske faktiskt har tagit den här gången!

Blivande Fru L: ca 10/2 Som förhoppningsvis slipper dyra flygturer mer!

Nenne: Kanske runt den 24/2..? Tillbedjan till nålguden är det som gäller denna månad.

EA: 25/2 Som är första BIM efter mirakelvattnet..

• MSW
    BrudSommar2006 skrev 2009-02-07 21:17:49 följande:
    Nattson kan vi nog ta bort ur galleriet förresten för jag vet att hon sade att hon inte tänkte skriva här mer med den gamla ursäkten att hon "inte kände sig välkommen". Jaja, så var det i alla fall, har inte hört av henne på länge nu.
    Jaha? Konstigt...
  • start september

Men Lapinette, nu såg jag ditt inlägg. Vad ledsen jag blir. Klart du ska stå på dig - du kan ju inte må så här så länge till.

Äggledare brukar vara det som kan drabbas av X, men det borde inte vara någon fara för din del tycker jag.

Möjligen blir du erbjuden Metotrexat, det cellgift jag fick. Fördelen är att man inte behöver lokalisera det som växer, det fungerar ändå. Det var effektivt för mig, men ofta råder de att inte försöka på tre månader efteråt. Varför de råder det varierar, enligt FASS ska det inte vara risk för fosterskador men i vissa andra länder hävdar man det. Efter operativa ingrepp råder man också att vänta tre månader, kan ha med det att göra.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    helvetesjävlaskiiiit! Hoppas du får tag på CvL direkt imorgon bitti och så att det vekrligen måste ta tag i detta NU!!!

• nennesjuttioåtta

Alltså, är det bara här som det är bra väder eller? Vi bakade två sorters piroger i morse och kom hem för en stund sen efter en lagom promenad till förmodligen kommunens högsta berg, säkert 100 m ö h... Men som bergsget man är så funkar allt. Inatt kom det ytterligare över 2 dm snö så det var pulsning som gällde de sista 600 meterna i skogen. Knähögt på mig, förmodligen till fotknölarna på AM. Eller puslning blev det hela vägen eftersom de tydligen inte plogar på helgerna här. Fast det är bara på helgerna det snöar....

• nennesjuttioåtta

Jag har inte fattat det där emd Nattsson, var dfet verkligen så?

BS typiskt med Iris!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare