• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

vallatejp är guds gåva till lata jävlar!

• Tinga

Fast var det inte typ sämskskinn han hade under skidorna, eller? Typiskt Wassberg att komma på en så'n grej!

• Lapinette

nenne - vad mysigt det låter med snö!

Vi kom tillslut utanför dörren. Maken behövde köpa en väska till sin senaste leksak en Canon EOS 50 D så jag kan ta med den till Barcelona. Han har lovat att i utbyte ta min gymadojjor . Ska kanske tillägga att han åker på söndag (då vi tjejer ska bruncha!). Köpte även två dvd-boxar, mat + muffins så nu blir det filmtajm med te och muffins. Förstår att jag inte går ned de där envisa 1,5 kg som jag gick upp över nyår. Dessutom vad är vitsen när jag ändå är trött, håglös, spänd över magen typ var tredje dag?

• Tinga

Nenne - då förstår jag att du gillar valltejp!

• Tinga

Lappis - det låter ju som en produktiv shoppingtur. Te och muffins; sämre kan man ha det. Fast är det någon som är förtjänt av att ha det lite mysigt just nu är det du. Här ska det serveras banangröt till två små killar, vilket brukar sluta med sanering av både dem och köket!

• nennesjuttioåtta

Sämskskinn?!?! Finskt sämskskinn det sämskaste som finsk.

Lapinette
    Vad blev det för väska? Vilken shoppingtur!!!! Vad gött det lät med te, muffins och film, skön söndagskväll!

Blev det Clarion Skanstull eller? Gött, dit hittar jag!

• nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2009-02-08 17:24:59 följande:
    Nenne - då förstår jag att du gillar valltejp!
    Det är det nya svarta, t o m vasaloppsåkare (runt 5 timmar) åker på tejp! Varför kleta hit och dit, du kan ha tejpen på hela säsongen. Fast det är klart, där du bor blir det väl sällan under kllister, höhöhöhöhö!
  • Lapinette

Inget bestämt ännu .. tror jag?! Mig kvittar det bara jag hinner få ned maten i tid för jag har bokat träningspass 17.00. Ett sånt där som mina kompisar går på men aldrig jag för jag vill mysa med maken på söndagar.

Väskan är en typ av liten ryggsäck och heter Lowepro Slingshot 100 AW (?).

Tinga - just nu låter sanering av kök riktigt mysigt ... drömmer mig bort.

• Lapinette

Förresten så lutar det åt att vi tar bilen ned till svärmor över påsk dvs besöker champagne och ev. Amsterdam också.

• nennesjuttioåtta

jag vill också ha banangröt och dreggel i golvspringorna.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare