• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Inte än, har suttit i möte men jag ska ringa dem snart. Normalt brukar ALLA ringa måndag morgon kl 09.00 så ringer man något senare är det kortare kö.

• MSW

Ja det är klart.. Mycket som hinner hända på en helg! Hoppas du får något bra svar iaf!

• muggles

Ore och Liten: sympatikramar för tant!

Ore: gången innan jag plussade hade jag värsta plusvibbarna och blev oerhört besviken när tanten kom. Gången efter plussade jag. Så håll ut!

• muggles

Känner ett visst nonchalerande av mig från en ny arb.kamrat. Han går hellre till mina manliga kollegor och frågar saker som jag är ansvarig för, än kommer till mig (och jag hör när han gör det för de andra sitter ju i rummen bredvid). Har jobbat här i 6 år och inte känt mig nonchalerad för att jag är tjej men nu gör jag det och det är pga en svensk ung (knappt 30 år) kille! Inte pga en medelålders tysk som man skulle kunnat tro... Jag tror han är osäker på sig själv men jag blir förbannad ändå.

• muggles

MSW: japp det finns många "typer" man måste hantera...

• Tinga

Mrs B, Izzie & EA - ni är inboxade!

Piggelin - jag mailar dig! Vad coolt att Amanda visslar!

Ore - nej, vad trist att tanten dök upp iallafall! Kram!

Liten - trist med tant, men skönt att din förkylning går åt rätt håll. Håller med om att det definitivt är skönast att vara hemma när man har kämpiga nätter. Man får alltid lite dåligt samvete också, om man sabbar nattsömnen för andra.

Muggles - vad trist med en så'n kollega! Det är inte som han är blyg?

Nenne - vad gött att du har en fin äggblåsa på gång! Då håller jag tummarna både för dig och mannen på onsdag!

Lappis - har du en "bra" eller "dålig" X-dag idag?

• MSW

Man hoppas juh också att jämställdheten går frammåt.. Och när en i den åldern agerar så blir man juh lite orolig..
    Blev även lite "nervös" när en i min mammagrupp nästan ursäktade sig när hon hade en ljusblå/vit randig mössa på sin dotter..! (Ja jag vet, men jag tyckte faktiskt inte den rosa var så fin... Blev svaret när jag sa att jag tyckte att mössan var fin..)

• Tinga

Sweet - glömde ju kommentera ditt inlägg! Vad trist att Lillskruttan är sjuk. Både feber och kräkningar låter inte som någon höjdare, så jag förstår att nattsömnen blir lidande.

Den allra tråkigaste tiden på ett jobb tycker jag är när man har klart med ett nytt, men ändå har saker man måste slutföra på det gamla. Det brukar vara hur seeeegt som helst att få något gjort då och tankarna bara vandrar iväg till det nya.

EA - grattiskram på födelsedagen!

• Liten med Mindre

Muggles - tänkte också att killen kanske tycker det är pinsamt att fråga en snygg skarp tjej frågor, och hellre går till killarna som han vet hur han ska hantera?

Ore - jag hade massor med gånger som jag var fullt övertygad att det hade hänt något, och så blev det platt fall. Boobsen var sprängstora och ömma ända från ÄL till mens en gång, eller så kom det en jättemysko lite blödning 1 vecka efter äl. Inte då heller. Det gör så ont att trilla från sina små rosa moln som man tillåtit sig klättra upp på. KRAM!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare