• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Lappis: hoppas de hör av sig med ngt besked om vad som går att göra nu då! KRAM!

Liten o Tinga: jag tror tyvärr inte att det är så enkelt. Även min andra kvinnliga kollega har märkt att han ignorerar mig Och han är inte ett dugg blyg mot andra kollegor. Hennes teori är att han känner sig hotad men jag tror inte på det. Varför är han inte hotad av de andra killarna i så fall. Förr el senare så blir han nog tvungen att komma till mig eftersom jag är produktchef.

• muggles

Tinga: uj måste ni släppa det huset?! Surt! Jag som tyckte det var billigt med 3,65 mille!!! Vet inte vad det ligger på nu iofs.

• nennesjuttioåtta

billigt är det på Ullared.

• muggles

MSW: jobbigt med så många viljor! Va fan, om ngn annan bokar så får de väl hänga med dit som resan är ordnad. Herregud vad folk är kinkiga ibland!

• nennesjuttioåtta

Folk fattar ju inte heller att det tar tid och kraft att ordna sånt där. På något sätt faller det alltid på vår lott (mannen för snäll) och ingen verkar vilja kompromissa. Men om man inte vill hålla i det själv så får man vackert bita i den sura raggsockan, tycker jag.

• Ore

Nu har jag deppat i flera timmar... Och ledsnat på mig själv, åtminstonde för ett tag.

Som du säger liten, så är fallet från de rosa molnen ganska smärtsamt. Tack för kramar! Jag vet ju att det inte är så synd om mig egentligen, vi har inte hållt på så länge, och någon gång tar det nog (alternativet tänker jag på om vi kommer dit...)

Jag surfade runt litet, kollade ÄL-uträkningar m.m. för att bli mer inställd på nästa försök igen. Sedan hamnade jag på FL:s forum, och då insåg jag att "nej, här ska jag nog inte kolla för mycket" och så tillbaka hit...

Tinga: Tråkigt med budgivningen, men man måste ju ha en gräns. Hoppas att ett nytt drömhus dyker upp snart!

muggles: va f*n, surt att han ignorerar dig... Det tycker jag nästan är värre än att bli illa behandlad. Vad ska man göra liksom, sitta och vifta med handen "fråga mig, det är jag som vet"? Funkar ju inte så direkt...

lappis: håller tummarna för att du får BRA x-hjälp SNART!

Nu ska jag skriva en arbetsorder, och sedan ska jag unna mig litet mer surftid. Jag behöver litet tröstshopping, så jag tänkte hitta en ruskigt snygg dataväska. Inte för stor, jag behöver inte ha med halva kontoret. Datorn, strömsladd, ett litet block och några pennor räcker ganska bra. Men den ska vara tjejig och flashig. Får inte smälta in bland alla svarta och grå dataväskor som alla andra (män) har.

• Fru E

Nenne och Tinga-tack för alla trumpetfanfarer, precis den trumpetfanfar som jag ville ha passar så bra nu med *knulltrumpeter*

MSW-jobbiga släktingar som inte kan bestämma sig någon gång

Tinga-det var ett jättefint hus, synd att ni måste släppa det men man har ju en gräns man inte vill gå över heller

• Fru E

Ore-INTE vara på FL, *duktig kicka*
    Klar du ska unna dig en datorväska, själv har jag en knallröd samsonite och en läderportfölj när jag känner för det och beroende på vad jag behöver ha med mig.

Muggles-har svårt för människor som inte kan gå direkt till en utan går till andra och frågar även om det är fel person, fegt

Lappis-har doktorn ringt än? Konstigt att det kan hålla i så länge, tycker kroppen borde vilja ha bort allt på en gång..

• Liten med Mindre

Heja Ore! Shopping är bra för humöret!

Muggles - synd att det inte var den enkla förklaringen då. Hmm...var lite ful mot honom och går fram o presentera dig (igen). "Hej, jag har hört att du har lite funderingar kring den och den produkten. Jag hoppas att jag som produktansvarig kan hjälpa dig med eventuella problem framöver. Bara att komma förbi." Eller nåt annat käckt lite småpinsamt för honom...

Inte min starka sida förstås, att sätta folk på plats.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare