• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Läsa matrecept så här dags på morgonen är lite kämpigt. Sitter med oinspirerande rapporter och försöker låta bli att äta upp morgonsmörgåsen, så att jag har den till mellis.

Idag är första dagen på resten av mitt liv, och nu ska jag bli vän med magen. (Igen, för vilken gång i ordningen??) Färre smörgåsar, och hårda restriktioner på glass och cookies.

Kan gissa att det laddades i helgen, med glass, kakor och två hemgjorda semlor. Mums! Får börja min "fasta" tidigt iår, för inte har väl fetisdagen varit ännu?

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-09 09:22:04 följande:
    Grattis EA (för visst fyller du år nu??)
    Grattis grattis!

Här har vi snö.. Har snöat hela förmiddagen.. Eller... MOrgonen kanske är mer rätt! Problemet här är att det töar varannan dag och fryser/snöar varannan.. Vilket gör att det var svin halt igår, och nu då är det 5-10cm snö på eländet också!!
    Är inte jätte förtjust i snö, men jag tycker att ska det nu vara snö ska den komma och ligga och vara jättefin så alla hinner åka pulka och allt vad man vill göra, och sen smälter solen bort den utan att det blir isiga vägar!!
    Men det är iaf väldigt ljust och fint när det ligger snö på marken!

ÄR fortfarande lite lagom snorig och tjock i halsen, blir ingen träning idag. Sonen verkar dock vara på bättringsvägen!

Tinga: HUset ser jättefint hus! Håller tummarna för att ni fortfarande leder budgivningen!
    Imorgon ska vi på visning.......

Liten: känns som du tar det lite lagom lugnt nu då, och att du tog det hyffsat bra med tant besök och allt? Låter annars som en trevlig helg.. (Förutom förkylningen då...)

Ore och FruL hur känns det idag? Dagen innan BIM?

Nenne: Skönt att det inte var försent, och tur att cystan inte var något farlig!
  • Liten med Mindre

MSW, krya på er. Hoppas att er visning är givande imorgon!

Jo, jag tar tanten med ro än så länge. Ser själv fram emot en ansiktsbehandling i eftermiddag. Myyyysigt!

• Ore

Jag vaknade i morses och kände att det ilade i brösten, och kände väldiga plusvibbar, men nejdå. Upptäckte att tanten kommit smygande även till mig, så spänningen är över för min del.

Nu ska krypa in under deppfilten och begrava mig i arbete.

Ha en bra dag!!!

• Fru E

Nenne-du har så rätt så rätt, tack så mycket
    Grattis till det fina ägget
    Här laddar vi för fullt för ÄL, vet inte riktigt när den kommer men gissar i mitten av denna veckan. Konstigt nog hade jag "molvärk" i äggisarna fram till i helgen men kanske är "förvärken" till ÄL för den kan väl inte infalla på dag 10 redan?????

Ore, Fru L-hur går det med BIM:andet spännande det här

Dags att gå på möte

• Fru E

Ore-mej inte tanten du som hade så positiva tankar *skickar över chokladtryffelmuffins med topping som goat till sig i kylen ett par dar*

• nennesjuttioåtta

Ore
    nejjj, fan vad trist! Trodde också att det tagit sig när du var så säker! Men det kanske ... nej..du vet bäst själv om det är mens eller inte. Men du vet ju vad vi brukar säga: Är du riktigt säker?

EA
    Hurra! *knulltrumpeter*

• MSW

Liten: skönt med ansiktsbehandling!

Ore: Jäkla skit! *grooummpf*

• Lapinette

Ore - jag bereder lite plats under deppmanteln och skickar tröstkramar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare