• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Ja, håller med om melodifestivalen. Alltså, oftast är inte kvantitet = kvalitet. Det vore ju nåt om de kunde inse det och inte mjölka ut allt de kan från titare som måste rösta om och om igen, eller dåliga låtar som man sen iaf måste höra på radion. Och att det ska röstar hur många gånger som helst innan det är klart, aaaah vi orkade inte kolla för till slut fattade vi inte vem som vann vad, dueller hit och chanser dit och pris från en internationell jury... nej, där kollrade de bort oss iaf *gäsp*.

• nennesjuttioåtta

Hade ont i magen igår kväll så ÄL måste vara nu. Attans! Då får de inte hjälp förbi den trånga passagen som de så väl behöver, de tappra grabbarna!

• start september

Jag fattar inte heller det här med Nattson. Hon vara bara inne några få gånger efter att dottern föddes, eller hur? Trist att hon inte kände sig välkommen. Jag trodde mer det var att tiden inte räcker till så att man prioriterar bort - så blir det ju ibland.

• start september

Lät ju jättemysigt med all snön Nenne! Lite varm choklad på det!Här är det bara slask igen.

Men ÄL - kan det inte vara lönt att göra insem imorgon ändå?

• start september

Jag brukar faktiskt hänga med hela melodifestvalsvängen och tycka det är ganska kul, men igår blev jag som de flesta andra lite besviken. Inget som var klockrent alls. Fast var det inte så första gången förra året också?

• nennesjuttioåtta

jaaa, varm choklad är ju givet. Här är det -5 och säkert över halvmetern på tomten (säg samma mening runt jul - läskig tomte som har så lång när det är så kallt...)!

Jag vet inte om det hinns emd någon insemination imorgon. Jag ska ju göra VUL på morgonen men då måste ju maken dit och lämna prov och sen måste jag dit igen efter att de tvättat satsen, vet inte hur det funkar med deras planering. Men vi får väl se, jag har ingen koll så det är möjligt att jag inte avlossat något än.

• start september

Att barn blir sjuka och kullkastar alla planeringar måste man ju vänja sig vid. Fasar för hösten med dottern ny på dagis och att vi båda ska jobba heltid, med jobb som inte blir gjort om man VAB:ar. Kommer bli superslitigt.

• Tinga

September, MSW & Grodan - ni är inboxade!

Nenne - så mysigt det låter med promenad där man får pulsa i snö! Här kom det lite snö inatt, men eftersom det är plusgrader var den borta redan imorse. Sen haglade det lite på förmiddagen men på eftermiddagen har solen skinit (och gör så än). Hade egentligen tänkt springa en runda idag, men känner lite "riv" i halsen (för tredje gången på två månader ), så det har blivit en lugn hemmafixardag istället. Synd att störtloppet i VM blev inställt, annars hade det blivit lite mer underhållning i TV-soffan. Hockey är inte alls min grej.

• Grodan12

Ja Nenne, det låter som en otäck tomte... Lycka till imorgon!

• nennesjuttioåtta

Tinga/Koko
    Usch, vad drygt när det bara tar om hela tiden. Hoppas ni kryar på er snart! Jag är fortfarande helt otäck i näsa och svalg med en massa äckligt grönt slem så jag ska nog inte träna på ett bra tag framöver. Fast Tinga, här går det inte att springa ute, det kom underkylt regn i går eftermiddag så det är snorhalt under lössnön.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare