• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 16:15:14 följande:
    piggelainenHörde du när poletten trillade ner?!?! Å vilken fin brud du var, Muggles!
    Är jag trög nu eller?? Är inte riktigt med på vad som åsyftas här. Var det det hemliga bröllopet el? *blondast*
  • muggles

koko: du kanske är trög i magen pga grav? Loppfrön? Funkade för mig men du har ju lite andra problem med din mage så du löser det säkert.

Piggelin: tror def ni säljer er lgh till bra pris nu. En 2:a helt nära er gick fr 1,5 till 2,1 i budgivning (enl en jobbarkompis som var på visningen). Så det verkar ha kommit igång igen.

MrsB: låter jättejobbigt med Malte. Kör sömnmetod.nu!!! Vänta inte, det blir inte bättre av sig själv (jo, kanske om några år men vem har lust att vänta så länge?).

Ore: spännande värre!

Avis på er brunch men 16-17 maj...DÅ!

• muggles

Lappis: hoppas du minusar imorgon!

Moa har 39,4 gr men var hyfsat pigg ändå. Märks mest på att hon inte äter ngt när hon är sjuk, förstår inte var hon får sin energi ifrån. I torsdags var de bara 2 av 13 barn på dagis - resten sjuka, så det är väl samma hon fått.

Hmmm...what else.

• muggles

Vickan: mysigt litet hus ni har förresten! Låter bra med planerna på ombyggnaden, tror det blir bättre.

Jag har tappat bort länken till vårt galleri här på hemmadatorn - ngn som kan inboxa den till mig? Jag har den ju på jobbet men det kommer jag inte åt nu...

• muggles

Lappis: vi provade din chokladfondant ikväll - supergott! Och precis lika enkelt som du alltid sagt. Dock kan jag säga att det nog slank ner lite mer konjak än det stod i receptet

• viktualia

mugglan - jaaa det är ett mysigt hus! som rymmer 125 kvm boyta utan att det syns utifrån... fniss!

jag inboxade dig nyss!

och nu är det melodifestival minsann...

*vinkar*

• muggles

Tack tack - dig kan man lita på Vickan!

Japp den rullar på i framgrunden

• BrudSommar2006

Tinga, lycka till med budgivningen! Om ni skulle vinna så se till att spara bilderna från hemnet fort innan de tas bort! Är så kul att ha senare, alla bilder brukar ju inte finnas med i prospektet. Hoppas att det ordnar sig snart med ättekniken där hemma.

Muggles, jag förstod inte heller det där med dig som brud men jag tänkte att jag måste missat något inlägg fast jag gick tillbaka för att se efter.

Mrs B, vi hade ju samma problem med Iris vad det gäller sömnen, vi körde nog aldrig någon riktig sömnmetod faktiskt, maken sov ju på golvet i hennes rum en tre - fyra nätter vad det nu var för att lära henne att sova i egen säng och inte ligga bredvid mig och snutta hela nätterna, det måste ha varit när hon var en åtta - tio månader, minns inte exakt när, och det var fantastiskt för mig men hon blev ju välling-alkis istället förstås och nu får vi i alla fall springa en del på nätterna men nu är det ju mer överkomligt faktiskt. I natt vaknade hon bara en gång. Fast något fel var det för hon sov till halv tio!!!!! Tur att de ringde från simningen och talade om att det var inställt för vi hade aldrig fått upp henne ur sängen... Lycka till hur ni än gör men det blir kanske lite bättre hursom när han börjar må bättre?

• BrudSommar2006

Nattson kan vi nog ta bort ur galleriet förresten för jag vet att hon sade att hon inte tänkte skriva här mer med den gamla ursäkten att hon "inte kände sig välkommen". Jaja, så var det i alla fall, har inte hört av henne på länge nu.

• viktualia

sövande delfinal i melodifestivalen..... nu blir det tidig sänggång.. vi tänkte satsa på lite slalomåkning imorgon

Tinga - spännande med budgivning och BS tips är bra! det är hemskt skoj att titta på mäklarbilderna!

Själv - har jag lagt ut bilder på vårt hus på FB, vilket mugglan upptäckt...... återkommer om/när jag ids ta kort på skojiga/stiliga inredningsdetaljer...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare