• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

EA - jobbet utan diskussion....

• viktualia

EA&MJ skrev 2009-04-06 20:24:26 följande:

Fortfarande lika turbulent??
    Näe det har lugnat sig lite men det är fortfarande rätt galet och jag är fortfarande frustrerad över delar av vad som hände förra veckan...

.. och den slutgiltiga lösningen på en del av kaoset från förra veckan kommer väl framåt slutet av augusti.... om jag har tur...
  • viktualia

Izzie - skoj med 30 årspartaj! Jag har två kompisar som redan bjudit till sådana i år.. och jag måste tacka nej till båda... VARFÖR måste alla skojigheter krocka?!?!?! *suckar*

Missade vad du skissade på för förutsättningar för partajet... annars är ju festmat i större format en av mina specialiteter... pajbuffé var det nån som skrev om... skålar med spännande innehåll som tillsammans bildar sallad är en annan... då tänker jag mig sallad, quinoa, fetaost, oliver, nåt strimlat kött, kanske kyckling, goda såser, hembakt gott bröd, goda röror...

• viktualia

Kan rapportera att Zozo lever och närmar sig dags att återvända till jobbet. Senast vi chattade var frågan om deras framtida bostadsland lite lagom het.

Pagegumman och jag babblade sönder min telefon igår. Hon behöver peppning för att det är så destruktivt att vara arbetslös.. men både hennes J och hennes mamma har det någorlunda.

Ego - jag har tagit ledig lite extra runt påsk och ska slöa lite lagom!! Skönt!

• viktualia
    Ore skrev 2009-04-08 20:39:18 följande:
    Vickan: Litet slöande är du väl värd, särskilt efter "debaklet" som du verkar ha haft på ditt jobb!
    Tack! Och jag önskar ibland att jag kunde berättat alla galna detaljer....Uppdrag granskning skulle kunna fylla en timmes program med detta.. hm.. men så är det i min bransch.. knasigt nog...

... nu är i alla fall det värsta av förra veckans kaos över för den här gången och nästan alla inblandade har lärt sig en del om hur världen borde ha snurrat...
  • viktualia

Ore - jag kollade just på FB var du bor och insåg att jag kan vinka till dig på fredag..... kör förbi på den stooora vägen i närheten... din metropol förknippar jag mest med toapauser... fniss fniss

• viktualia

Izzie - grillpartaj lät himla skoj! Middag med släkten på 20 pers....

Jag serverade kyckling med parmaskinka och balsamsås plus pressad potatis i helgen - smidigt att göra till många. www5.arla.se/Default____17653.aspx

Fylld fläskfilé är en annan rätt smidig lösning när det handlar om många portioner www.alltommat.se/recept

Mat som får gå färdigt i ugnen är överhuvudtaget ett tips... kanske lite lax - svamp- och baconöverbakad kanske?! www.alltommat.se/recept

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare