• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

KRAM till dig, Brudsommar!!!!!!!!!!!! Visst måste du få vara under deppmanteln... men lova att inte bosätta dig där!!!

• viktualia

Ore - här är en till som ska ägna sig åt husfix... tapetsering står på programmet... dags att lämna datorn...

• viktualia

Bluebride - välkommen. Den enda "riktiga" prematurmamman här är väl Tinga som har tvillinggossar på 10 månader (minns ej hur mkt för tidigt de kom).

Välkommen!

• viktualia

Brudsommar - FY vad tungt det där lät!!! *kramar om länge* Hoppas att maken och du snart får ordning på relationen och att hälsan återvänder på alla sätt!!

• viktualia

Bluebride - oj! tungt värre! en av mina väninnor (som dock inte hänger här i tråden) fick sitt andra barn för ett år sedan. Båda barnen har kommit i v 28. Den äldsta fyller snart fyra och mår prima. den yngre har just fyllt 1 år och mår/funkar som en 5 månaders.... De fick stanna 3 månader andra gången tror jag. GRYMT tungt att som du vara inne på fjärde!! *styrkekramar*

• viktualia

Tinga - det är helt tillåtet att skriva av sig! Fortsätt! Det har vi andra gjort på härsan och tvärsan!

• viktualia

Liten - japp jag shoppade där strax innan jag la in länken här. Återkommer om leveranssäkerhet och sånt. Men jag såg att man kunde beställa via nätet och sedan gå dit och hämta varorna. Stället ligger tydligen på Götgatan i storstan.

Gnabb på hemmafronten - alltså maken och jag är fullständigt usla på att kommunicera. Och en kvalificerad gissning är att det skulle bli värre om vi hade barn... Problemet är att jag är så van att sätta ord på det jag grubblar över och han är totalt ovan/otränad. Ibland försöker vi ändå och i samband med missfallen har det gått någorlunda. Bilden förbättrades klart av att det visade sig att han hade pratat med sin mamma om missfall nr 2. Det visar ändå att han grubblar över saker och söker stöd även från hans mamma. Men jag önskar att jag kunde skicka honom på träningsläger i den här konsten.

De gånger jag har prövat att kommunicera brukar det sluta med att jag pratar tills han måste komma med något och då är det tyst i tre evigheter och sedan säger han "vet inte".. eller nåt annan djupsinnigt... *suck*

Vardagsgnöl är vi inte så drabbade av men vi har varken barn, sömnbrist, ekonomiska bekymmer eller mår dåligt av något annat. (Även om jag hade en dipp nyss)

• viktualia

AM - en av många funktioner som den här tråden fyller är att få perspektiv på saker och ting. Att du som är på g att föda för tredje gången tycker att det är läskigt och mest siktar på att få träffa den nya lilla sonen känns på nåt sätt sunt... Rätt långt från nån av artiklarna på Allt om Barn häromdagen om nån galenpanna som berättade för världen att hon minsann fått orgasmer under förlossningarna... ehum... Orgasmer i alla ära, men ska jag nån gång föda barn hoppas jag mest att det går hyfsat snabbt och rimligt smärtfritt... något jag VERKLIGEN önskar dig också!!

• viktualia

Koko - jag har samma erfarenhet av ellos.. min teori är att de har kraft att lägga på kundvård och utskick eftersom de inte har nån IRL-affär (mer än i Borås). Själv är jag lagom vild och nätshoppar en hel del (utbudet här i hålan är ju begränsat). Det går både bra och dåligt...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare