• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

Vickan vinkar förbi.. inga nyheter här...

• viktualia

Och jag grubblar över något helt annat.. prisvärt hotell i centrala Helsingfors... mamma ska få åka på överraskningsresa med en väninna i juni... kan de behöva... väninnans pappa har just dött och med mormor går det sakta men säkert utför...

• viktualia

Lönediskussionen - jag fick veta min nya lön igår, får 3,5 % mer. Dessutom retroaktivt från oktober... Och japp, det är verkligen högt för att vara den knackiga byråkratvärld som jag jobbar i.. men så har jag tagit i som faaaaaaaaaaaaaan också... trots att jag bara varit där 1 år och 2 månader

Och idag var det nog tur att jag vet om min löneförhöjning... blev TILLPLATTAD av en bitter gammal kärring = kollega. I vanliga fall har jag tålamod. Inte idag. Beklagade mig för chefen... hm...

Kombinationen med lite lätt förkylning och oron/sorgen/ovissheten om mormor gör att jag inte är på topp... Mormor lever för övrigt fortfarande.. och får bara i sig morfin och vatten... hm... (och på topp var jag igår när jag yttrade mig under en domstolsförhandling... (SHIT vad skumma saker jag gör på arbetstid)...och fick jättemycket cred efteråt...)

• viktualia

Vickan skuttar förbi! Drar strax på aw med kollegorna men måste tydligen vänta in att de slutar jobba också.. själv la jag ner för evigheter sen....

Ore - så det kan gå att outa sånt! Impad!

Telis - *kramar om och hoppas att din kropp är snällare mot dig snart*

• viktualia

Pip!

Jag har varit online nästan hela dagen men inte gett mig tillkänna. Har en störtsoft helg. Maken är snuvig och orkar inte göra många knop. Själv är jag mest frustrerad över allt med mormor... det är så tungt att det ska vara så sanslöst utdraget... gaaaaa.

• viktualia

tackkram tillbaka!

det verkar dock som att mormor inte tänker dö på sin äldsta dotters födelsedag (mamma fyller idag). Hoppas att det inte händer söndag nästa vecka när jag fyller år... kanske en trivial önskan.. men hm.....

• viktualia

Telestubben... lät riktigt plågsamt med fem timmar dålig underhållning... får träsmak i baken bara vid tanken!!

MrsB - kram tillbaka! själv får jag ju sova om nätterna...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare