Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

Lappis, samma sak här, vi förlovade oss och gifte oss för tre år sen. Och sen dess ... naaaaadaaaaa.

• Telemarkgrrl

Är det någon här förresten som är bra på att göra pizzasallad? I lööööööve pizzasallad men får den aldrig lika god som på pizzerian.

• Telemarkgrrl

Jag har hittat ett recept, man ska visst "slaka" vitkålen först. Sånt är man ju inte van vid. Det här ska bli spännande....

*försvinner ut i köket*

• Telemarkgrrl

Okej, första recensionen av spikmattan är att det gör j*vligt ont. Så ont att det är på gränsen till outhärdligt. Men efter kanske tio minuter blir det mer skönt ont och ganska avslappnande. Man ska ligga 20-40 minuter och gärna varje dag. Ska bli intressant att se om det onda går över fortare när man använt den ett tag.

• Telemarkgrrl

Vickan, hoppas att det värsta blåst över på jobbet nu, det där låter verkligen apjobbigt! Kramar!!

• Telemarkgrrl

Hej!

Pizzasalladen blev perfekt i konsistensen men jag hade tagit en ganska speciell kallpressad rapsolja och den smakade nog lite för mycket just i det här fallet. Jag tror att med en mildare raps- eller solrosolja så blir den perfekt!

Vickan, om ni vill ha vita möbler och gillar Grythyttan, kanske dom här skulle passa? www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&p=1

• Telemarkgrrl

Vickan, ojdå sorry, jag hade fått för mig att Grythyttan var mycket dyrare än så där.

• Telemarkgrrl

Nu ska jag plocka in mina dumlekakor som står ute för att svalna och sen ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det fredag! Tjohoo.

Gonattkramar!

• Telemarkgrrl

Gomorron, gomorron, gomorron!

Äntligen fredag! Och nästa vecka är kortvecka. Och solen skiner. Tjohoo!

Här är förresten receptet på världens lättaste (och godaste) Dumlekakor:

Dumle-kakor
    (24 st)
    200 g matfett
    3 dl vetemjöl
    1 dl strösocker
    1 tsk bakpulver
    12 st Dumlekolor
    1 ask Noblesse (rosa)
    folieformar (mazarinformar i folie)

1. Blanda fett, mjöl, socker och bakpulver. Låt degen stå kallt i 30 min.
    2. Dela degen i 24 bitar och rulla till bollar. Tryck ner en halv kola i varje. Lägg i form.
    3. Grädda mitt i ugnen, 200 grader i c:a 10 minuter.
    4. Ta ut kakorna och lägg på en bit Noblesse på varje så att chokladen smälter.
    5. Ställ sedan kakorna i kylen.

Socker, smör, vetemjöl och Dumlekolor - kan det bli annat än gott?

• Telemarkgrrl

muggles, en sån där säng sover vi alltid i i Göteborg. Inte så värst bekväm men den är ju himla smart som gästsäng.

nenne, när får ni veta om det blir något med katten?

• Telemarkgrrl

Jag ska nog också köpa ett par kaneltofflor, det lät ju kanontrevligt! Jag går ju dessutom förbi där nästan varenda dag.

• Telemarkgrrl

Åh, vad mysigt, nenne! Klart att den kommer att vilja ha er.

• Telemarkgrrl

EA, din lilla bakgalning , har du provat att baka med fluff någon gång? Jag är väldigt nyfiken på att prova men har inte gjort det än.

• Telemarkgrrl

koko, man smälter choklad eller gelatingodis, som tex After Eight eller Ahlgrens bilar eller Zoo. Man kan ta vilket godis man vill så länge som det inne innehåller tex kex eller nötter (bitar alltså). Sen blandar man det med grädde och vispar. Beroende på vad man har gjort det av så blir det fluffigt eller fastare som mousse. Används till tårtfyllning eller som grädde till tex fruktsallad osv.

• Telemarkgrrl

Åh, AM, det hade varit jättetrevligt! Men jag har en dejt med två kollegor om en halvtimme.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare