Barnkarusellen snurrar vidare
MrsB: kul med intervjuerna!
MrsB: kul med intervjuerna!
Cicci: jag tror Piggelin har ett heldagsmöte så det blir nog bara du och jag. Det är inte på vägen om du kommer från Frölunda och ska till stan så jag tar buss in, inga problem. Kl 12? Vid entren till NK? Dvs där vi sågs första gången Vi kan ju ta ngt stället i närheten.
Sept: pröva att låta henne leka med en sked samtidigt. El plocka med ngt annat (smörgås) samtidigt som du matar. Kan funka.
Liten: smurf!
Sept: jag tror på kokos recept att inte truga. Det har jag undvikit. Jag erbjuder max 2 ggr (dvs hon har rätt att ångra sig en gång ), sedan ställer jag undan maten om hon inte vill ha mer. Moa äter just nu nästan ingenting och håller på och smalnar av i snabb takt. Bara för ett halvår sedan var hon betydligt rundare. Hon springer runt och klättrar upp på soffbord och stolar i kombination med att hon äter minimalt. Men men det ordnar sig nog. Antagligen är inte mat intressant just nu bara.
Cicci: yes blir kanon! Vi har ju varandras nummer om det skulle vara ngt.
Nenne: har de kollat så du inte har det där vahettere PCOS? För du har ju rätt långa cykler ofta väl? Jättebra att du sökt för dina svettningar - det kan ju inte vara normalt att man ska ha det så?
Lappis: jag hoppas det fäster på rätt ställe nästa gång!
Sept: haha här är en med otroligt dåligt tålamod - ska vi bilda klubb??? Jag kan skapa en FB-grupp för det... Nä det orkar jag inte förresten. Men iaf. Det är bara att tröka på. De flesta vuxna äter riktig mat och inte välling el passerat men olika barn är mognar i olika takt tror jag. Tänk såhär att vissa barn är lätta på en grej och svåra på ngt annat och tvärt om. Du kanske har fått matproblemet? (Fast jag tror det bara är inkörningsproblem.)
frullan: vad är egentligen skälet till att du vill ha en flicka så gärna denna gången? Jag har nog inte riktigt förstått det. *nyfiken* Är det bara för att du redan har en kille? El är det ngt mer skäl? (Du kanske har förklarat det och i så fall ber jag om ursäkt för då har jag glömt.)
TÅRTA!
Kris! Jag glömde skriva upp receptet från Fredagsgourmet på den där laxen med en röra på cashewnötter, lime, vitlök, sweet chili etc. Ngn som kan hjälpa mig? Hittar det inte på google heller (jo på Matklubben men hinner inte regga mig där nu). Måste ha med inköpslista till Åre...