Barnkarusellen snurrar vidare
Liten: nu har du gjort två inlägg som fått mig att le! (daterat försök och kålmask)
Liten: nu har du gjort två inlägg som fått mig att le! (daterat försök och kålmask)
Jag sitter här och läser på mina slider - får en obehaglig rendez vous känsla tillbaka till pluggtiden. Sitter hemma mitt på dagen på en vardag men kan ändå inte slappna av - brrr.
Sweet: förresten, klart man får säga att man gillar att jobba och ha sitt barn på dagis en del av dagen utan att vara dålig mamma! Faktum är att jag känner igen mig i mkt av det du skriver. Och Moa behöver def den stimulansen som hon får på dagis för att vara en mer harmonisk tjej här hemma sedan. Hon blir uttråkad helt enkelt och det talar hon tydligt om - vilket inte är så roligt för en som förälder. Sedan betyder ju inte det att vi slänger in henne på dagis för att slippa umgås med henne. Men inte ens förr i bondesamhället satt de och gullade med sina barn hela dagarna, utan de hade ju jobb att sköta. Och som jag ser det kan det vara bättre för Moa att vara på dagis där personalen har tid för barnen och inte är upptagna med att lasta in i diskmaskinen, tvätta kläder, dammsuga, betala räkningar mm som ska göras av en förälder. Det är ju inte så att man har 100% för barnet när man är hemma med det... Jag tycker det slängs för mkt skit på dagis faktiskt. Sedan är det helt ok för mig om ngn trivs med att vara hemma hela dagarna men jag kan hålla med dig om att _jag_ inte trivs med det.
Ååååååååååååhhhhhhhhh jag skulle också vilja ha katt (igen)
Gött, nu är jag klar med att ha läst på 50% av min presentation. Den andra 50% gick jag igenom förra veckan så det måste jag såklart gå igenom igen men iaf ett delmål uppnått! Jag ska provköra för maken ikväll (tur att han jobbar i samma bransch haha).
Lappis: uj halsfluss - det har jag haft många ggr men det var länge sedan nu. Gör ont som fan. Hoppas du kryar på dig snart, förstår att det börjar bli segt att vara krasslig nu!
frullan: jobbigt med borren, konstigt att han går ner så i kurvorna. Det kan inte vara samma problem som med MrsBs Malte?
Själv fick jag hostmedicin med morfin i igår, vet inte om det hjälpte så värst. El så har hostan blivit värre så att det visst hjälpte men att jag inte märkte det.
Nä nu är det frukost! Har precis lämnat Moa på dagis. Hon var inte så glad i morse, speciellt inte när jag tog på henne hennes lilla jeanskjol, den skulle hon absolut inte ha. Men humöret vände när hon kom till dagis
Jag frågade min BM om det finns ngt vetenskapligt i det här med hjärtljuden men hon sa att det är rent nonsens och vidskepelse. Jag tror att hjärtljuden mer beror på hur stort barnet är. Dessutom kan frekvensen ändras om barnet känner sig stressat av ngn anledning, om det rör på sig mkt just när de mäter etc. Jag tror inte ett skit på att det har med kön att göra.
AM: usch, du har verkligen ett tufft beslut att ta. Men som de andra säger, när du har fått måtten på bäckenet så kanske det klarnar?
Nenne ska väl ha druvsylten till att bjuda sin P på en lyxfrukost a la NYC.
Cicci: synd nu när du hade bestämt dig...
Tinga: ja det var ju mer ett standardhus än det förra men kunde blivit fint med lite renovering. Ni får leta vidare... På "Du är vad du äter" sa hon Anna Skipper (el vad hon nu heter) att det är vanligt att bli förkyld när man startar upp träning efter ett uppehåll. Kommer inte ihåg varför, hon hade ngn förklaring om vad som hände med immunförsvaret. Men jag brukar träna försiktigt även om jag är förkyld, dock aldrig när jag har feber såklart. Men är jag bara lite snuvig så brukar jag köra ändå, fast med lite mindre intensitet.
Nenne o Lappis: ni får ta varannan vecka helt enkelt
Och vi som alltid får höra om Moa att hon är en liten knubbis - hon vägde 11,5 kg och var 80,5 cm på 18-mån kontrollen. Låter ju ganska likt Vickevire tex.
Nu har jag sett lite mer SATC för att försöka kurera mig Det är så sorgligt när Carrie stöter på Big efter att han varit i Paris och han har förlovat sig med en annan tjej. Åh, man känner så för henne. Det är som att de gånger man själv blivit ratad kommer tillbaka till en.
Apropå känslen efter op-ärr. Jag tog bort en fettknöl på ryggen för typ 15 år sedan. Ärret är väl typ 5 cm långt och det tog säkert minst 2 år innan jag hade full känsel där igen. Förstår precis känslan som Oms beskrev, känns väldigt skumt. Men ofta hittar nerverna tillbaka till varandra igen (de har ju blivit avskurna) så känseln kommer nog ofta tillbaka men man får ha tålamod.
EA: försök få till ett VUL så att du får lite besked (kanske) om din försvunna tant. Jag undrar om inte hon har bestämt sig för att hoppa över en månad? Sådant kan hända utan att det är ngt fel men irriterande.
Nenne: behövs det sväras lite eller?
Frejis: japp Snartis hade myom men det gick ju bra där. Bra att de håller koll.
Jag har känt av äggisarna ngt otroligt idag, helt sjukt. Före grav kände jag aldrig av min ÄL men efter så sticker det och gör ont nästan som magknip fast i sidan av magen. Hur kan det bli så?
Tinga: jobbigt med Piffs och Puffs ätning men det måste ju ordna sig och bli bättre så småningom.