Barnkarusellen snurrar vidare
Telis: nej inte ännu men jag funderar på att prova mest för skojs skull. Har kommit fram till att intesivgympapass + spinning ger det jag vill ha ut av träning (kondition/fettförbränning/muskler) men jag gillar att pröva nya saker. Även för att få lite nytändning när man tröttnar på sina gamla vanliga pass. Jag gillar ju step också, tycker det är skoj, även om jag inte tycker det ger tillräckligt mkt träningsmässigt. Och jag har ju inte hur många ggr som helst i veckan på mig, får ju välja mina tillfällen lite numera...
Hur kan ni tycka att blodpudding är gott???????????? Förutom att det smakar asäckligt känns det barbariskt att äta det tycker jag Men smaken är som baken...
Liten: varför tycker du att dagmamma är bättre än dagis? Jag tror du måste titta på båda alt för att veta vad som känns bäst. Som nackdel för dagis hävdas ju ofta att det är stora barngrupper och att dagmammor har mindre grupper. Men å andra sidan så är de ju fler personal på en grupp på dagis medan dagmamman bara är en. Och vad händer om dagmamman blir sjuk?
På vårt dagis är de 3,5 personal (dvs 3 hela och 1 på halvtid) på 13 barn. Men det har aldrig varit 13 barn där samtidigt, dels pga sjukdom men även andra grejer. Som mest har de varit 12 en gång. Ofta är det 6-8 barn bara, men lika många personal...