• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Nä svinkoppor låter inte som ngt man vill råka ut för. Skit att det verkar kunna "smitta om" också, så man inte blir immun heller.

Nä om man skulle ta och jobba lite kanske...?

• muggles

Sept: vi hade tänkt gå ner till 80-90% båda två (absolut krav från mig att det inte bara är jag som kvinna som ska gå ner i tid). Men sedan provade vi att "saxa". Ena morgonen lämnar jag och då är jag på jobbet 08.20. Den dagen hämtar min man och då kan jag jobba heldag. Nästa morgon lämnar min man och då sticker jag till jobbet och är där strax efter 7, så jag får ihop en heldag även när jag hämtar. Moa går på dagis 07.45 - 15.30. Kl 8 får de frukost så vi behöver antingen lämna innan 8 el först närmare 9. Hon verkar ganska redo att gå hem när vi hämtar så vi kommer att köra dessa lite kortare dagar fram till i höst då vi förmodligen rampar lite. Kan man hämta en halvtimme senare så behöver man inte stressa för att få ihop sin dag.

• muggles

Annars tror jag att det är en god investering i förhållandet också och inte bara i sina barn, att gå ner i tid. Men då ska båda göra det. Det blir ju lätt så att den som går ner i tid även får rodda hemarbetet; städ, tvätt, matlagning. Och det i sig kan nog öka konflikterna. Jag var helt inne på att gå ner i tid och ta den ekonomiska smällen. Men nu när vi har fått ihop det så bra och vi känner att vi får mkt tid med Moa iom att vi hämtar henne så tidigt varannan dag och då går till lekplats och umgås, så känns det bra ändå. Sedan har vi god hjälp av min mamma som hämtar och lämnar en dag i veckan så då får Moa ännu kortare dagar tors-fre. Det är ju inte alla som har den hjälpen...den är guld värd!

• muggles

Cicci: välkommen tillbaka! Lät som en spännande hemresa...

AM: jobbigt att sova upprätt! Hoppas det löser sig.

Nenne: näh vad skittråkigt! PUNGHÅR!

Vänner: men är inte nidis just 7 dgr efter ÄL? Jag kanske har fel, har inte kollat upp det utan hade för mig att det var så. Iaf så har jag en skitkonstig mens denna gång. Dels började den 4-7 dgr innan den skulle och dels kommer det väldigt lite, känns som att den inte riktigt kommer igång. Är nästan på spottingsnivå fortfarande. Men jag tror eg att det är bra om det inte blir ngt denna gång för då slipper man tänka på att kopparjoner kanske påverkar (även om BM sa att det eg inte finns ngn risk). Men det hade varit väldigt välkommet!!!

För ett inlägg i könsdebatten så önskar vi oss en lillebror till Moa. Dels för att det vore kul att få en av varje, och dels för att vi är väldigt många kvinnor och få män i släkten. Men oavsett vad det blir (om det blir) så är vi såklart tacksamma, eg skiter jag i vilket kön det blir. I natt drömde jag att vi fått en bebis men det var en tjej till.

• muggles

Har precis haft utv.samtal med min chef, blir spännande med löner i år. Det är ju en del företag som fryser lönerna. Så verkar det inte bli hos oss men det blir nog inga feta påslag i år. Och det kan bli att man får avstå lite semester el klämdagar mot att få ett lönepåslag. Jaja, man får vara tacksam att man har jobb i dagens läge...

• muggles

Frejis: skönt med viftande armar och ben! Inte så kul med myomet, hoppas det slutar växa. Tänk att det alltid ska vara ngt...

Vänner: vi kan inte locka hit dig när det blir stora Gbg-träffen (16-17/5)? Du kan bo hos oss...

• muggles

Vänner: synd

Telis: hmmm. Vi har lite släkt med samma namn uppe i Stockholm. Kurt/Dick/Thomas - ngn av dem? Nej, jag vet inget om dem som går att göra dokumentär på. Nu är jag också nyfiken!!!

Apropå klädinköp så var jag på stan härom dagen för jag behöver verkligen lite nytt, och nu när maken har börjat jobba igen så har vi äntligen lite mer stålar. Men herregud, vad är detta med korall??? Överallt tantiga blusar och korallfärgat blä. Hittade i stort sett ingenting jag ville ha, förutom gbg-design (Odd Molly och Elvine) Så det blev en Elvinetröja men jag behöver ju mer än en tröja. Dagens i-landsproblem jag vet...

Liten: vi ska köpa färska räkor ikväll, alltid gott!

• muggles

Nenne: jag har inte vågat mig in på Aerobic ännu. Step är ngt enklare, där går det faktiskt att hänga med.

Lappis: ja jag tänkte på dig i samband med korall, att det skulle funka. Man måste ha mkt färg i sig själv om man ska kunna bära upp den färgen, inte vara en beige blekfis som jag. Öht tycker jag det var mkt beige, blekblått, gammelrosa. Jag vill ha FÄRG! Mexx är inte riktigt min stil, lite för damigt. Ska ta en titt på Twist&Tango bla imorgon.

Ore: den där rädslan för MA känner jag igen. Hade jag också, särskilt som jag knappt kände att jag var gravid den första tiden. Men min BM sa att för varje vecka som går så är det säkrare än veckan innan. Så i v7 är det säkrare än i v6 osv. Du får tänka så, det är nog enda sättet. Slösa inte bort graviditeten och glädjen över den med att vara orolig hela tiden (om du kan).

• muggles

Jag tycker bärsele verkar mer praktiskt om man inte vill ha en snedfördelning av ryggen. Det finns ngn som heter Ergobaby el ngt sånt. Jag funderar på att det vore praktiskt om man får en tvåa (vi anv ingen när Moa föddes) för då vill man kanske ha två händer fria till att fixa med Moa.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare