• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore: bra jobbat!

• muggles

En sak jag funderat på flera ggr: hur kommer det sig att spåtanter och medier kan tala om tex begynnelsebokstaven på folk och företag men inte hela namnet? Det är ju såklart ett trick för att man själv ska hitta ngt det passar på (tex associera Livia till heltidssysselsättning ). Nä spåtanter - vik hädan!

Liten: vi kan väl noja tillsammans nästa BIM?! Vi är ju några som cyklar ganska tätt nu, det är ju kul iaf!

• muggles

Trevlig helg Liten! Jag har redan varit hos frisören på lunchen och blev nöjd! Har varit dumsnål och gått till en billigare i 2 år och blev mindre och mindre nöjd, frisyren urartade till slut. Gick tillbaka till den dyra och - skönt att bli nöjd igen! Dessutom blir man serverad en mkt god cappuccino i stolen, känner sig så härligt omskött. Bra grej på en fredag...

• muggles

Nenne: LYCKA TILL imorgon!!! *håller tårna* (blev du inte impad nu då?!)

Har inte läst ikapp men förstått att gosnosen står i megakö till ÄD, finns det inga snälla frögurkor i tråden som kan ställa upp? Fast man skulle vara "klar" med barnafödande va? Och ändå inte så gammal som jag (38) el kommer jag ihåg fel? Det kanske inte är så många som är klara här än...

Vickan: beklagar sorgen, kram!

Inne på 7:e dagen med tant, börjar tröttna. Trodde min korta vanliga tant skulle komma tillbaka efter spiraluttagningen. Men jag ska inte klaga, inget mot dig Lappis...

Moa har roat sig med att klättra upp på vår Stokke-barnstol och så står hon högst upp utan att hålla i sig och sedan glider hon ner i bygeln. GULP. Vi tog bort bygeln nu så att hon förhoppningsvis slipper ramla ner och bryta nacken.

Men har ni varit ute i VÄDRET idag?! VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR. Det kan inte sägas högt nog Vi tog en take-away-fika på en lekplats (bra café i närheten), inte så dumt.

• muggles

Page: klart man inte vill vara den konstiga typen. Men ärligt talat skulle jag inte lyssna för mkt på en af-tant. De jag har träffat ger jag inte mkt för. Kommer ihåg en gång i tidernas begynnelse när jag besökte af, ett obligatoriskt besök för att få a-kassa (var mellan jobb). När jag kom in tittade hon inte ens på mig utan in i datorn och det första hon sa var "jaha, vad har du för personnummer?". Jag tycker ju då att man kan hälsa med namn först... Men jag var väl bara ett nummer för henne. Jaja, iaf. Vad har du fått för utlåtanden på jobb du har haft? Du kanske ska försöka stärka dina starka sidor ist för att racka ner på saker i din personlighet och försöka ändra det? Nu flummar jag bara, sorry...

SPOTIFY ÄR GRYMT!

• muggles

Page: jag har också funderat lite mer. Jag tror att just ifrågasättande attityd kan uppfattas negativt av folk som inte känner en så väl. Jag är själv ganska ifrågasättande och inte rädd för att säga min mening och jag märker ibland på folk att de studsar lite Jag får hålla mig i skinnet lite ibland när jag är bland nytt folk. Det är kanske ngt du får tänka på? Jag tycker du verkar skittrevlig även om vi aldrig mötts och skulle gärna träffa dig IRL!

AM: hoppas på bra besked idag.

Nenne: lycka till idag!

Liten: för det första så känner nog alla att det är lite "vardag" i ett förhållande då och då. Mitt bästa råd är just att prata med din man om det, trots att du skriver att det är känsligt. Du kan bara säga att "det känns lite 'vardag' just nu, inte så spännande - kan du känna så ibland?". Får du inte ur dig de känslorna så växer de tyvärr. Men börjar ni prata om det så kan de istället försvinna - märkligt men det funkar. Så ta upp diskussionen! Det är väl det ett äktenskap handlar om - i vått och torrt remember...

• muggles

EA: ok taget - vi bildar klubb!!! Fick rött på pappret imorse med. Vad är det här?! 8:e dagen, har aldrig så lång mens annars! Faktum är att jag tror att det tog men att det inte blev ngt, dvs det utvecklades fel. Jag kände mig nämligen gravid ett tag där, kände dragningar i livmoderligamenten (den känslan känner jag ju igen från förr), det bubblade i magen (jag hade gaser i början förra ggn) mm. Men men, jag kan ju förstås ha inbillat mig också. Men jag tror inte det. Bra att du ska till gyn iaf, så kanske de kan se om du har blåsor på gång? Ställ dem mot väggen nu EA, inte vara mesig. Fråga allt du vill veta!!!

• muggles

Liten: men jag menar inte att du ska säga att han borde träna mm. Jag menar bara att man kan ta upp att allt inte känns toppenspännande just nu. Det är mer neutralt än att klaga på honom, men du får ändå ur dig att du går där och funderar. Du gör såklart som du vill, men min erfarenhet är att ett sådant här snack tar bort en del funderingar automagiskt. Nyckelfrågan är väl varför du är missnöjd med dig själv och ditt liv som du skriver. Varför är du missnöjd med dig själv? Du verkar ju vara en toppentjej!

• muggles

Svårt att ha lust förresten om man är missnöjd... Tänk vilka krav man ställer på sig själv. "Kåt, glad och tacksam" el hur sa de i filmen?

• muggles

BS: det är väl de där baden va? Och maten är billig har jag för mig. Men jag vet inget eg, har aldrig varit där och är inte speciellt lockad av öst Jag vill till Barca! Undrar vilket århundrade man kommer dit?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare