• FruCicci

Barnkarusellen snurrar vidare

AM, jag brukar köra idominsalva på skrubbsår och även inytiol salva... sen bara låta det vara...

• FruCicci

fru AM skrev 2009-04-08 10:51:45 följande:

Ska Livias dagisperiod fortsätta som den börjat lär vi få lämna in henne på laserslipning av ansiktet innan det är dags för debutantbalen ... Mitt lilla "Scarface" ...
    ha ha ha
  • FruCicci

Fy fabian BS, stackare!!!!
    Hoppas hoppas att du är gravid!
    OCH att det känns bättre i ryggen snart!
    KRAM

• FruCicci

Hej hej hej.........

God fortsättning!!!
    Hoppas alla har haft en fin påsk!!!

Har inte hunnit läsa i kapp, men ser att vissa har haft familjeproblem och lite annat...

Här är allt bra.
    Gjort vul, 5 mm kortare livmoder hals, så inte såååå farligt än så länge.
    Har haft lite förvärkar, och sammandragningar, men inte såååå farligt det heller.
    Siktar in mig på 17 maj

hur mår ni alla?

• FruCicci

Nu har jag skrollat tillbaka och sett att Frejis inte fick de resulatat som önskat på Nupp, men AM skriver jättre bra! Ultragyn är fantastiskt duktiga, så där kommer du säkert vara nöjd. Skönt att du har bytt barnmorska med! Bra beslut, det ska ju kännas bra.
    Jag gillar inte heller den där Kate, har lust att berätta för min BM på mamamia att hon har dåligt rykte nu! De behöver verkligen skärpa sig!

Jag är nöjd med min BM, de har återkommit till mig och hjälpt mig mycket under min gravidtet nu, som inte var helt enkel i början. Sen har jag ju samma som jag hade med Victor, så vi "känner" varandra lite redan...

• FruCicci

AM skulle med skrivit spännande, men skräckblandad spänning kanske!??

HEJ koko, vink vink tillbaka!

• FruCicci

Halloj!

AM, känner igen mig i dig idag. Vaknade i natt med förvärkar och det gjorde ONT. Trodde att det var dags!
    I går på vattengympan kollade jag med barnmorskan som leder det och jobbar på DS om man fick ta med syskon, om man inte hinner lämna etc och hon sa att man fick det så klart och att det hänt flera gånger att man inte hunnit lämna barn, men det är ju inte optimalt!
    Hur som. DU har mitt telefon nummer om du behöver akuthjälp denna veckan! Jag kan ju lämna Livia på dagis enkelt eftersom Victor går på samma Sen bor jag ju ganska när dig med! SÅ bara ring, jag känner igen paniken! Jag har ju ingen anhörig här och bara en tjej i mammagruppen i närhetem min värsta mardröm är att henne telefon inte ska vara påslagen när vi väl ringer....

Bluebride, ag söta klänningar så har NK iaf jätte fina i stl 44, och även POP. Kanske inte direkt Madicken varianten på POP men iaf på NK. Sen finns Mamamia butiken som säljer söta klänningar mi miniatyr också.
    Kappahl hade Madicken klänningar i julas iaf, i smår storlekar, min kompis köpte en med vit volang oc hela baletten.

Snaily, beklagar sorgen efter din morfar, så tråkigt även om åldern tar ut sin rätt.

BS, hur har du det idag vännen? Lite bättre stämning?

Nödbanan så att säga, det finns alltid något i min handväska för att lugna blodsockret. Frukt, russin, mariekex (Victors som jag äter upp)eller kontanter så jag kan springa o köpa en glass eller så

Vink vink Lappis, när åker ni hem igen? Låter härligt med hotell... drömmer mig bort....

Telis, klok som en bok, jag läste det du skrev 2 ggr! Ska använda den frasen idag! Jag behöver en hel del för att kunna utför mitt jobb nämligen, särskillt en närvarande chef, det är svårare, men jag ska förmedla mig a la dig nu iaf!

• FruCicci

AM, men vad skönt att brosan kommer vara hemma ifrån idag då!
    Vi har det inte fixat alls, mina föräldrar kommer inte upp. Det tar ju minst 5-6H att köra och flyg upp typ 3h totalt, sen går det ju inte flyg dygner runt heller, så vi har ingen hjälp där.
    Jag hoppas på att svägerskan kommer upp ett par dagar i maj, och att hon prickar in rätt dagar.
    Annars har jag en mamma-grupps kompis som bor på GrevTure gatan och har sin son på samma dagis som våra barn. Jag har sagt att jag ringer henne o det var OK med henne (brukar hjälpa henne med barnpassning ibland). Men jag är sååå orolig att hon inte ska svara när jag ringer...
    Min man tänkte även be en kvinna i huset där vi bor, om vi kunde ringa henne och hon kunde sitta i vår lägenhet och sen lämna på dagis, fast problemet är att hon är en sann bag-in-box älskare och allt som oftast lite små rund under fötterna! Victor verkar inte gilla henne så mycket heller!

Frullan vet jag ställer upp, men hon bor inte direkt i närheten och inte på vägen mot BB, men hon har sagt att hon kan hjälpa mig. Problemet är som sagt om det går lika fort denna gången så är vi rökta! Kommer inte hinna någon omväg liksom....

Nåväl, blev lite lugnare i går när jag fick höra att andra familjer tagit med sina barn till BB (OBS! nödlösning). Eftersom Victor föddes på 45 minuter, så tänkte jag att det skulle ju vara bra om denna lill* gjorde lika snabb entré om vi nu måste ta med Victor...

• FruCicci

Just det AM, tack för att du finns I'll keep that in MIND!

• FruCicci

Liten, absolut! Hopp på! Ta på dig ngt lämpligt undertill Sen är han såld
    Nu får du fan i mig göra barn här!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare