Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Kängu, det där låter som ett gott recept, jag är så trött på Pauluns recept nu. Helt risig i magen har jag blivit också, först trodde jag att det var alla bönor men maten igår hade inga bönor i sig så nu tror jag att det är all vitlök man ska ha i vartenda recept. Standardingredienserna är vitlök, basilika och olivolja, har nog inte gjort en enda maträtt utan de tre ingredienserna sedan förra veckan och nu har jag tröttnat!

• BrudSommar2006

Lapinette, ja det snöade hemma också men nu ser jag inte en endaste liten snöflinga så det verkar ha gått över fort. Är det imorgon du ska testa igen? Är det nu man ska börja hålla tummarna för ett stort, fett minus?

• BrudSommar2006

Nenne, tänk om det varit en sanndröm ändå och jag faktiskt hade plussat men ingen sådan tur här inte... Hoppas att det blir ett plus åt ditt håll snarast i alla fall efter sprutande och allt.

Sweet, om jag var i den situationen skulle jag nog överväga spermiedonation, är det något de funderat över?

Stackars Iris har ramlat raklång framåt i lekstugan på dagis idag och efter allt näsblod är ena näsborren helt igenkorkad med levrat blod så hon har varit rätt täppt ikväll. Sedan har hon en mindre krigsskada på kinden och på läppen men det verkade inte bekomma henne som tur var. Sedan är hon så där hemskt röd i rumpan igen, på dagis har de bytt till byxblöjor för att sömmarna på de vanliga satt i utslagen och skavde, här hemma försöker vi också använda dem så mycket som möjligt och så massor med salva både på dagis och här, hoppas att det läker.

• BrudSommar2006

Piggelin, tur att det var Izzie ni skulle fråga efter och inte exempelvis Koko eller BS, eller varför inte "Är det du som är Liten?".

• BrudSommar2006

Apropå att vara lång eller kort så brukar folk alltid komma ihåg maken men aldrig mig, mig minns de bara om vi kommer gåendes tillsammans.

• BrudSommar2006

Tror jag tänker gå hem, känner inte för att jobba längre, konstigt va?!

Lapinette, jo vi satt ju vid samma bord, jag och din make, väldigt trevlig är han!

Nenne, om du skulle få för dig att gå med i FB så skulle ju problematiken med vems make som är vem osv lösa sig för dig...

Nähepp, nu struntar jag i det här med att jobba och åker hem!

• BrudSommar2006

Åh, tack Nenne!

Hej så länge.

• BrudSommar2006

Tinga, lycka till med budgivningen! Om ni skulle vinna så se till att spara bilderna från hemnet fort innan de tas bort! Är så kul att ha senare, alla bilder brukar ju inte finnas med i prospektet. Hoppas att det ordnar sig snart med ättekniken där hemma.

Muggles, jag förstod inte heller det där med dig som brud men jag tänkte att jag måste missat något inlägg fast jag gick tillbaka för att se efter.

Mrs B, vi hade ju samma problem med Iris vad det gäller sömnen, vi körde nog aldrig någon riktig sömnmetod faktiskt, maken sov ju på golvet i hennes rum en tre - fyra nätter vad det nu var för att lära henne att sova i egen säng och inte ligga bredvid mig och snutta hela nätterna, det måste ha varit när hon var en åtta - tio månader, minns inte exakt när, och det var fantastiskt för mig men hon blev ju välling-alkis istället förstås och nu får vi i alla fall springa en del på nätterna men nu är det ju mer överkomligt faktiskt. I natt vaknade hon bara en gång. Fast något fel var det för hon sov till halv tio!!!!! Tur att de ringde från simningen och talade om att det var inställt för vi hade aldrig fått upp henne ur sängen... Lycka till hur ni än gör men det blir kanske lite bättre hursom när han börjar må bättre?

• BrudSommar2006

Nattson kan vi nog ta bort ur galleriet förresten för jag vet att hon sade att hon inte tänkte skriva här mer med den gamla ursäkten att hon "inte kände sig välkommen". Jaja, så var det i alla fall, har inte hört av henne på länge nu.

• BrudSommar2006

Lapinette, men vad är meningen med det här, ska man gå och testa plus i flera år med förhoppningen att det förr eller senare ger sig, är det de enda råd man får???

Själva skulle vi till Junibacken imorse, jag och mamma, med Iris men när vi lastat ur oss ur bilen och satt henne i vagnen så kräktes hon så det var bara att åka hem igen, suck. Fast hon är inte magsjuk, hon har hosta och slem i halsen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare